!`ANDER BEN IK `!
duisternis in het licht
VKBlog Headerimage

De Migrant als handelswaar.

donderdag 12 maart 2009 12:25 door Ina Dijstelberge


We hebben het eigenlijk nooit hardop willen zeggen, maar in feite is de immigrant de moderne slaaf. Hij is nuttig als hij zich voegt naar onze eisen, zijn mond houdt, zijn identiteit ontkent en zijn geld opbrengt.

Nu blijkt, uit een zes jaar oud deelonderzoek van het CPB, dat die slaaf meer kost dan hij opbrengt is dat volgens enkelen, ook wel de moerasmannetjes genoemd, schokkend.

De waarde van de mens af te meten aan zijn economische waarde is schokkend.
Een specifieke groep mensen meten aan de economische waarde die ze voor de rest van de groep hebben, is meer dan schokkend.
Vervolgens dit als argument gebruiken tegen de aanwezigheid van migranten in de samenleving is mensonwaardig.

SCHOKKEND.



 

Volgend artikel in dit blog

116reacties Volg reacties met RSS   aanbevelen afbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 12:31
Helaas kan ik het niet met je eens zijn. Het is niet de economische waarde die centraal staat maar de bijdrage aan de samenleving. Die is verontrustend negatief.
Schokkend is dat de maatschappelijke effecten worden afgewenteld op de laag-opgeleiden in Nederland.
Schokkend is ook dat in landen met een minder genereus sociaal stelsel de uitkeringsafhasnkelijkheid van allochtonen zich veel minder voor doet.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 12:37
@ Peter : Economische bijdrage inderdaad.
Die laagopgeleiden zijn voornamelijk de immigranten zelf, maar die tellen niet mee, want zij zijn de waar die moet worden gewogen.

Kortom, hoe je het ook went of keert, voor jouw zijn de allochtonen alleen waardevol als zij iets opleveren voor de groep autochtonen.

Ik vind dat een kwalijke manier van groepen tegen elkaar opzetten.
Avatar van antoinette duijsters antoinette duijsters 12-03-2009 13:15
Soms krijg ik het gevoel dat we in een samenleving leven waar alleen je economische waarde telt. Heb je die niet meer en niet genoeg geld om je staande te houden, zouden ze je het liefst opruimen. Dit geld niet alleen voor migranten, maar ook voor chronisch zieken en bejaarden.
Avatar van Helena Helena 12-03-2009 13:24
Ik vraag me echt af hoe ze het hebben gemeten. Onder het blog van Ely heb ik een link aangelegd naar een artikel waarin wordt aangegeven hoe ze de kosten hebben berekend. Ik heb daar toch wel enige vragen bij. Zo hanteert men bijvoord voor de migranten dezelfde sterftekansen als voor autochtonen terwijl uit onderzoek blijkt dat ze wegens slechtere gezondheid volgens mij wat minder oud worden gemiddeld.
Men heeft niet gerekend hoeveel deze migranten bij hebben gedragen aan de bedrijven waarvoor ze hebben gewerkt en nog werken. Ik begrijp het allemaal niet.
En: als er helemaal geen migranten zouden zijn binnengekomen of in hele kleine aantallen, wat zou er dan gebeuren met ons land? Als ik even uit ga van de migranten uit Turkije en Marokko die naar ons land werden gehaald, en hoge productiecijfers moesten halen, vaak ongezond werk deden... later bleek dat bedrijven mensen moesten ontslaan. Kan je dan deze migranten de schuld geven dat ze de samenleving te veel kosten?

Het rapport staat ook vermeld op de site van de PVV... zie :
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1131&Itemid=1

Bakker negeert immigratieramp
woensdag 02 juli 2008
De PVV heeft met afschuw kennis genomen van het rapport van de commissie Bakker. Opnieuw worden de gevolgen van de massa-immigratie voor de toekomst van ons land volledig genegeerd. Mensen die werken worden de dupe: ze moeten nog meer gaan werken, verliezen nog meer zekerheden en moeten tot overmaat van ramp ook nog eens veel langer door gaan werken! Maatregelen om de massa-immigratie te stoppen, remigratie te bevorderen en de grote mate van inactiviteit onder allochtonen te keren worden niet genomen. Jan en Annie betalen voor Achmed en Fatima.
Nederland moet kiezen: immigratieland of verzorgingsstaat.
De kosten van de komst van niet-westerse allochtonen zijn veel groter dan de baten.(*) Wanneer meer mensen langer door moeten werken, zijn in de ogen van de PVV eerst de Turken en Marokkanen aan de beurt: In de leeftijd 55-64 werkt nog geen 10% van hen.(**) Het is onaanvaardbaar de werkende Nederlanders daar de rekening voor te laten betalen door hen tot hun 67e te laten doorwerken, waarbij de pensioenopbouw zelfs wordt beperkt. En eenmaal gepensioneerd, moet worden meebetaald aan de AOW. De PVV vindt dat ouderen beter verdienen!
Ook het verdwijnen van de WW is de PVV een doorn in het hoog. De WW is een zelf betaalde werknemersverzekering waar een betrouwbare overheid niet aan zou moeten willen tornen, zeker nu het vervangende systeem een verslechtering voor de werknemer betekent.
De ramp is compleet nu de commissie Bakker ook af wil van de hypotheekrenteaftrek.
Voor de PVV is duidelijk wie er uit de luie stoel moeten komen en wie na een hard werkend leven erin mogen plaatsnemen. Voor de PVV is duidelijk dat Nederland geen immigratieland moet zijn; alleen dan kan de verzorgingsstaat overeind blijven voor wie daar tijdens en na een hardwerkend bestaan recht op heeft.
Daarnaast wil de PVV alle Nederlanders belonen door middel van een forse belastingverlaging. Want werken moet weer lonen!

(*) CPB, Immigration and the Dutch Economy, 2003
(**) SCP, GWAO’03, tabel 3.2


Je ziet het....

Mensen vergeten dat het CPB dit rapport heeft gemaakt o.a. om te bekijken in hoeverre migratie een oplossing kan bieden voor de vergrijzing...
tja.
Avatar van An van den burg An van den burg 12-03-2009 13:26
Peter weegt zijn eigen economische waarden niet, omdat het veel te verontrustend is voor hem. Daarom wentelt hij het "handig" af op de migrant.

De generatie van Peter lijdt al jaren onder de indoctrinatie van "De Vergrijzing". Dat is ook groepen tegenelkaar opzetten! Alleen is dat niet te pruimen voor oude mensen als Peter cum suis. Daarom zijn schijnbewegingen.

Ik las A. Heertje`s boek Witboek over Zwart Geld.

Hij schreef het in de jaren 80. Ik las het vorig jaar en heb de bedragen geïndexceerd.

Ik hou mij maar even aan Heertje`s cijfers. Nationaal Inkomen 360 miljard gulden. Zwart gelscircuit: 20 % is per jaar 70 miljard gulden.

Dàt is inmiddels veel meer geworden, ook relatief.

Dat kunnen islambashers ook niet aan. Toch een realiteit.Kunnen nog eens 1.000.000 migranten van eten en drinken per jaar, Peter. Er is nog genoeg werk aan de winkel dus.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 13:30
De eindconclusie uit jouw redenatie is dat je het nationale inkomen moet delen door het aantal inwoners, en dat bedrag, voor iedereen gelijk, aan iedereen moet uitkeren.

Dat zal je waarschijnlijk absurd vinden, maar die absurde uitkomst is het gevolg van jouw aanname - namelijk dat iedereen dezelfde economische waarde heeft.

Dat is de aanname waarvan je zegt dat het tegenovergestelde schokkend en mensonwaardig is.

Dus om niet schokkend en mensonwaardig te zijn, moet je uitgaan van een absurde aanname, omtrent de economische gelijkwaardgiheid van ieder mens.

De logische conclusie is dat er ergens in je argumenteren iets grondig mis zit.

De verreikende conclusies omtrent personen die je uit je foutieve argumenten trekt, wijzen op ernstige problemen in het denken.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 13:36
antoinette duijsters / 12-03-2009 13:15
Soms krijg ik het gevoel dat we in een samenleving leven waar alleen je economische waarde telt. Heb je die niet meer en niet genoeg geld om je staande te houden, zouden ze je het liefst opruimen. Dit geld niet alleen voor migranten, maar ook voor chronisch zieken en bejaarden.


Reactie:
Het logische vervolg van dit soort argumenten is dat alle mensen op de wereld gelijkwaardig zijn en evenveel bijdragen.

Dat wil zeggen dat de Nederlandse rijkdom onrechtvaardig is, en we ons nationale inkomen moeten omslaan over de hele wereldbevolking, en ieder dus dat gelijke deel krijgt, inclusief de Nederlanders.

Nodeloos te constateren dat er dan niet veel overblijft voor die Nederlander.
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 13:36
Ina: Ik vind dat je peters betoog van gisteren uit zijn verband trekt. Maar kun je mij aangeven wat de toegevoegde waarde voor nederland is van de grote immigrantenstroom.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 13:40
@ Antoinette : Helaas gebeurt het in meer of mindere mate met allerlei groepen in de samenleving.

Uit de reacties onder de bijdrage van Peter blijkt echter dat het afkeurenswaardig is wanneer het autochtonen betreft, maar dat het wat migranten betreft een 'noodzakelijk'instrument is.

@ Helena : De moerasmannetjes genieten van dit soort onderzoeken, de context is niet van belang, alleen het aantonen van de last van de allochtoon voor het vaderland is belangrijk.

@ Waarnemer Ruud: Mijn statement stelt alleen dat de mens meten naar zijn economisch nut onmenselijk is.
Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 13:45
=Die laagopgeleiden zijn voornamelijk de immigranten zelf, maar die tellen niet mee, want zij zijn de waar die moet worden gewogen.=

Ongeveer 30% van de Nederlanders is laagopgeleid en woont in wijken waar de multiculturele samenleving zich in alle hevigheid voor doet. Uit het rapport blijkt dat ze niet alleen fysiek en sociaal de last dragen die de samenleving op ze afwentelt, maar dat ze ook economisch bedreigd worden door het hoge aantal laag opgeleide allochtonen.

Citaat uit de conclusies in het rapport: Ingezetenen met kennis en vaardigheden die vergelijkbaar en dus concurrerend zijn met die van
de immigranten zullen er op achteruit gaan;

Hoe wil bijvoorbeeld de PvdA dat verkopen aan autochtone Nederlanders met een lage opleiding?

Uw lijden voor ons ideaal wordt later beloond met de hemel?
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 13:47
Bas : Ik trek gezien vele andere betogen van Peter, zijn bijdrage van gisteren helemaal niet uit zijn verband.
Het gaat in zijn bijdrage inclusief reacties niet om de nog te komen stroom, die overigens wel meevalt maar om migranten die hier al zijn en hun kinderen en dan specifiek om de niet westerse, de moslims.

Mijn bijdrage gaat niet over migrantenstromen...
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 13:49
@ Peter : De discussie over de inhoud van het rapport hoort onder jouw bijdrage. Mij gaat het om een ethische kwestie.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 13:49
Ina Dijstelberge / 12-03-2009 13:40
...Mijn statement stelt alleen dat de mens meten naar zijn economisch nut onmenselijk is.


Reactie:
Mijn argumentatie laat zien dat dit een absurde stelling is.

Nog een nagekomen argument:
De migrant ziet zichzelf als handelswaar, door de geestelijke rust van eigen huis en haard te verruilen voor iets onbekends en mogelijk duisters ver weg, met als enige rede het materiele gewin.

Naar aanleiding van mede dit tweede argument wil ik je dringend verzoeken de persoonlijke aantijgingen uit je artikel te verwijderen. Ze zijn volkomen tegengesteld aan de normen die je pretendeert te vertegenwoordigen.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 13:54
Welke persoonlijke aantijgingen Ruud,moerasmannetjes ?
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 13:56
Ina: Vreemd antwoord. Dit rapport gaat toch over immigranten. Het staat zelfs in de titel. En je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 14:02
Bas : Lezen is een kunst. Het gaat om het bepalen van de menselijke waarde aan de hand van economisch nut voor een ander.
Reactie is geredigeerd
Avatar van maria maria 12-03-2009 14:03
Moderne slaven, ze zijn er, zeker en daar mogen we niet in berusten.
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 14:11
Ina: Zelfs dat vind ik een heel goede reden. Elk land zou moeten kunnen kiezen wie ze als immigrant willen binnenhalen. En dan is economisch nut één van de argumenten. Een land die dat niet doet is dom bezig. Zoals nederland.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 14:22
Citaat:
is dat volgens enkelen, ook wel de moerasmannetjes genoemd,


Reactie:
Dit is een aanduiding die elders is ingevoerd, tezamen met het gebruik van zware morele veroordelingen.

Als je dit soort zaken doet of accepteert, accepteer je ook dat het op jezelf wordt toegepast.

Tot nu toe is het voor de beoefenaars van dit soort propaganda niet goed uitgepakt.

Overigens ga jij, noch anderen, in dat het migranten zelf zijn die gaan voor hun eigen persoonlijk economische gewin.

Doe dat. Want het haalt al je argumenten onderuit. En stelt je bloot aan beschuldigingen aangaande eigen gewin. En tezamen met de persoonlijke beschuldigngen aan anderen, ook aan persoonlijke beschuldigingen aan je eigen adres.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 14:28
Nogmaals Bart, bij de immigranten die we binnenhalen geld, behalve voor vluchtelingen, al een economische eis. Dus daar doen we wel degelijk aan selectie en halen alleen waar binnen wat ons nuttig lijkt. Maar deze discussie heeft uitgebreid onder Peter's bijdrage plaatsgevonden.

Dus zo'dom' is Nederland niet.

Vraagje, geldt dat voorstander zijn van het bepalen van de menselijke waarde aan de hand van economisch nut voor iedereen?


Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 14:28
Je maakt er slachtofferconcurrentie van. Ook de Nederlandse laagopgeleiden zijn het sluitstuk van de economie.
De vrijwillige komst van laagopgeleide allochtonen bemoeilijkt hun postitie nog verder met instemming van de goedgebekte multiculturalisten die goed doen en 'goed' zijn op andermans rekening. Dat is ethiek!
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 14:43
@ Peter : Je bent zeer verwarrend. Jij bent degene die de allochtoon afzondert en tot kostenpost maakt. Het is zoals ik al eerder zei jouw discussie en daar hoort hij thuis.

De ethische vraag is of een dergelijke ontmenselijking geoorloofd is. In mijn ogen niet dus.
Reactie is geredigeerd
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 14:48
De immigrant die in weerwil van de schade die hij aanricht, doordat bijvoorbeeld voor zijn materiele bate de zwakken elders lijden, naar elders gaat, is iemand die ontmenselijkt.

Degene die dit verdedigt is daarmee tevens een ontmenselijker, en een totaal verachterlijk persoon.

Iemand die voor zijn eigen ideologische dwalingen anderen, zwakkeren die zich moeilijk of niet kunen verdedigen, laat lijden.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 14:48
Ina: Leg me dan eens uit waarom er jaarlijks nog steeds veel analfabete niet westerse allochtonen binnenkomen.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 14:49
Maria, het slaaf bedoel ik hier niet al te letterlijk...
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 14:58
Het was misschien vreemder geweest als er andere conclusies uit het CPB rapport waren gekomen. Overigens maak je van het rapport een karikatuur, Ina.

Het is overigens beter om van te voren te kijken wat een immigrant zou kunnen opleveren voor Nederland. Gezien de bevolkingsdichtheid hier lijkt een beleid dat tot meer immigratie leidt niet verantwoord, ook ecologisch.
Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 14:58
Je morele verontwaardiging is gebaseerd op de morele ontkenning dat mensen ook (onder andere) in economisch opzicht worden gewaardeerd. Dit leidde onder meer tot ingrepen in de bijstand, de wao (wia) en andere sociale wetten.
Ik ben nog ouderwets. "Wie niet werkt naar zijn vermogen,zal niet eten" placht mijn vader te zeggen. Een mens wordt dus niet gewogen aan de hand van zijn economische waarde maar aan de hand van zijn bijdrage aan het geheel. Dat je daar een economische berekening bij nodig hebt is iets heel anders.
De allochtone gemeenschap als geheel heeft een negatieve saldo in de lusten en lasten van de gemeenschappelijke voorzieningen. Dat vraagt om beleid.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 15:08
@ Nirvanna : Ik maak geen karikatuur van het rapport maar van de wijze waarop het rapport gebruikt wordt als argument in het migrantendebat en ter ondersteuning van het Wildersbeleid.

@ Peter ;Dat je oerconservatief bent was mij al duidelijk, dat je dit soort denken superieur acht inmiddels ook.
Dat het marktdenken inmiddels de mensheid tot product heeft verheven vind ik inderdaad immoreel.
Avatar van George Knight George Knight 12-03-2009 15:09
@Ina
"De waarde van de mens af te meten aan zijn economische waarde is schokkend."

In de nota staat: "CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis". Daarom valt het te verwachten dat het CPB uitspraken doet vanuit een economische invalshoek.

Het is de normale praktijk in de economie -die zich ook wel economische wetenschap noemt, maar dat uiteraard niet is- dat de waarde van alles wordt gekwantificeerd vanuit de schaarsheid. Dus van kapitaal, arbeid, zelfs natuur en cultuur. In je citaat zet je in feite een streep door de economie als 'wetenschap' of hulpwetenschap.

"Een specifieke groep mensen meten aan de economische waarde die ze voor de rest van de groep hebben, is meer dan schokkend."

Na 'schokkend', hebben we nu ook al 'meer dan schokkend'. Straks ook nog 'meer dan helemaal schokkend'? Dat heet in de economie inflatie.

Ik begrijp niet wat er binnen de logica van de economie meer dan schokkend is aan het bepalen van de economisch waarde van een beperkte groep mensen. De opbrengt en de kosten. Dat gebeurt ook met de boeren, toetredende vrouwen, de culturele sector of de transportsector.

Rust op het onderzoeken van een omlijnde groep een taboe? Dat riekt naar een roep om censuur. Naar het dichtgooien van iets wat nu nog open is.

Ik ga er trouwens vanuit dat het onderzoek dient om overheidsbeleid te ontwikkelen dat de opvang van migranten beter reguleert. Om te zien wat er in de toekomst beter kan. Ik begrijp het bezwaar daartegen niet.

Deze verbijzondering en opsplitsing en het vangen in modellen van de werkelijkheid is inherent aan de economie. Want meer dan dat zal de economie nooit worden. Ondanks de pretentie.

Het CPB emancipeert juist de groep migranten. Het zou afwijkend zijn als een beperkte groep migranten niet op dezelfde wijze als de anderen benaderd zou worden. Om in je woorden te spreken, dat zou pas meer dan schokkend zijn.

Je verliest uit het oog dat de omlijnde groep migranten juist geaccepteerd wordt door ze in een economisch model te stoppen. Ze doen ertoe als economische middel en worden niet genegeerd.

"Vervolgens dit [= economische waarde] als argument gebruiken tegen de aanwezigheid van migranten in de samenleving is mensonwaardig."

Je verwijst nu deels naar de methode en deels naar de uitkomst van het onderzoek. Maar ageren tegen de aanwezigheid van migranten is niet het uitgangspunt van het CPB. Het CPB meet alleen de economische waarde van een omlijnde groep.

Je gebruikt een groot woord als mensonwaardig. Dat zou kunnen als de resultaten misbruikt worden voor verkeerde doeleinden. Dat is niet de verantwoordelijkheid van het CPB. De uitkomsten van het CPB lijken te passen binnen een normaal wetenschappelijk opgezet onderzoek.

Had het je wat uitgemaakt als het resultaat niet negatief, maar positief had uitgepakt? Nee, natuurlijk niet. De uitkomst van het onderzoek meet zoals economen dagelijks van alles en nog wat meten of extrapoleren. De enige kritiek die me zinvol lijkt is die op de methodologie. Da's een andere discussie. Maar niet op de uitkomst.
Reactie is geredigeerd
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 15:14
Ina: Jij zou toch moeten weten dat elk mens een kosten en een batenplaatje heeft. We investeren in mensen. Met de gedachte dat dat uiteindelijk wat oplevert. Wat is daar conservatief aan. Dat heet solidariteit. Lekker links toch?
Avatar van Helena Helena 12-03-2009 15:20
Wat veel mensen vergeten is dat het rapport door het CPB is opgesteld om te onderzoeken in hoeverre migratie een oplossing zou zijn voor de toenemende vergrijzing...

Bovendien lees ik in een kritische reactie van iemand op het internet dat de CPB-rekenaars de hypotheekrente-aftrek niet hebben meegenomen in de berekeningen maar wel de huurtoeslag.

By the way, Peter Louter had wel een link gelegd naar een document waar kritiek werd geleverd op het rapport. Vraag is wel waarom Peter dan begint met schokkende conclusie, etc. En waarom hij de hoofdvraag van het CPB: migratie en vergrijzing, niet heeft genoemd.
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 15:23
@Ina: Dat kun je maar beter niet doen in dit geval: karikatuur of satire.

In geval van Wilders (en daaromheen) zou je beter je toevlucht kunnen nemen tot analyse. Er bestaat bijvoorbeeld geen academische analyse van (de gebeurtenissen rondom) zijn film Fitna.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 15:26
Ina Dijstelberge / 12-03-2009 15:08
@ Peter ;Dat je oerconservatief bent was mij al duidelijk, dat je dit soort denken superieur acht inmiddels ook.
Dat het marktdenken inmiddels de mensheid tot product heeft verheven vind ik inderdaad immoreel.


Reactie:
Deze ideologisch opvattingen maken deel uit van een verzameling genaamd kosmopolitisme. Kosmopolitisme is een belangenstelsel van de rijken, ondersteund door de lakeien van de intellectuele middenklasse.

Deze rijken gebruiken migratie om de arbeidsmarkt van de lokale moderne economeien te ondermijnen, ten einde zelf meer te kunnen graaien.

De lakeien van de middenklasse schrijven mooie stukjes over dit streven, onder vermelding van allerlei "lovenswaardige" idealen zoals die van de gelijkheid aller mensen.

Ondertussen hebben ze zich keihard in dienst gesteld van de graaiende top, omdat ze leven van de stukken vlees die de rijken ze vanaf hun copieuze tafels toewerpen.

De positie van die lakeien van de middenklasse is die van knechtjes in de onderdrukking van de slaven, de slaven zijnde de productieven in de moderne economien.

De schrijver van bovenstaande stuk is een verachtelijk persoon, die zich blootstelt aan de wraak van de onderdrukten, mocht het ooit zo ver komen.

De schrijver van bovenstaande stuk is zo iemand die haar lakeienrol gebruikt om de lokale slaven te onderdrukken, door middels van propganda voor de export van nieuwe slaven uit de oneindige poel genaamd de derde wereld.

Reactie is geredigeerd
Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 15:27
Helena, op een vraag kan ik je tenminste antwoord geven.
De hupotheekrenteaftrek is al verdisconteerd in de te betalen inkomstenbelasting. Het is dus onzin om die daar nog eens van af te trekken.
Huursubsidie is een compensatie ten laste van de algemene pot voor mensen met een laag inkomen en dus een kostenpost.

Overigens heb ik geen link gelegd, maar bestaat mijn blog voor 4/5 uit een rechtstreekse copie van de conclusies uit het rapport. Moet ik het mezelf verwijten een aantal uitkomsten schokkend te vinden of zou jij uit willen maken waardoor ik wel of niet geschokt mag worden :)
Avatar van Aad Verbaast Aad Verbaast 12-03-2009 15:29
@Ina: ik had bij de blog van Peter me al (in andere woorden) kritische kanttekeningen gezet bij die boodschap.. Eens met jouw boodschap!
Het is inderdaad ook nog een ethische kwestie.
Avatar van Meneer Opinie Meneer Opinie 12-03-2009 15:30
@ Ina: Het heeft weinig zin om de boodschapper aan het kruis te nagelen. Je kunt je beter concentreren op de manier waarop Geert Wilders aan het rapport ge(mis?)bruikt.

Ik ben het eens met Bart
Avatar van laila laila 12-03-2009 15:38
De benadering in de nota is mij een gruwel.
Wallage's standpunt in de VK bevalt me wel.
Ik ben benieuwd wat het PvdA-congres gaat doen.
Reactie is geredigeerd
Avatar van alib alib 12-03-2009 15:41
Mijn complimenten. Ondanks de grote woorden.

Het probleem met grote woorden is dat ze leiden aan devaluatie als ze in een discussie te pas en te onpas worden gebruikt: knettergek, schandalig, schokkend. Het zijn kwalificaties die door Wilders & Co aan waarde hebben ingeboet. Nu kunnen ze alleen nog door ons worden gebruikt als ironische bakens.

Wellicht moeten we ons bedenken wat er zou zijn gebeurd als er nooit 'gastarbeiders' waren gekomen, als die 'buitenlanders' hadden gezegd: ruimen jullie je eigen zooi maar op voor dat hongerloon. Daar bestaat vast een heel aardig modelletje voor. Vast staat dat dat grote problemen zou hebben gegeven en -uiteraard- winstvermindering voor grote bedrijven. Vast staat ook dat een aanzienlijk deel van de kleine middenstand (bakkerijen, groentewinkels, kleine levensmiddelenzaken, snackbars, restauranten) zou zijn verdwenen zonder de positieve inbreng van ondernemende nieuwkomers.

De westerse wereld zou schraal zijn gebleven, op zichzelf, naar binnen gekeerd. De westerse cultuur zou niet verrijkt zijn met de muziek-, theater- en dansinvloeden uit andere werelddelen. Is die waarde economisch te bepalen? En zo ja, kunnen we die winst dan even op de balans zetten?

Het is een idiote discussie eigenlijk... Het idee dat aan cijfers de waarde van een groep kan worden afgelezen en dat daar conclusies aan zijn te verbinden. Het extrapoleren van wat losse cijfers (het weglaten van tegelijkertijd optredende processen) is in feite een vervalsing van feiten, een ontkenning van de bestaande situatie.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 15:43
@ Nirvanna : Over Wilders heb ik ook al het één en ander geschreven.
Mijn statement vind ik volkomen gerechtvaardigd.

@ Ruud : Je begint op Broekemans te lijken.

@ Aad : Dat is niet voor iedereen duidelijk

@ Meneer Opinie : Ik had ook al op uw bijdrage gereageerd. Dit stuk is in zijn algemeenheid gericht op het misbruiken van onderzoek zoals dat van het CPB ter argumentatie van de eigen ideologie. Dus ook Wilders, Verdonk en andere despoten.

Met welke Bart?
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 15:48
laila: Ik ben benieuwd wat de PvdA aan autochtoon nederland gaat vertellen. U moet niet zeuren en gewoon betalen voor al deze lieve immigranten.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 15:49
@ Alib : Het ultieme materialistische denken...
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 16:09
We hebben het eigenlijk nooit hardop willen zeggen, maar in feite is de productieve de moderne slaaf. Hij is nuttig als hij zich voegt naar onze eisen, zijn mond houdt, zijn identiteit ontkent en zijn geld opbrengt.

Nu blijkt, uit een onderzoek, dat die slaaf meer kost dan de slaven uit de derde wereld landen is dat volgens velen, ook wel de kosmopolieten genoemd, schokkend. Daarom vervangen de kosmpolieten de oude door de nieuwe slaven.

De waarde van de mens af te meten aan zijn economische waarde is volgens de moerasmannetjes schokkend.
Een specifieke groep mensen meten aan de economische waarde die ze alleen voor de top van de groep hebben, is meer dan schokkend.
Vervolgens dit als argument gebruiken tegen de productieven in de samenleving is mensonwaardig.


Conclusie:
Je begint steeds meer op een topbankier te lijken.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 16:15
Overigens worden waarschijnlijk de grootste kosten van immigranten uitgedrukt in het verlies van maatschappelijke waarden, zoals het verlies van veiligheid in de openbare ruimte, in het openbare vervoer, de strenge regels die nodig zijn vanwege het sterk toegenomen misbruik van allerlei voorzieningen, het verlies aan leefruimte, het verlies aan milieu, het verlies aan maatschappelijk vertrouwen, en meer van dergelijke factoren.

En vooral: de zekerheid van een voortdurende stroom nieuwe achterlijke en achterblijvende religieuzen.

Dit overigens met hartelijke dank aan de heer bondon, voor het aanreiken van dit idee.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 16:22
@ Ruud : Wat in een hopenloze trieste grijze wereld leef jij toch.
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 16:23
Waarnemer: Hoe kun je dat nu zeggen. Dat levert juist banen op. Denk aan de beveiliging van ziekenhuizen, winkels, openbare ruimte, scholen, etc. En wat denk je van de bouw. Er was geen Vinex nodig geweest zonder die migrantenstromen. Hoeveel mensen zijn niet overspannen geworden. Werk voor psychiaters. Rechters hadden uit hun neus zitten peuteren. Advocaten hadden geen werk gehad. En het gevangeniswezen was helemaal verpieterd. Een zegen voor de economie!!!!!!!!!


Reactie is geredigeerd
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 16:45
Schizofrenie en manische depressie zijn bekende bijproducten van het onderhouden van irrationeel idealisme gepaard gaande met onvoldoende analytisch vermogen.

Een ander is cynisme.

Het kan dus altijd nog erger, en het is dus nooit te laat om het erger te voorkomen.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 16:52
@ George : Zoals ik al eerder gezegd heb dit statement gaat niet over het CPB rapport, de discussie daarover vind bij Peter plaats, maar over het in mijn ogen oneigenlijke gebruik van dit soort onderzoeken.
Mijn excuus dat ik nu pas reageer.

@ Laila : Wallage gooit met recht zijn kont in de krib.

Avatar van An van den burg An van den burg 12-03-2009 17:16
Helena. Omdat peter ALTIJD zaken uit z`n verband rukt en essentiële dingen achterwege laat of verdraait.

Mèt het reinigen van zijn blog door alle oppositie te elimineren, is hij altijd in z`n gelijk!! Vandaar dus dat zijn reacties zoals zijn laatste blog van 68 reacties gevoerd wordt door drie islambashers en een milde opposant!
Reactie is geredigeerd
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 12-03-2009 17:22
Hier hebben we het bewijs dat Louter een Nazi is. Als ik voor hem geen economische waarde heb, of wat hij noemt “bijdrage aan de samenleving”, dan mag hij mij deporteren of vergassen. Slechts Nazi’s denken zo. Dus Louter is een Nazi. QED.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 17:50
Retorische trucs
...
Hellend vlak
Een veelvoorkomende truc: "Als je vandaag instemt met cameratoezicht, krijg je morgen een Big Brother staat." Of tezamen met een zeer veel gebruikt eindpunt: "Als je vandaag kiest voor meer vrijheid van meningsuiting, krijg je morgen meer antisemitisme."

...
Persoonlijke aanval (Ad hominem):
Niet zozeer een denkfout als wel een argumentatie- of retorische fout of drogredenatie, en als zodanig vermoedelijk de meest gebruikte drogredenatie, in zijn algemene vorm: "Wat je zegt is niet waar, want jij deugt niet." In plaats van "jij deugt niet" ziet men heel vaak "jij bent een fascist", "jij bent een racist", of "jij bent een antisemiet".

...
Demoniseren (duivelsargument)
Het duivelsargument probeert een mening te bestrijden door de verkondiger van de mening kwade bedoelingen toe te dichten. Het is dus een combinatie van stroman (het toedichten) en angstopwekking. In zijn werkwoordvorm is het bekend als "demoniseren". Waarna iedereen zelf de voorbeelden kan verzinnen, als Wouter Buikhuisen, Hans Janmaat en Pim Fortuyn.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 17:55
@ Waarnemer Ruud :
Dus je reactie van 15:26 valt onder het duivelsargument....
Fijn dat je het zelf even toelicht.
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 17:56
@Ina 15:43: "Over Wilders heb ik ook al het één en ander geschreven. "

Dat je over Wilders hebt geschreven, weet ik, maar dat waren geen academische studies.

"Mijn statement vind ik volkomen gerechtvaardigd."

Niet volkomen. Is daarvoor teveel onderbuik.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 18:05
@ Nirvanna : Een academische studie naar Wilders lijkt mij wat te veel gevraagd, over het fenomeen zondebokken heb ik wel twee stevige bijdragen neergezet.

Die onderbuik was al aan het rommelen gezet, dat de echo in mijn statement doorklinkt kan ik niet ontkennen.
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 18:05
@mihai 17:22:
"Hier hebben we het bewijs dat Louter een Nazi is."

Nee, dat bewijs is niet geleverd. Je hebt het niet eens aannemelijk gemaakt. Je bent geen fan van Peter, begrijp ik. Daar hoef je echter niet zoveel uitroeptekens achter te zetten.
Avatar van wiljan45 wiljan45 12-03-2009 18:06
Die cijfers interesseren me vooral, omdat er al die jaren vaak te horen is dat ´we´ economisch van alles te danken hebben aan migranten. De retoriek van Rabbae, zal ik maar zeggen.
Dus wie begint er eigenlijk over geld en economische waarde.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 18:07
@ Wiljan : Ik heb het altijd een oneigenlijk argument gevonden, van welke kant dan ook.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 18:11
Citaat 1:
We hebben het eigenlijk nooit hardop willen zeggen, maar in feite is de immigrant de moderne slaaf. ...

Nu blijkt, uit een zes jaar oud deelonderzoek van het CPB, dat die slaaf meer kost dan hij opbrengt is dat volgens enkelen, ook wel de moerasmannetjes genoemd, schokkend.
...
Vervolgens dit als argument gebruiken tegen de aanwezigheid van migranten in de samenleving is mensonwaardig.


Citaat 2:
Ina Dijstelberge / 12-03-2009 17:55
Dus je reactie van 15:26 valt onder het duivelsargument....
Fijn dat je het zelf even toelicht.



Reactie:
Retorische trucs
...
Hellend vlak
Een veelvoorkomende truc: "Als je vandaag instemt met cameratoezicht, krijg je morgen een Big Brother staat." Of tezamen met een zeer veel gebruikt eindpunt: "Als je vandaag kiest voor meer vrijheid van meningsuiting, krijg je morgen meer antisemitisme."

...
Persoonlijke aanval (Ad hominem):
Niet zozeer een denkfout als wel een argumentatie- of retorische fout of drogredenatie, en als zodanig vermoedelijk de meest gebruikte drogredenatie, in zijn algemene vorm: "Wat je zegt is niet waar, want jij deugt niet." In plaats van "jij deugt niet" ziet men heel vaak "jij bent een fascist", "jij bent een racist", of "jij bent een antisemiet".

...
Demoniseren (duivelsargument)
Het duivelsargument probeert een mening te bestrijden door de verkondiger van de mening kwade bedoelingen toe te dichten. Het is dus een combinatie van stroman (het toedichten) en angstopwekking. In zijn werkwoordvorm is het bekend als "demoniseren". Waarna iedereen zelf de voorbeelden kan verzinnen, als Wouter Buikhuisen, Hans Janmaat en Pim Fortuyn.

...
Omkering
De andere partij iets toeschrijven wat men zelf doet. Dat lijkt een lastige retorische truc, want men zou zeggen dat dat voor iedereen zichtbaar zou zijn. Het wordt dan ook meestal gebruikt op terreinen waarop eerder succesvol propaganda is bedreven,met als archetypische vooreeld de internationale politiek. Voorbeeld is het volgende bericht:

'Chinezen vallen marine VS lastig'
De Amerikaanse regering heeft maandag gezworen de militaire surveillance voor de kust van China voort te zetten, na een incident zondag waarbij een Amerikaans marineschip in de Zuid-Chinese Zee werd lastig gevallen door vijf Chinese vaartuigen. De Chinezen zwaaiden met Chinese vlaggen en maanden de Amerikanen te verdwijnen, aldus het Pentagon. ...
Een Amerikaanse woordvoerder sprak van agressief, onprofessioneel en onvolwassen gedrag van de Chinezen. Bij de Chinese regering is protest aangetekend.

Het is natuurlijk de Amerikaanse marine die de Chinezen lastig valt. Een grootschalig voorbeeld is de Koude Oorlog.

Reactie is geredigeerd
Avatar van George Knight George Knight 12-03-2009 18:13
@Ina
Dank voor je antwoord. Je hebt het er maar druk mee.

"Zoals ik al eerder gezegd heb dit statement gaat niet over het CPB rapport"

Dan begrijp ik nog minder van wat je wilt zeggen. Je verwijst duidelijk naar de de CPB en de economische waarde van mensen. Ben ik nou suf of ben jij het?

Ik vind het trouwens kort door de bocht wat je hier eerder zei over de reacties bij Peter Louter. Ik proefde daar neerbuigendheid in: "een 'noodzakelijk' instrument". Om me tot mezelf te beperken, ook ik reageerde daar en voel me niet door je aangesproken. Versimpeling over en weer lijkt me ongewenst.

Ik maakte op het betreffende blog bij Peter de volgende opmerking:
"Een andere vraag is van wie Nederland is. Van degenen die hier geboren zijn of hier al generaties lang leven? Of van nieuwe migranten of zelfs mensen ver weg die een claim leggen op wat er hier is? Een kernvraag van het geloof."

Dat lijkt me een zinvolle vraag die niet makkelijk te beantwoorden is. In elk geval niet voor mij. Open grenzen kunnen praktisch niet door de grote toeloop en de bescheiden opvangcapaciteit, maar dichte grenzen zijn een utopie en vanuit humaan oogpunt onmenselijk. Ook slecht voor de reputatie van ons land. Om een middenweg helder te krijgen vind ik het niet overbodig om dat te kwantificeren in een onderzoek. Dat doet elk normaal land.

Die vraag bestaat naast de vragen uit het onderzoek van het CPB naar de economische waarde van migranten. Niet in plaats van, zoals jij suggereert.

Kijk, de economische waarde van bejaarden is minimaal. Of van gehandicapten. Of van laagopgeleiden. Of van VK-bloggers. Of van wie dan ook. Maar dat betekent niet dat deze groepen uitgezet moeten worden. Ook niet als de ene of andere politicus dat zegt en jij je door hem of haar in een reflex op de kast laat jagen. Laten we wijzer wezen.
Reactie is geredigeerd
Avatar van An van den burg An van den burg 12-03-2009 18:25
George.

======= van wie is Nederland=======

Van niemand, George en van iedereen! Grenzen trekken is dogmatisch en nationalistisch.

De Louters maken er chauvinisme en nationaal socialisme van.

Hoe enger de grens, hoe enger de mens!

Groet van mij.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 12-03-2009 18:28
Ruud : Orakel lekker verder.
George : Ik geef toe ik ben enorm kort door de bocht, maar dat zijn statements over het algemeen. Ik tracht een kern neer te zetten.

De discussie over de inhoud hoort thuis bij Peter en daar zijn ook een aantal zinnige dingen gezegd.

Jouw humanitaire invalshoek is daar een voorbeeld van.

Nogmaals het is niet het CPB ansich wat ik bekritiseer, dat soort onderzoeken doen zij nu eenmaal. Het is de wijze waarop dit als een ijkpunt gaat dienen voor het al dan niet gewenst zijn van de reeds aanwezige migranten en hun kinderen.

Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 12-03-2009 18:28
@Nirvana

Ik heb het bewijs geleverd. Kijk op het blog van Peter. Links van de slagboom zijn de allochtonen. Rechts van de slagboom is Nederland. Dus zijn conclusie is dat de allochtonen zich buiten de Nederlandse grenzen moeten bevinden. En wat staat in zijn blog: allochtonen zijn economisch niet bruikbaar. Dus je kan het argument als volgt reconstrueren:

Premisse 1: Allochtonen kan je niet gebruiken.

Conclusie: Allochtonen moeten buiten de Nederlandse grenzen zijn.

QED.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Waarnemer Waarnemer 12-03-2009 18:32
Wie zonder orakelen is, werpe de eerste steen.

Ter controle: zie bovenstaande bijdrage.

Plus vele andere.

De emoties hebben ook nu weer veel harder gelopen dan het verstand.
Avatar van George Knight George Knight 12-03-2009 18:37
@An
"Grenzen trekken is dogmatisch en nationalistisch"

Goed An, ik kom de inhoud van je koelkast opeten en je drankvoorraad opdrinken. En ik hou van beeldende kunst, heb je nog iets waardevols om mee te geven?

@Ina
Ok, bedankt, de standpunten zijn wel duidelijk verwoord, dacht ik.
Reactie is geredigeerd
Avatar van An van den Burg An van den Burg 12-03-2009 18:59
Maar lieve George, wat voor een voorbeeld geef je nu!!

Binnen de context van dit blog en mijn reactie:

"Welkom, George, want mijn ijskast is overvol en het meeste is op illegale wijze veroverd".

Ik deel grond en voedsel met je. Hou jij van Kunst, dat is mooi meegenomen. Kunnen wij humaan uitwisselen!

:):):) An.
Reactie is geredigeerd
Avatar van peter louter peter louter 12-03-2009 19:05
=Hier hebben we het bewijs dat Louter een Nazi is. Als ik voor hem geen economische waarde heb, of wat hij noemt “bijdrage aan de samenleving”, dan mag hij mij deporteren of vergassen. Slechts Nazi’s denken zo. Dus Louter is een Nazi. QED=

Ik vrees dat het peil van de discussie weer op bedenkelijke wijze zakt. Het gaat weer over personen ipv meningen en dat zat er gezien de tekst van dit blog al bij voorbaat in.

Bij mij heb je weer voorlopig een ban Mihai, maar troost je, bij An kun je uithuilen over censuur en de koelkast leeg eten.
Reactie is geredigeerd
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 12-03-2009 19:33
Louter gelooft weer dat er twee rassen mensen zijn. De nazi's die alles over moslims mogen zeggen en de andere mensen die over deze nazi's niets mogen zeggen.
Reactie is geredigeerd
Avatar van PHM van de kletersteeg PHM van de kletersteeg 12-03-2009 19:53
Nou een leuk recenter voorbeeld is de aanwezigheid van roemenen in Italie.
In Roemenie wordt gezegd dat het allemaal zigeuners zijn, maar dat is onzin.
De aanwezige roemenen aldaar waren voor 92% vernatwoordelijk voor straatcriminaliteit in Rome.
Lees: hoge irritaties en kosten.
Toen kwamen er wat verkrachtingen en moorden, en daarmee was het geduld van de italianen op.
De illegalen worden uitgezet.
Plotseling zijn dat slachtoffers ipv daders.
----------
Kopehagen heeft een no-go area, met vedel schietpartijen door lieverdjes van 16 jaar.
Raad eens welke wijk?
De allochtonen wijk.

Voorjaar en zomer komen eraan.
Dan komen er weer een paar honderd duizend buitenlanders.
Daartegenover hebben we zeer langdurig allochtone werklozen.
Zouden we niet eens zeggen: werken of wegwezen?
Of werken of geen uitkering meer?

Voor die buitenlanders wordt er plankgas gebouwd, voorzieningen getroffen.
Waarom?
Wie betaalt dat?

Er zijn nederlanders genoeg; waarom werden er geen tijdelijke verblijfsruimten gebouwd voor mensen uit een andere streek die wel willen werken, maar voor wie het te ver is?

Voor de allochtonen is veel te veel gedaan.
Alle gesubsidieerde welzijnsinstellingen, subsidies op moskee, op bijzonder onderwijs,op hulpverlening.

Voor de vergelijkbare groep autochtonnen is aanzienlijk minder gedaan.

Nu komt er weer een stroom vluchtlingen uit somalie aan.
Vind niemand het vreenmd, dat die naar nederland komen en niet naar Spanje of Italie?
Reden; in midden afrika is de preciese hoogtre van de bijstand bekend.
Vluchtlingen?
Te gevaarlijk om in somalie te zijn/ Wel een paar maand per jaar er naar toe op vakantie?
Jaja.

England/australie/USA laten alleen vreemdelingen toe als ze er economisch belng bij hebben.
Terecht.
Daarnaast eisen ze--niet vragen, maar eisen- intergratie.
Onvoldoende: terug naar thuisland.
Ook terecht.

Maar nederland heeft altijd het braafste jongetje in de klas willen zijn.

In Italie kan je de gevolgen zien; aanvallen op roemenen.(fysieke aanvallen)
Burgerwachten op straat.
En het zal nog wel verder escalleren.

Maar basis van al dit soort probleematiek: zeer slechte en ondidelijke regelgeving.
Na 50 jaar nog steeds geen fatsoenlijke wet of uitvoering ervan.
-----------
Het vreemde is, dat een groep multiculti's -meestal middenklassers- graag de welvaart van nederland wil delen met allochtonen.
NIET met degenen die die welvaart tot stand hebben gebracht, de autochtone nederlanders; dat is huisvuil.



Avatar van An van den Burg An van den Burg 12-03-2009 20:26
Mihai, welkom. Bij mij kun je uithuilen en mijn koelkast staat altijd open, want het meeste wat erin ligt is gestolen volgens westerse methoden!

En Peter: een man zonder scrupules, die alle reactoren met onwelgevallige tegenargumenten op zijn blog Rücksichtslos und ohne Rückfahrkarte und ohne Rückkehr Ausschalt!

:):):):) An.
Reactie is geredigeerd
Avatar van PHM van de kletersteeg PHM van de kletersteeg 12-03-2009 20:34
vaak krijgen die arme slaven een nederlandse uitkering in oostblokland uitbetaald; ze moeten dan wel met hun nieuwe BMW helemaal naar de bank om het op te halen.
Met die uitkering hebben ze in het "thuisland" een groot eigen huis, nieuwe of bijna nieuwe audi, bmw of mercedes. landbouwgrond, en een directeursinkomen.

Maar ja, zielige slaafjes klinkt zo sociaal, terwijl het alleen maar dom is.
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 20:43
Het niveau is nu wel erg ver gedaald.
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 12-03-2009 20:44
@An
Ik ben juist blij met Peters bans. Hij bewijst alweer zijn hypocrisie en manier van bedriegen. Hij kent zichzelf een aantal onschendbare rechten toe, zoals de vrijheid van meningsuiting. Onderdeel van deze vrijheid beschouwt hij een recht om leugens te verspreiden, anderen zoals de moslims, Tariq Ramadan etc als verdachten, fundamentalisten te noemen. Als onderdeel van zijn vrijheid mag hij bedriegen. Maar als anderen zijn leugens en bedriegerijen ontmaskeren en als anderen hem noemen wat hij is, probeert hij de anderen monddood te maken. Als anderen hem noemen wat hij is en onderbouwen dat, gaat Peter verontwaardigd reageren, met pretenties, met chutzpah. Dus bij deze wordt Peter opgeroepen om iedereen dezelfde rechten toe te kennen die hij voor zichzelf ook opeist.

Reactie is geredigeerd
Avatar van George Knight George Knight 12-03-2009 20:51
@An
Dank voor je antwoord, ook niet voor een gat te vangen. Een hele geruststelling dat je koelkast -of is het ijskast?- illegaal is gevuld. An Kolonia, de prinses van ons correcte geheugen. Elders zie je maar weer dat er slechts een open deur voor nodig is om het niveau van de discussie onder het nulpunt te laten zakken. Laat het niet de deur van An's koelkast zijn.
Avatar van An van den burg An van den burg 12-03-2009 21:02
George, mijn liefde voor jou blijft!!

:):):)An
Avatar van An van den burg An van den burg 12-03-2009 21:05
BAS.

Tjeetje, ik heb jou nog nooit boven "het niveau" uit gezien!
Avatar van ely ely 12-03-2009 21:42
=Nogmaals het is niet het CPB ansich wat ik bekritiseer, dat soort onderzoeken doen zij nu eenmaal. Het is de wijze waarop dit als een ijkpunt gaat dienen voor het al dan niet gewenst zijn van de reeds aanwezige migranten en hun kinderen.=

Het CPB zou toch in moeten kunnen schatten dat haar rapport op deze manier misbruikt zou worden ?
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 21:47
@Mihai 20:44:

"Hij [Peter Louter- N.]bewijst alweer zijn hypocrisie en manier van bedriegen. Hij kent zichzelf een aantal onschendbare rechten toe"

Jij was het toch die om zijn gelijk bij Louter te halen het auteursrecht van Tariq Ramadan schond door hier nogal veel tekst van hem neer te zetten? Dat ging echt voorbij citaatrecht. Onderdeel van jouw "vrijheid"?

@18:28: Je hebt die ban meer dan verdiend op grond van het gegeven dat je hem een Nazi noemt, lijkt me. Maak je op die manier van je vrijheid gebruik?
Avatar van Bas Bas 12-03-2009 21:50
Goh. Een terroristische aanslag verijdeld in amsterdam.
Avatar van Nirvana Nirvana 12-03-2009 22:00
@Ina 18:05:

"Een academische studie naar Wilders lijkt mij wat te veel gevraagd, over het fenomeen zondebokken heb ik wel twee stevige bijdragen neergezet."

(Misschien ten overvloede: Ik vraag het niet van jou.)

Het viel ook iemand die niet in Nederland geboren en opgegroeid is op dat er geen academische studie was geweest naar Fitna, namelijk Rosi Braidotti. Ze was een van de tien vrouwelijke hoogleraren die redelijk recent in Vrij Nederland werd geïnterviewd.

Braidotti is van oorsprong Italiaanse. Wilders zal haar niet triggeren, vermoed ik. Wellicht wordt ze wel getriggerd door Berlusconi.

Een (1) oorzaak waarom Wilders redelijk ver komt is omdat andere politici tamelijk zwak zijn. Bovendien houden mensen/politici maar al te vaak het hoofd niet voldoende koel als hij weer eens iets zegt. Dat is jammer. Het maakt discussies ook deterministischer dan strikt genomen hoeft.
Avatar van iris kijkt iris kijkt 13-03-2009 03:26
ja , schokkend ,maar had je eens Marx gelezen echt, dan zou je het misschien een goede bijdrage vinden.Marxisten hielden wel van dit soort contradicties. Dat moderne slaaf geldt voor al die mensen die zich in wankele bootjes naar de illegale tuinderijen begeven , maar is wat betreft de gevestigde migranten hier een beetje sentimenteel.
Avatar van PHM van de kletersteeg PHM van de kletersteeg 13-03-2009 06:51
Tja, bijna hadden alle goedkope en smaakloze meubeltjes door de lucht gevlogen.
Had allah toch nog recht gedaan...
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 13-03-2009 06:55
@ Ely: Allerlei onderzoeken kunnen misbruikt worden of slechts selectief geinterpreteerd worden...
Dat onthullen is van belang.

@ Bas : Toen ik het hoorde, dacht ik al daar wordt een opmerking over gemaakt. En ja hoor...

@ Nirvanna : Nee, ik begrijp dat je dat niet van mij verwacht, ik ben geen academica.
Rosi Briadotti is inmiddels zo gesetteld in Nederland dat zij het wel zou kunnen doen.

@ Iris : Marx heb ik gelezen en zelfs al eens over geblogd. Sentimenteel?
Ik ben niet degene die de zittende migranten wil afrekenen op de uitkomsten van het onderzoek.
Avatar van woordzoeker woordzoeker 13-03-2009 09:17
@ mihai martoiu ticu

Waar spreekt Louter over “deporteren”?
Avatar van An van den Burg An van den Burg 13-03-2009 09:54
Juist de woorden die nèt niet worden uitgesproken ontmantelen de ware intenties. Wilders heeft het woord fortgehen ook niet uitgesproken, maar z`n mond heeft wel die vorm aangenomen.Overigens zou Wilders graag der Herrschaft genieten om Rücksichtslos fortgehen uit te voeren!


Reactie is geredigeerd
Avatar van fred van der wal fred van der wal 13-03-2009 10:52
Peter Louter verkondigt een realis tische, heldere visie waar ik mij in kan vinden. Ina D. niet
Avatar van Jacob Jacob 13-03-2009 11:04


Fred aan Wal. Ben jij die ouwe nepkunstschilder uit de jaren 60 vorige eeuw? Nu begrijp ik het!
Reactie is geredigeerd
Avatar van woordzoeker woordzoeker 13-03-2009 11:09
@ An van den Burg

Extrapoleren is geen zuivere koffie.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 13-03-2009 11:22
woordzoeker, schrijf eens onder je eigen naam als je durft. Dàt is verantwoordelijkheid nemen voor je daden! Dat doet Mihai Ticu wèl en altijd!!An.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 13-03-2009 11:30
An van den Burg / 13-03-2009 11:22
woordzoeker, schrijf eens onder je eigen naam als je durft. Dàt is verantwoordelijkheid nemen voor je daden! Dat doet Mihai Ticu wèl en altijd!!An.


Reactie:
Retorische trucs
...
Persoonlijke aanval (Ad hominem):
Wordt meestal onder denkfouten geschaard maar is een retorische truc, want er wordt niet op de inhoud van de zaak ingegaan. Is vermoedelijk de meest gebruikte retorische truc, in zijn algemene vorm: "Wat je zegt is niet waar, want jij deugt niet." In plaats van "jij deugt niet" ziet men heel vaak "jij bent een fascist", "jij bent een racist", of "jij bent een antisemiet".

Het tegenovergestelde, verdediging met een beroep op de of een persoon, kan ook, en heet dan het autoriteitsargument.


...
Jij-bak (Tu quoque)
Een argument terugspelen naar de persoon van de uitspreker, meestal beginnende met "Maar jij ...". Het argument dat daarop volgt kan al dan niet waar zijn, maar dat maakt niet uit voor de juistheid of onjuistheid van het oorspronkelijke argument. "Maar jij heb vroeger ook gerookt" is geen tegenargument als iemand pleit voor de ongezondheid van roken.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Waarnemer Waarnemer 13-03-2009 11:32
An van den Burg / 13-03-2009 09:54
Juist de woorden die nèt niet worden uitgesproken ontmantelen de ware intenties. Wilders heeft het woord fortgehen ook niet uitgesproken, maar z`n mond heeft wel die vorm aangenomen. ...


Reactie:
Retorische trucs
...
Hellend vlak
Een veelvoorkomende truc: "Als je vandaag instemt met cameratoezicht, krijg je morgen een Big Brother staat." Of tezamen met een zeer veel gebruikt eindpunt: "Als je vandaag kiest voor meer vrijheid van meningsuiting, krijg je morgen meer antisemitisme.".
Avatar van woordzoeker woordzoeker 13-03-2009 12:05
@ An van den Burg

Ik voel me heus wel aangesproken als je Woordzoeker schrijft.

Geen reacties, 0 aanbevelingen. Het zwaard van Damocles
Avatar van Waarnemer Waarnemer 13-03-2009 13:20
Tenslotte mogen we concluderen dat dit weer een succesvolle poging is geweest de zaak van Geert Wilders te promoten. Wat dat betreft doet de schrijver haar politieke afkomst voorkeur eer aan, in dat haar voorman: Mohamed Rabbae, op ditzelfde weblog ook weer zijn zoveelste propagandarede voor Geert Wilders heeft uitgesproken.Tegen Rushdie, tegen Wilders, voor de islam, voor de moslim.Gaat allen zo door.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 13-03-2009 13:52
Ruud (waarnemer) Als er inhoudelijk valt te reageren, doe ik dat!!

Er bestaat maar een zwaard van Damocles en dat is de dood voor ons allen. Daarin wordt gelukkig geen onderscheid gemaakt!!

An.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 13-03-2009 13:54
woordzoeker. Extrapoleren? Dan moet je bij Wilders zijn en dàn klopt het, want Wilders is inderdaad geen zuivere koffie!
Avatar van woordzoeker woordzoeker 13-03-2009 14:18
@ An van den burg

Ik drink graag lekkere koffie.
Avatar van Waarnemer Waarnemer 13-03-2009 15:02
An van den Burg / 13-03-2009 13:52
Als er inhoudelijk valt te reageren, doe ik dat!!


Reactie:
Retorische trucs:
...
Ad professorandum
Vorm van bluf. Door het wekken van de suggestie ergens een expert in te zijn, tevens de suggestie wekken dat een eerder of later gebruikt ander argument daardoor geldigheid heeft.
Avatar van An van den burg An van den burg 13-03-2009 17:56
Ruud, ik ben wel een expert in het doorgronden van mensen! Dat is aangeboren. En verder heb ik verstand van Recht, onrecht, gelijkheid en ongelijkheid. Al heel wat.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 13-03-2009 19:21
@ Fred : Is mijn visie niet helder of ben je het er alleen niet mee eens?
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 13-03-2009 23:45
We hebben het eigenlijk nooit hardop willen zeggen, maar in feite zijn wij de slaven van de moderne immigrant. Wij zijn nuttig als wij ons voegen naar zijn eisen, onze mond houden, onze identiteit ontkennen en en hem zijn geld brengen.

Nu blijkt, uit een zes jaar oud deelonderzoek van het CPB, dat die slaven meer kosten dan die immigranten is dat volgens enkelen, de graaiers, schokkend.

De waarde van de mens af te meten aan zijn economische waarde is schokkend.
Een specifieke groep mensen meten aan de economische waarde die ze voor de rest van de groep hebben, is meer dan schokkend.
Vervolgens dit als argument gebruiken voor de aanwezigheid van migranten in de samenleving is mensonwaardig.

SCHOKKEND.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 13-03-2009 23:46
Vandaag zit één van die schokkende graaiers weer te paaien bij Pauw & Witteman:

"Het es afreueueus hoe het kloatjesvolk tegenwoardig op die rekel van een Wilders wil gaan stemmen .... affreueueueueueueueus...."
Avatar van Nirvana Nirvana 14-03-2009 00:35
@Ina 06:55: "Rosi Briadotti is inmiddels zo gesetteld in Nederland dat zij het wel zou kunnen doen."

Rosi Braidotti is wel goed thuis in Nederland, maar ze heeft niet de meest voor de hand liggende achtergrond voor een dergelijk onderzoek, lijkt me. Ik denk eerder aan politicologen of historici.
Avatar van jan bouma jan bouma 14-03-2009 06:53
@Waarnemer Ruud: 12:56
@Allen
Paar opmerkingen:
(Ruud) heb al vaker opgemerkt dat je een vreemde definitie geeft van het begrip: kosmopolitisme.
Je zult dit begrijpen dat ik dat zeg want je las wat anders in m'n boek. Als jij stelt:
==
Deze ideologisch opvattingen maken deel uit van een verzameling genaamd kosmopolitisme. Kosmopolitisme is een belangenstelsel van de rijken, ondersteund door de lakeien van de intellectuele middenklasse.

Deze rijken gebruiken migratie om de arbeidsmarkt van de lokale moderne economeien te ondermijnen, ten einde zelf meer te kunnen graaien. ==

dan is dat niet mijn opvatting en definitie van het begrip kosmopolitisme maar eerder herken ik daarin (en wat je beschrijft) de wereldbeelden van Hobbes, Plato, Nietzsche kortom de zich tot winnaars uitgeroepen "sociaal-darwinisten". En die nu overal ter wereld hun "gegraai" zien verdampen en wij, de rest van de wereldbevolking, hun veroorzaakte schaden moeten zien op te vangen met een Socratische wereldorde. En dan zijn we precies bij Socrates die wereldburger was.

"Ik ben geen burger van Athene, zelfs niet van Griekenland maar van de wereld!" is een bekende quote van hem.

2. het belang van de factor tijd wordt in deze
hele discussie ook niet onderkend. Toen men in begin jaren '60 vdve massaal allochtonen "importeerden", of je kunt ook zeggen "ronselden" voor onze productiebedrijven, zoals in Utrecht de Demka en Werkspoor deden, was er wel degelijk een economische basis en motief. Soms moet men dan toch wat verder kijken naar de gevolgen. Overigens hoorde je toen weinig bezwaren tegen die "importen". De Tijd!

Een andere tijdsfactor die vergeten wordt in deze discussie is het uitgestelde rendement. Daar kan Vincent van Gogh alles over uitleggen! Het "Van Goghsyndroom" noem ik dat. De Tijd! Heelt (niet) alle wonden!
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 14-03-2009 11:08
@Bas / 12-03-2009 21:50
==Goh. Een terroristische aanslag verijdeld in amsterdam.==

Gore charlatan.
Avatar van fred van der wal fred van der wal 14-03-2009 11:30
Beste Ina

Ik heb groot respect voor je wijze van argumenteren en de kwaliteit van je serieuze bijdragen op het weblog, dit voor opgesteld. Waarschijnlijk denk ik in politiek opzicht in een geheel andere richting.

Reactie is geredigeerd
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 14-03-2009 18:22
mihai martoiu ticu / 14-03-2009 11:08
@Bas / 12-03-2009 21:50
==Goh. Een terroristische aanslag verijdeld in amsterdam.==

Gore charlatan.


Reactie:
Ja hoor ... want moslims plegen nooit aanslagen. Echt hoor, nooooooooooooooooooooit!!!

Reactie is geredigeerd
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 14-03-2009 18:31
@Ruud

Dat is zwart-wit denken.
Premisse 1. Sommige Moslims plegen soms aanslagen.
Premisse 2. Er zijn een paar moslims gearresteerd.
Conclusie: Dus alle moslims zijn terroristen.
Conclusie 2: Migranten had men nooit in Nederland moeten toelaten.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 14-03-2009 18:37
@ Ruud : Ik zie dat je de waarnemers rol weer hebt afgelegd en lustig met mijn tekst speelt.

@ Nirvanna : Nee Rosi is geen politicologe, maar er is vast wel iemand die dat gaat oppakken. Het kan ook zijn dat Wilders zelf eigenlijk niet interessant genoeg is.

@ Jan Bouma ; Kosmopolitisch schijnt voor bepaalde mensen een scheldwoord te zijn, dat komt inderdaad omdat ze het begriip niet begrijpen.

@ Fred : Kijk dat is de ander serieus nemen.


Avatar van PHM van de kletersteeg PHM van de kletersteeg 14-03-2009 20:13
Als ik naar het nieuws kijk- en dat is niet iedere dag, is er iedere keer wel een of andere zelfmoordaanslag ergens.
En als ik me niet vergis, heb ik de laatste 10 jaar geen anderen gezien dan moslims die die aanslagen plegen.
Of er mee dreigen.

Maar ik zal het wel verkeerd zien.
Het is zo, dat er altijd groepen mensen zijn, die massaal pogen zelmoord te plegen, en de "terrorist" loopt dan poer ongeluk in de explosie en de stakker komt dan om.
En Wilders bedreigt de imamms en zijn lijfwachten hebben opdracht te voorkomen dat wilders de imams aanvalt.
En alle moslims werken hard in nederland, slaan hun vrouwen nooit op zondag en weigeren categorisch uitkering en zorgen ervoor, dat alle wijken op alle uren voor publiek toegankelijk zijn.
Net als in liverpool manchester delen van amsterdam, kopenhagen en nog een heel rijtje.
Rusdie--ook zo'n kwal, daar moesten ook lijfwachten omheen, omdat ie anders alle moslims aanvalt....

P.s.: in de contracten waarmee ze hier kwamen 9marokanen en turken) stond dat ze naar 2 jaar naar huis zouden gaan.....
Zijn ze vergeten.

geheugensteuntje nodig misschien?
In de vorm van een enkeltje verweggestein?
----------------

Als ik moet afmeten: de autochtone arbeiders hebben een veel zwakkere sociaal politieke positie dan de allochtone.
de autochtonen hebben bij mij verdioend voorrang.
Avatar van PHM van de kletersteeg PHM van de kletersteeg 14-03-2009 20:16
Kosmodingest betekent weinig.
Multiculti: dat staat voor ontkennen realiteit, vergevorderde stompzinnigheid en arrogantie.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 14-03-2009 20:17
@jan bouma,
Voor mijn visie op het kosmopolitisme, zie mijn website.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 14-03-2009 20:20
@Ina,
Wat mijn spelen laat zien, is dat je tekst nergens op slaat - het is retorische bluf.

De migrant ziet zijn eigen leven als handelswaar!
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 14-03-2009 20:39
@ Ruud : Het is een statement....
ter overdenking, dat je het er niet mee eens bent is duidelijk.
Avatar van fred van der wal fred van der wal 14-03-2009 22:10
Nou en of ik je serieus neem en res pecteer!
Avatar van Nirvana Nirvana 15-03-2009 08:41
@Ina: "Het kan ook zijn dat Wilders zelf eigenlijk niet interessant genoeg is."

Als dat zo is, dan roept dat nog meer vragen op, lijkt me.

De rest van de Nederlandse politici hebben doorgaans maar nauwelijks een adequaat antwoord op zijn politieke uitspraken, zowel links als rechts. Maar om dichter bij huis te blijven: het aantal blogberichten dat over Wilders' uitspraken gaat is verhoudingsgewijs zeer groot.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 15-03-2009 11:22
Waaruit je de voor de hand liggende conclusie kan trekken dat niet Wilders' uitspraken, maar de reacties niet interessant genoeg zijn.

Waarvan bovenstaand een specimen. Om te beginnen deugt de kop dus al niet: het is de migrant zelf die zich ziet als economische handelswaar!
Avatar van mihai martoiu ticu mihai martoiu ticu 15-03-2009 11:37
@Nirvana

==De rest van de Nederlandse politici hebben doorgaans maar nauwelijks een adequaat antwoord op zijn politieke uitspraken, zowel links als rechts.==

Het niet vinden van adequaat antwoord op iemand, is geen bewijs dat die iemand een deugdelijk argument heeft. Als de tweede kamer tegen Wilders zegt “wil je je aan de debatregels houden” en Wilders zegt “nee”, kan de tweede kamer hoog en laag springen want men zal toch nooit een adequaat antwoord vinden om hem te dwingen om zich aan de debatregels te houden. De tweede kamer kan zich slechts tegen de bevolking richten en zeggen “willen jullie je niet door bedriegerijen en leugens laten manipuleren?” en als er een relevant deel van de bevolking zegt “nee, we willen heel graag leugens geloven”, dan kan de tweede kamer geen enkel adequaat antwoord op de situatie vinden. Maar het volgt hier niet uit dat Wilders een deugdelijk argument heeft.
Avatar van Nirvana Nirvana 15-03-2009 15:01
@Mihai: "Het niet vinden van adequaat antwoord op iemand, is geen bewijs dat die iemand een deugdelijk argument heeft."

Dat is op zich juist. Maar daar zijn de bedoelde academische studies niet van afhankelijk.

Stel dat hij geen deugdelijke argumenten heeft, dan is het bijv. nog een interessante vraag waarom hij veel verder komt dan anderen die ook geen deugdelijke argumenten hebben. Je hoeft bovendien weinig argumenten te hebben als anderen zichzelf toch wel ophangen.
Reactie is geredigeerd

Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.

Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).

  •  
Profielfoto Ina  Dijstelberge

Ina Dijstelberge

Vrouw, 47 jaar
  • Niet verplicht
  • Je boodschap moet minstens 5 en hoogstens 1500 tekens bevatten
  •  

COMING SOON : VKBLOG OP DE HAK

WAAR JE MIJ OOK KUNT VINDEN



BAAS OP EIGEN BLOG!!!!

Neem ook eens een kijkje op mijn nieuwe website. Ik ben nog aan het opbouwen, maar vanaf nu plaats ik ook al mijn bijdrage daar. Discussies kunnen dan zonder bemoeienis van een moderator plaats vinden. De thema's in mijn widget verwijzen naar bijdragen die ik in dit kader geschreven heb. Deze zijn nu bij elkaar te lezen op:

 

 

Ander ben Ik.



 

Follow InaDijstelberge on Twitter


Ina Dijstelberge



Maak je eigen badge


anderbenik


anderbenik


 

The Twitter

Ina Dijstelberge

Daily

COPYRIGHT EN MODERATIE

Op alle door mij geschreven bijdragen/reacties en gemaakte fotoos is het auteursrecht van toepassing.

 

 Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

 


MODERATIE:

Spammers, trollen, stalkers en lasteraars krijgen een ban. 


BANLIJST:

sinds dinsdag 2 maart 2010 21:06 

Ria de Witte wegens super asociaal trolgedrag en identiteitsdiefstal.( zie ook de widget Troll alert)

IP 82.169.158.54


sinds vrijdag 12 maart 2010 15:36

update vrijdag 26 maart 2010 10:30

Ron Rozen wegens herhaaldelijk openbaar maken van privégegevens/ identiteitsdiefstal derden en stalken met haatmails

IP 145.53.254.110 en 86.80.147.36


na jaren van smaad en laster, smaad en stalken was ik het zat en is per maandag 3 mei 2010 20:24

ook jan plezier aka roskam aka jan Geurtsen aka Joop Broekemans voorgoed van mijn blog gegooid.

IP 94.214.164.9 Sindsdien heeft hij via bibiotheek groningen en verschillende proxy's opnieuw ingebroken op dit blog. 


sinds dinsdag 6 juli 2010 18:26

spammer met vele namen

IP 82.176.155.121

Filosofische zoektocht

Filosofisch essay

Filosofen

STOP FEMALE GENITIAL MUTILATION

foto

Waris Diri

8 maart 2009 :

Internationale Vrouwendag:

30 jaar Genitale verminking.

STOP GENITALE VERMINKING

ONS VERLEDEN

65 jaar vrijheid, de rest is straks slechts geschiedenis.


Het gemeenschappelijke verleden van de Arabier en de Nederlander.

deel 1 1600-1800

VK BLOG LIEF EN LEED

GA HIER HEEN VOOR EEN OVERZICHT VAN DE BIJDRAGEN.

FREE AUNG SAN SUU KYI

foto

Free Aung San Suu Kyi On June 19th 2007, Burma's democracy leader, Aung San Suu Kyi, celebrated her 62nd birthday. But she spent her birthday alone, under house arrest. She is now in her 12th year of detention. She isn't allowed to see family or friends as all visitors are banned. Her phone line is cut and her post is intercepted. Join the global campaign to free Aung San Suu Kyi and all political prisoners in Burma. Aung San Suu Kyi is now serving her third term of house arrest. She was arrested on 30 May, 2003 after the regime's militia attacked her convoy and killed up to 100 of her supporters. Take action now to help free Aung San Suu Kyi.

Birma 19 jaar later

 

 

STOP GEWELD TEGEN VROUWEN

foto

Stop Honour Killing

Klik Hier voor meer informatie

Gendercide

Amnesty International

 

De Witte Lint Campagne is een campagne voor de bewustmaking en mobilisatie van de mannen, een opvoedings campagne van de jongeren tegen het geweld tegen de vrouwen, een campagne uiteindelijk voor een niet seksistische en geweldloze maatschappij. Waarom wordt er nooit gezegd dat het geweld vooral door mannen wordt gepleegd?

Stop aan het mannelijk geweld 

Stop rape now!

 

DAFUR

Darfur! Don't look away now

 Globe for Dafur foto

Bijdrages:

2008 Bij Helena: Darfur: Crisis after crisis 1 Day for Darfur

 

2007 !Darfur. Don't look away now!

BESCHAVING EN ECOLOGIE

De beschaving van een volk meet men aan de wijze waarop men met zijn dieren en de natuur omgaat.


GA HIER NAAR HET OVERZICHT VAN MIJN BIJDRAGEN

 


LIVING IN THE UK 2007-2008

GA HIER NAAR HET OVERZICHT.

PERSOONLIJKE BLOGS

GA HIER NAAR HET OVERZICHT

MIJN OUDERS

foto foto

Mijn moeder overleden op 14 juli 2004

Mijn vader is overleden op 6 december 2007

 

VK BLOGDAGEN

Een overzicht van de vkblogdagen in voorgaande jaren vind je hier.


3 JANUARI 2010

VKblogdag

"DE VEELVORMIGE MENS"

 OPROEP! doe mee aan een nieuwe VKblogdag.

VKblogdag DE VEELVORMIGE MENS, vervolg…

mijn bijdrage:

Jezelf zit in het verschil

overzicht alle bijdragen :

VKblogdag 'De veelvormige mens',een overzicht.

 

teller

 mijn begin tellertje:

bezoeken sinds juli 2007

 

 

web counter

 

 

 

Page Ranking Tool

en nog een teller, mijn eerste.

 

 

teller website

 

Groepen

Actualiteit

Actualiteit

Opgericht door aadverbaast op maandag 29 juni 2009 13:16, 145 leden

Reacties, commentaren en visies op de actualiteit in het binnen- en buitenland.

Alle VKblogdagen

Alle VKblogdagen

Opgericht door aadverbaast op maandag 29 juni 2009 13:33, 35 leden

Alle aankondigingen en alle bijdragen van de VKblogdagen.

Amsterdam

Amsterdam

Opgericht door Marjolein op maandag 15 juni 2009 17:22, 16 leden

Belevenissen in de hoofdstad. Voor iedereen die zich hier thuis voelt, maar soms ook wel eens wenst dat hij/zij ergens anders was.

Bandeloze Badeenden

Bandeloze Badeenden

Opgericht door Grutte-Pier op woensdag 10 juni 2009 22:17, 19 leden

Bevrijd de Badeend!

De verbeelde koe

De verbeelde koe

Opgericht door jacobhesseling op maandag 25 mei 2009 22:58, 9 leden

Dikke, vette, smoezelige boze en aardige koeien: alle soorten en maten zijn welkom in woord en beeld

Diversiteit

Diversiteit

Opgericht door TheoKA op dinsdag 26 mei 2009 17:25, 14 leden

Een voortgaande speurtocht naar effectieve termen voor integratie, tolerantie en diversiteit in onze veelkleurig geworden samenleving.

Filosofie

Filosofie

Opgericht door mirosjabin op woensdag 27 mei 2009 08:56, 65 leden

Deze groep is gereserveerd voor de bloggende vragenstellers.

FOTOGRAFIE

FOTOGRAFIE

Opgericht door K-O-E-K op zondag 7 juni 2009 22:00, 116 leden

Fotografie

Kunst en cultuur

Kunst en cultuur

Opgericht door solvejg op maandag 25 mei 2009 15:35, 87 leden

Eigen werk en besprekingen van het werk van anderen

Natuurfotografie

Natuurfotografie

Opgericht door solvejg op maandag 25 mei 2009 21:47, 68 leden

Bijdragen van of over de natuur: foto's met of zonder tekst

Oorlog & geweld

Oorlog & geweld

Opgericht door johanna_nouri op vrijdag 5 juni 2009 19:57, 17 leden

Conflicthaarden, oorzaken, gevolgen en oplossingen

Opiniemakers

Opiniemakers

Opgericht door lidybroersma op zaterdag 6 juni 2009 08:55, 58 leden

Jouw mening telt!

Vierkant formaat foto

Vierkant formaat foto's

Opgericht door Brontosaurus op maandag 20 juli 2009 18:11, 16 leden

Ook vierkante foto's kunnen mooi zijn

Vincent van Gogh

Vincent van Gogh

Opgericht door Zwollywood op vrijdag 25 september 2009 16:02, 13 leden

Het doel van deze groep is om alle volkskrantblogs over deze prachtschilder te verzamelen.
Alle VK bloggers worden opgetrommeld.

Wetenschap

Wetenschap

Opgericht door Qabouter op dinsdag 26 mei 2009 20:59, 69 leden

Artikelen over wetenschappelijke onderwerpen

Laatste reacties

persona

Zwaard van Damocles hangt boven Bruin 1.
alib: Als Klink werkelijk ballen heeft (hetgeen ik betwijfel) blijft hij …

persona

Zwaard van Damocles hangt boven Bruin 1.
alib: Als Klink werkelijk ballen heeft (hetgeen ik betwijfel) blijft hij …

persona

Zwaard van Damocles hangt boven Bruin 1.
wiljan.45: Ina, dat ik over 'middelmaat 'rules' sprak, was dat in …

persona

Zwaard van Damocles hangt boven Bruin 1.
wiljan.45: Uithuilen? IK? Wat fantaseer je er weer op los, Ina. …

persona

Zwaard van Damocles hangt boven Bruin 1.
klaphek: Ha Ina, Dat krijg je ervan als je in een bruine …

Archief / RSS

Bekijk het hele archief van Ina Dijstelberge, of klik op een van de jaren hieronder om een deel van het archief te ontsluiten.

2010
2009
2008
2007

Zoek in het archief



Zoeken

Abonnementen

Alle blogs rss google netvibes
Deze gebruiker rss google netvibes

Statistieken

TelMiep
  •