Wanders verslaat Anders
Over urgente kwesties en ander (on)gerief
VKBlog Headerimage

Moet Geert zelf de PVV Den Haag redden?

vrijdag 30 oktober 2009 15:45 door John Wanders

 

De anti-islam retoriek van de PVV slaat in de stad Den Haag minder aan dan verwacht. In een vrijdag gepresenteerd kiezersonderzoek van TNS-NIPO reikt de partij van Geert Wilders met een score van 13 procent niet verder dan een vierde plek.

 

De PVV zou weliswaar de grootste sprong maken, van nul naar zes zetels, maar haar score in Den Haag blijft achter bij die van landelijke peilingen. Dat is opvallend omdat Wilders juist deze gemeente heeft uitgekozen voor zijn lokale debuut ('We gaan gehakt maken van de PvdA, maakt u zich geen zorgen'). Alleen in Den Haag en in Almere doet de PVV mee aan de raadsverkiezingen van 3 maart 2010.

 

De relatieve lage score kan onmogelijk te maken hebben met de onderzoeksmethodiek, stelt Peter Kanne van TNS-NIPO: ‘In Venlo registreerden we voor de PVV een aanhang van 33 procent. Landelijk scoort de PVV bij ons 20 procent.’

 

Volgens de eerste serieuze lokale Haagse peiling in de aanloop naar maart 2010 blijft de PvdA met een score van 22 procent ruim de grootste partij in de derde stad van het land (480 duizend inwoners). Wel stevent ze conform de verwachtingen af op fors zetelverlies. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de PvdA nog tien zetels overhouden in de Haagse raad (min 5).

 

D66, die in deze peiling 5 zetels wint, is nu virtueel de tweede partij van Den Haag (16 procent), gevolgd door het verliezende VVD (min 3 zetels) en de PVV (plus 6 zetels). Het CDA verliest een zetel. GroenLinks staat op een zetel winst. Islam Democraten zou uit de Haagse gemeenteraad verdwijnen, terwijl Trots op Nederland, de beweging van Rita Verdonk, met 1 zetel haar entree zou mogen maken.

 

‘Het beeld kan nog behoorlijk veranderen mocht Wilders besluiten zelf de PVV-lijst aan te voeren in Den Haag’, erkent onderzoeker Kanne. Of Wilders daar trek in heeft, is twijfelachtig. Maar het historische voorbeeld ligt er: Pim Fortuyn behaalde in 2002 met zijn dubbele kandidatuur voor gemeenteraad en Tweede Kamer een monsterzege bij de raadsverkiezingen in Rotterdam.

 

Bij de Europese Verkiezingen van juni dit jaar kwam de PVV in Den Haag als grootste uit de bus. Maar die uitslag is geen al te betrouwbare indicator voor de raadsverkiezingen, omdat veel kiezers toen thuisbleven. Verkiezingen voor Europa zijn van een andere orde dan die voor gemeenteraad of Tweede Kamer. TNS-NIPO verwacht bij de aanstaande raadsverkiezingen een hogere opkomst in Den Haag dan in 2006.

 

Dat de PvdA in deze peiling ondanks de terugval toch nog als grootste naar voren komt, is primair te danken aan allochtone Hagenaars. Onder de 155 duizend Hagenaars met een niet-westerse achtergrond blijft de partij van Wouter Bos met afstand het populairst. Meer dan de helft (54 procent) van de allochtone ondervraagden gaf aan op 3 maart PvdA te zullen stemmen.

 

Onder de 256 duizend autochtone Hagenaars is het beeld totaal anders. D66 is in dat segment het populairst (19 procent). Dan volgt de in Den Haag traditioneel sterke VVD (18 procent) en pas daarna komen PVV en PvdA (beide 14 procent).

 

Den Haag telt naar verhouding meer hoger opgeleide inwoners dan het nabije Rotterdam. Dit kan volgens Kanne verklaren waarom de PVV zich in Den Haag vooralsnog niet kan mengen in de strijd om wie op 3 maart 2010 de grootste wordt. In Rotterdam daarentegen, waar Wilders afzag van verkiezingsdeelname, maakt oppositiepartij Leefbaar Rotterdam een goede kans de PvdA af te troeven als grootste partij.

 

Volgend artikel in dit blog

59reacties Volg reacties met RSS   aanbevelen afbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van Henk van Loon Henk van Loon 30-10-2009 16:03
Ik ben ook benieuwd hoe het in maart hier in Den Haag zal uitpakken.

Maar het niet vaak genoeg (en vrij van copyright) gezegd worden:

Weert wat deert
Weert Gilders! :-)
Avatar van juttemis juttemis 30-10-2009 20:41
dat zal nog verrassingen geven..!
Avatar van Shuri Shuri 30-10-2009 21:34
Den Haag heeft net als Utrecht en Centrum-Amsterdam te veel ambtenaren, D-66-ers, leden van de regentenklasse en cs. De PVV zal daar nooit de 1e partij worden. Geeft niet. Luis in de pels van die kliek is al voldoende.
Avatar van Fred Fred 31-10-2009 11:32
Ik reageer hier op het artikel in de VK van vandaag (zaterdag 31/10) over de PVV als staatsondermijnende partij. Het is de eerste stap om het land voor te bereiden op het verbieden van de PVV. Ik beschouw mjizelf als sociaal-democraat (en stem juist daarom al sinds 1985 niet meer op de PvdA) en moet eigenlijk niets hebben van de PVV en de islamofobie van deze partij. Maar de pogingen die de andere partijen nu langzaam ondernemen 20% van de Nederlanders monddood te maken en ze tot staatsvijanden uit te roepen, schieten volledig in het verkeerde keelgat. Als daar geen verandering in komt, krijgt de PVV mijn stem. In de hoop dat het bij de antidemocratische rest heel dun door de broek gaat lopen!
Avatar van Ad Ad 31-10-2009 12:34
Ik lees zojuist dat een aantal onderzoekers Geert weer steviger in het zadel helpen met ouderwetse linkse retoriek. Geert zou de staatsveiligheid in gevaar brengen. Voor een popgroep een droomscenario en Geert gaat op deze manier binnenkort ook stadions vullen.
Avatar van Johan van den Top Johan van den Top 31-10-2009 12:55
Ongelofelijk hoe de misleiding in alle gelederen van de samenleving zijn werk blijft doen.
De volhardende socialist gaat tegen beter weten in, of juist met volle overtuiging, het onder de gordel gevecht aan met de PVV.
Of ze daarmee steun moet krijgen van islamitische fundi's, geweldadige antifascisten, corrupte politici maakt allemaal niets uit.
Bestrijd de partij die recht voor zijn raap is met alles wat maar kan, zolang dit maar niet op de democratische manier hoeft te gebeuren.

Moge God meelijden hebben met onze bevolking en de SGP en PVV (hoe bizar ook ogenschijnlijk de beide partijen) bijstaan in de strijd tegen de tekenen des eindtijds.

Een aanrader is de deze week uitgekomen Amerikaanse film: Fall of the Republic.

Mail mij vrijblijvend voor meer info.

Johan van den Top
johanvandentop(at)online.nl
Avatar van Wout Wout 31-10-2009 13:33
Eindelijk een betekenisvolle eerste stap gezet, lijkt het om de PVV nu eens goed tegen het licht te houden.
Mensen, gezien de reacties hierboven houdt ik mijn hart vast! jullie schijnen het nog steeds niet te snappen waar het omgaat en waar onze samenleving op afstevend als wij Wilders cs zijn gang zouden laten gaan!

Er blijken weer genoeg onder ons te zijn die het als een soort soap lijken zien, een onschuldig spelletje, het zal niet zo ver komen allemaal! Wees opgepast jongens, om je VVD, PVDA, SP- etc. lidmaatschap te vergeven aan de PVV! Doe je het wel, wat je eigen democratisch recht is uiteraard, roep dan niet later...Ich habe es nicht gewusst! Ja, ik stel het zo scherp!!

Blijkbaar moeten wij wakker geschopt worden om te beseffen war wij mee bezig zijn.
Volgevreten, voldoende veilig en uit ballorigheid niet weten wat te doen met onze tijd, zoekt een deel van ons blijkbaar verpozing bij dit spel! Wake up! als deuren zich eenmaal sluiten is het spel afgelopen en begint de realiteit! Het kan wat mij betreft niet vaak genoeg geroepen worden dat de PVV een ernstig gevaar voor onze samenleving dreigt te worden. Een regelrechte ramp!

Ik ben geen fan van de politiek, Ik beschouw het daarom ook als een noodzakelijk kwaad. IK heb ook zo mijn commentaar op beleid of politici, maar ik zal ten allen tijden onze polderpolitieke filosofie onderschrijven. Het voor mij de meest veilige en zinvolle wijze van ons besturen. Ik ervaar daardoor voldoende eigen vrijheid om mijn dingen te kunnen doen als individu binnen de samenleving.

Ik moet er niet aan denken onder een PVV regiem te moeten leven. Ik wil er niet aan denken wat ze allemaal kapot zullen maken.

Nogmaal de huidige politiek is niet heilig, je kunt er veel op aan te merken hebben, maar waar hebben wij het over? Op de keeper beschouwd doen ze het prima: Er is voldoende stabiliteit en daar werken ze ook naar. Saai als Balkenende, maar hem 1000x boven een raaskallende maniak als Wilders!
Avatar van rikus rikus 31-10-2009 14:19
Ik denk dat de eindspurt van Wilders gigantisch zal zijn en die van Fortuyn zal doen verbleken. Ook denk ik dat de opkomst bij de verkiezingen stevig zal groeien, De signalen die de burgers afgeven zijn duidelijk men wil een ander steviger beleid. Vooral op he t gebied van het Marokkanen drama. Men is het halfzachte beleid spuugzat en daar spint Wilders garen bij
images.volkskrant.com/weblog/w...
Avatar van Bas Bas 31-10-2009 15:07
Zo te zien moet de PvdA het vooral van haar allochtone achterban hebben. Die groeit in de grote steden. Dus daar zullen ze het nog wel even redden. Landelijk gezien echter zijn allochtonen in grote minderheid. Ik denk dat deze gemeenteraadsverkiezingen geen goed beeld geven over de komende tweede kamerverkiezingen.
Avatar van h berends h berends 31-10-2009 15:19
Van KWAAD naar nog KWADER,
de nederlanders hebben genoeg van de overheidsinstanties en departementen,die zich als de gedachtenpolitie gedragen,
het is genoeg geweest,ik hoor het overal om me heen.
links nederland zoek jullie holen op.
Avatar van Anne2009 Anne2009 31-10-2009 15:24
Nederland is al geïslamiseerd en de democratie is al dood.

Wie zich pro-islam uitspreekt wordt ongemoeid gelaten, wie zich tegen de islam uitspreekt wordt afgeslacht, bedreigd, geïntimideerd en/of moet voor zijn leven vrezen.

Is dat democratie? Nee. Islamisering? Ja. Want zo gaat het er ook aan toe in islamitische landen en daar waar de islam poot aan de grond krijgt.

De islamitische wereld kampt al 14 eeuwen met hun fundamentalistische probleem. Dat probleem heeft nu dankzij moderne middelen (en olie-inkomsten) zijn tentakels over de hele wereld uitgestrekt. Het is bar naïef van Hollanders om te denken dat zij uitgerekend gevrijwaard zullen blijven danwel een oplossing hiervoor hebben.

Dat is dom, kortzichtig, en getuigt van nul kennis van de islamitische wereld en zijn geschiedenis. Waarom zouden ze de Hollanders ongemoeid laten? Vanwege onze mooie molens? Onze uitkeringen?
Avatar van Robert Robert 31-10-2009 15:30
Aanbevolen
Avatar van K. Schipper K. Schipper 31-10-2009 16:26
Een heel goed en beheersbaar begin 6 zetels, die posities kan hij zeker goed gaan invullen.
En een islamitische partij een naam als Islam Democraten geven is een contradictio in termis.
quote uit interview met lijststrekker Khoulani:

U zegt: "De partij is voor alle Hagenaars, de partij hanteert daarbij wel een religieus kader". Is dat niet tegenstrijdig: Voor iedereen, maar wel met een kader waardoor velen zich uitgesloten zullen voelen?

Het religieus kader behelst juist zaken die iedereen in principe moeten aanspreken. Denk daarbij aan eerlijkheid, inzet, ijverigheid, respect voor elkaar....allemaal zaken die de Islam predikt en door weinigen zullen worden gezien als uitsluiting.
end quote

maw..dat zijn totaal geen religieuze begrippen, maar deze reli denkt van wel..hij heeft dus totaal geen kennis van het Humanisme. Domheid/ onwetendheid is stap 1 naar het aannemen van onzin en het geloven in onzichtbare mannetjes die na de dood de mannen een kans geven hun piemel in allerlei jonge maagden te proppen, terwijl je dat gedrag van meisjes tijdens het leven mag afstraffen door bv eerwraak, lekker die normen als respect voor elkaar als de praktijk zum kotzen is, daarbij is er geen eens plek meer voor vrouwen die wegvluchten te vinden in de blijf van mijn lijf huizen.... het maakt zichzelf tot 1 grote onzinnige idiotie; de islam democraten...
Wilders komt er wel..een goed begin en geen respect voor respect eisende reli's.
Avatar van SPLdePrik SPLdePrik 31-10-2009 18:31
n opdracht van de gemeenteraad van Den Haag heeft TNS NIPO een peiling gehouden onder 900 Hagenaars. In deze enquete konden zij hun voorkeur voor een politieke partij kenbaar maken.

Het vreemde (belachelijke) is echter, dat de mensen niet op de lokale partijen konden stemmen. Alleen de landelijke partijen waren in het onderzoek opgenomen.

Joris Wijsmuller, raadslid van de Haagse Stadspartij, is verbijsterd dat de deelnemers niet op de Haagse Stadspartij en andere lokale partijen konden stemmen. Wijsmuller: “Ik heb als raadslid nota bene ingestemd met het voorstel om deze peiling te laten houden en dan blijkt dat de Haagse Stadspartij voor TNS NIPO gewoon niet bestaat.
De opdracht aan TNS NIPO was duidelijk. Alle zittende partijen plus PVV en TON moesten op de vragenlijst worden vermeld. Dat is niet gebeurd. Het is een grote fout dat de griffie van de gemeenteraad die verantwoordelijk is voor deze peiling dit heeft laten passeren.”

Jammer voor de PvdA aldaar maar dit onderzoek dat onder 0,27 procent van de kiesgerechtigde bevolking is gehouden kan dan ook zo naar de prullenbak worden verwezen en is verspilling van gemeenschapsgeld.
haagsallerlei.nl/?p=3242
Avatar van Mark Mark 31-10-2009 19:36
Wout 31-10-2009 13:33
Ga toch weg man, niet Wilders maar islam is de grootste bedreiging voor de democratie.

Islam was bondgenoot van de nazis en heeft na 1945 de ideologische strijd van de nazis ook opgepakt. Islam is één van de twee meest moorddadige ideologieën aller tijden en is anti-democratie, anti-vrijheid en anti-gelijkheid. Maar ook: islam is MONOcultureel. Andere culturen worden niet geaccepteerd, zeker niet als gelijke.

Het zegt veel dat de mensen die deze doodscult aanhangen nog de enige achterban zijn van de anti-Nederland partij PvdA.
Avatar van Dirk Bakker Dirk Bakker 31-10-2009 22:16
Mark 19:36

Ga nou toch weg man, niet de islam, maar religie is de grootste bedreiging voor de democratie.

Het nazisme en de daar mee verbonden jodenhaat kwam nog altijd voort uit de christelijke Europese cultuur. De grootste humane ramp is nog steeds veroorzaakt door Europeanen met geloofshaat.

Het gezwam over pro-islam als je anti-wilders bent moet eens ophouden, net zo als doen alsof je dan anti-Nederland bent. Wilders heeft geen oplossing, houdt zijn bek over alle rare capriolen van de christelijke coalitie partners. Waar is zijn oplossing, spreek het nou eens uit. Ik zal niet ontkennen dat de Islam of de andere twee zuster-religies fascistoïde zijn, maar je bevecht fascisme niet met fascisme. Dat heet opgeven, dat heet je cultuur en nationaliteit verkwanselen. Dat heet je vrijheden, normen en waarden en principes verhoereren. Vrijheid is niet selectief en de enige manier om tegenstanders van vrijheid te elimineren is vrijheid zelf. De vrijheid van individu, het recht dat jullie gebruiken om zaken te benoemen. Echter dat recht is er niet om andersdenkenden te elimineren op welke manier dan ook.

Ja er is veel fout gegaan en tot op de dag van vandaag zit er in Den Haag nog ontzettend veel fout. Wilders is geen oplossing, is allang onderdeel van het probleem en was nooit een oplossing. Ja er moet paal en perk gesteld worden aan die fascistoïde neigingen, die monocultuur, bedreigingen aan gelijkheid en vrijheid. Daarom moet Wilders ook aangepakt worden, net zoals religieuze groeperingen die onze vrijheden bedreigen en ieder andere ideologie.

Neem het recht om je uit te spreken over wat je niet aanstaat, maar het moment dat je het gaat hebben over het elimineren van andersdenkenden door onderdrukking, deportatie of nog erger verdedig je geen grammetje Nederlands meer.
Avatar van Eric Eric 01-11-2009 00:35
Tsja, als die religie zo gevaarlijk is, dan moesten we maar eens beginnen met elke moslim een 'M' in zijn paspoort te laten zetten... Nee, beter, we zetten een halve maan op hun kledingstukken, zodat we direct kunnen zien wie we voor ons hebben. Maar misschien hoeft dat ook helemaal niet, want alle moslimmannen hebben immers een baard en vrouwen dragen een burka.

Vraag: de gal die jullie over moslims spuwen, denken jullie dat die van toepassing is op ALLE moslims? Hoeveel kennen jullie er om dat met enig recht te mogen zeggen? Op welke informatie baseer je je dan en hoe weet je dat die informatie getoetst is, en niet politiek gestuurd? Denk je dat even rondkijken in je straat representatief is?

Het Christendom heeft natuurlijk niks op zijn geweten... Die religie heeft natuurlijk ook nooit vrouwen en andersdenkenden onderdrukt, en alles wat er in de westerse geschiedenis over onderdrukking en slachtingen door Christenen geschreven is, is natuurlijk linkse propaganda.

En hoe komt het toch dat jullie zoveel verstand van politiek hebben, dat jullie weten dat alles aan het kabinet Balkenende ligt? Hoeveel dossierkennis is er bij jullie aanwezig om dat te mogen roepen? Of nee, dossierkennis is natuurlijk veel te links, wat je buurman bij de borrel zegt is veel waardevoller. Ignorance is Truth.

Een beetje historisch onderzoek leert dat elk regerend kabinet de schuld krijgt van alle gangbare ellende. Daar doet Balkendende het niet veel beter in dan al zijn voorgangers. Dat je voorbeelden kunt noemen van waar het mis gaat, en die zijn er natuurlijk, betekent niet dat alles misgaat. Als je alleen op die mislukkende voorbeelden kunt letten, dan verwijt ik je oogkleppen.

Want jullie weten natuurlijk ook allemaal wat WEL een goede besteding van gemeenschapsgeld is en hebben dat ook al helemaal doorgerekend. Al die mensen die er jarenlang op gestudeerd hebben, die hebben geleerd om afwegingen te maken, die roepen natuurlijk maar wat - of nee, ze worden natuurlijk betaald door mensen waar je het zowiezo niet mee eens kunt zijn.

Islam een monocultuur? Pardon? Tegen zoveel onbenul kan ik niet op. 2+2=5. De aarde is plat! Mag ik je vriendelijk vragen je eens ECHT in wereldreligies te verdiepen, dus informerend, en zonder enkel te willen ontdekken waar je het allemaal niet mee eens bent?
Avatar van Peter Amsterdam Peter Amsterdam 01-11-2009 10:15
Den Haag redden.... de PVV gaat heel Nederland redden. Vraag het mijn linkse en rechtse buren. En er zal een tijd komen dat Geert weer als vrij man kan rondlopen en al die criminelen hun vrijheden zal kosten.
Avatar van Anonyma A. Anonyma A. 01-11-2009 14:29
@Wout 19:33
Je zou hetzelfde van de moslims en hun islam kunnen zeggen.
Ik moet er namelijk niet aan denken om als dhimmi onder de sharia van de islam te leven.
Geert Wilders komt wel degelijk met oplossingen. Kijk maar op zijn site.
De meeste mensen die zeggen dat hij geen oplossingen heeft vinden zijn oplossingen niet goed,
maar hij heeft wel oplossingen. Het is trouwens ook geen one-issue partij, zie dezelfde site.
Dus stem ik Geert Wilders. Logisch!
Avatar van Ockam Ockam 01-11-2009 14:44
De Wilders hype: te (knetter)gek voor woorden.

Ockam
Avatar van Han Hollander Han Hollander 01-11-2009 15:12
Wat een doorzichtig complot van Guus en Wouter met die 5 zg wetenschappers, die een met een conclusie komen, die precies overeenkomt met de uitspraak van het europese hof om de rechters even een mooi aanknopingspunt te geven in januari. Ze staan voorop op de Dam op 4 Mei ,maar ze gebruiken , precies dezelfde methoden als die schilder uit Duitsland indertijd. Ik heb mij laten vertellen dat die Guus uit een achterbuurt komt en omhoog gevallen is zoals de meeste PVDA ers en de wrok daarover nooit kwijt raken tov van de maatschappij. Wouter niet ,maar die heeft gestudeerd aan de VU in Amsterdam, een gereformeerd bolwerk van nazistisch denken. Den Uyl een gedreven aanhanger van Hitler in de jaren dertig, die zelfs na de verschikkelijke Kristallnacht en de aanname van de rassenwetten, in 1939 nog in Leipzig ging studeren, is het boegbeeld van de huidige PVDA( zijn borstbeeld staat in de PVDA kamer op het Binnenhof).Deze PVDA heeft totaal geen binding met de arbeiders , dat krijgen de meeste mensen nu ook eindelijk door.Deze PVDA heeft de democratie volledig ondermijnd en is een gevaar voor de nederlandse samenleving en solidariteit.Voor de arbeiders is de verhoging van de AOW leeftijd ontluisterend.Degenen met de mooie baantjes genieten van hun werk en houden die het liefst zo lang mogelijk vast , de AOW is voor hun een snoepcentje in verhouding met de riante beloningen
Avatar van Han Hollander Han Hollander 01-11-2009 15:14
Wat een doorzichtig complot van Guus en Wouter met die 5 zg wetenschappers, die een met een conclusie komen, die precies overeenkomt met de uitspraak van het europese hof om de rechters even een mooi aanknopingspunt te geven in januari. Ze staan voorop op de Dam op 4 Mei ,maar ze gebruiken , precies dezelfde methoden als die schilder uit Duitsland indertijd. Ik heb mij laten vertellen dat die Guus uit een achterbuurt komt en omhoog gevallen is zoals de meeste PVDA ers en de wrok daarover nooit kwijt raken tov van de maatschappij. Wouter niet ,maar die heeft gestudeerd aan de VU in Amsterdam, een gereformeerd bolwerk van nazistisch denken. Den Uyl een gedreven aanhanger van Hitler in de jaren dertig, die zelfs na de verschikkelijke Kristallnacht en de aanname van de rassenwetten, in 1939 nog in Leipzig ging studeren, is het boegbeeld van de huidige PVDA( zijn borstbeeld staat in de PVDA kamer op het Binnenhof).Deze PVDA heeft totaal geen binding met de arbeiders , dat krijgen de meeste mensen nu ook eindelijk door.Deze PVDA heeft de democratie volledig ondermijnd en is een gevaar voor de nederlandse samenleving en solidariteit.Voor de arbeiders is de verhoging van de AOW leeftijd ontluisterend.Degenen met de mooie baantjes genieten van hun werk en houden die het liefst zo lang mogelijk vast , de AOW is voor hun een snoepcentje in verhouding met de riante beloningen
Avatar van Hurmen Hurmen 01-11-2009 16:34
Ik ben blij dat er eindelijk een duidelijk geluid komt dat stelt dat wilders destabiliseert. "verdeel en heers" politiek, noemen we dat. hij kan dan wel democratisch gekozen zijn, maar dat is enkel zijn ingang. In 1930 behaalde Hitlers partij ook ongeveer 20% van de stemmen. Door stemmingmakerij en economische crisis meenden velen er veel belang bij te hebben om de socialisten buiten de regering te houden en drongen daarom aan op een rechtse coalitie. Hitler ging akkoord, mits hij Rijkskanselier mocht worden. Hij schreef meteen nieuwe verkiezingen uit, verbood een paar partijen en haalde zodoende 44% van de stemmen. In juli 1933 werden alle partijen behalve NSDAP verboden.

Weest alert, Wilders is het begin van het einde, het einde van de vrijheid!
Avatar van Peter Peter 01-11-2009 18:13
De pseudowetenschapper Jaap van Donselaar mengt zich nu ook in de verkiezingscampagne. Zie het anti-PVV-stemadvies dat hij en anderen vandaag in de Volkskrant geven. Nota bene op kosten van de belastingbetaler.

www.gnoe.nu/linkse-logica
Avatar van hans hans 01-11-2009 18:54
Het merkwaardige is dat de de pro Wilders aanhangers om het hardst roepen dat hun de mond gesnoerd wordt, maar als je kijkt welke taal en dreigingen zij uiten, is het eerder andersom.

De PVV zal wel even afrekenen met de 'linkse' kliek, is de algemene strekking. De blinde haat druipt eraf bij de PVV aanhang. Voelen zij zich nou echt zo misdeeld en miskend of hebben zij geen oog meer voor wat zij werkelijk hebben.

nederland behoort nog altijd tot een van de meest democratische landen ter wereld. De vrijheid van meningsuiting staat als een huis. Daar maakt GW tenslotte dapper gebruik van. Maar hoe hypocriet is het dan om anderen te demoniseren op het moment dat zij kritiek op Wilders hebben. Want anderen voor knettergek uitmaken is ook demoniseren.!

Of wat dacht u van de opmerking: "Als daar geen verandering in komt, krijgt de PVV mijn stem. In de hoop dat het bij de antidemocratische rest heel dun door de broek gaat lopen! [fred]
Nou fred, stem lekker de PVV. Mijn stoelgang zal er echt niet door veranderen.

Het zijn dit soort abjecte dreigementen van de pvv aanhang waarmee zij anderen in de samenleving hun gelijk willen opleggen. Dat zie je ook bij openbare vergaderingen van gemeenteraden, waar mensen dreigen op de pvv te gaan stemmen als ze hun zin niet krijgen.

Doet dat u aan iets denken? Dat kleine kind in de supermarkt dat begint te dreinen omdat het geen snoepje krijgt?

En dan verwijt de pvv aanhang dat hun het zwijgen wordt opgelegd? Absurd. De pvv aanhang domineert al bijna 10 jaar het publieke debat, waarbij elk tegengeluid of nuance rucksichloss wordt neergesabeld. Want er is maar 1 Waarheid: de PVV Waarheid.
De overeenkomsten met religies is dan eminent aanwezig.

Ik zou zeggen. Slaap er nog maar eens een nachtje over, tel je zegeningen in dit land en bedenk dan maar eens wat voor land we krijgen onder de pvv, die onze grondwet[basis van onze huidige democratie en vrijheid] op de schop wil nemen.

ps: Beste lezers u kunt het natuurlijk voorspellen. Mocht het nou helemaal mis gaan in dit land dan weet U natuurlijk al wie de schuldige is: Links. Tsja....
Avatar van leendert van zaltbommel leendert van zaltbommel 02-11-2009 00:05
Nog niet zo erg lang geleden, toen Kuweit nog een arabieren dorpje was met 1 stenen huis van de Sjeik, liep ik in de kasbah wat rond te kijken We werden opeens naar het centrale pleintje gedreven waar 2 openbare excekuties zouden worden uitgevoerd. Een verkracht meisje werd gestenigd en van een dief werd de linkerhand geamputeerd. De verkrachter kreeg een klapje op zijn schouder. De islam leeft nog in de tijd die vergelijkbaar is met onze beeldenstorm periode. Als we dus de westerse wereld op zijn kop willen zetten moeten we door de islam terug naar de middeleeuwen. De islam is en blijft een bedreiging voor onze westerse cultuur en samenleving, er kan niet genoeg tegen worden gewaarschuwd. De islam wordt niet vertegenwoordigd door enkele goedwillende emigranten, maar door fundamentalisten die de vrouw niet als volwaardig zien en haar daarom verbieden naar school te gaan of een auto te besturen ,met volledige onderdrukking door de aan haar toegewezen echtgenoot die er met alle plezier vier mag hebben.
Avatar van Jerome Jerome 02-11-2009 11:31
lIk vind het helemaal niet fasistisch wat Wilders zegt: lees zijn betoog in Volkskrant er maar eens op na: Het gaat totaal niet uit van ik-gedrag en daarnaast van het verspreiden van haat. Helemaal niet, en hij spreekt daarnaast zooo verdraagzaam.

Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Genoeg is genoeg.


Kortom: iemand die iets wil verbieden, begint dan zelf met het opzetten van een lijst van verboden literatuur > wat weer verwijst naar een samenleving waar in je niet vrij bent zelf te kiezen wat je wil of doet. Als er al gedreigt wordt met verboden in wat je mag lezen en wat niet is een inbreuk op vrijheid en daarmee een eerste stap naar het verliezen van de democratie.

Twee: Verander eens doodleuk het woord 'jood' voor 'moslim' in bovengenoemde comments of in Wilders' zijn berichten:


Anonyma A. 01-11-2009 14:29
@Wout 19:33
Je zou hetzelfde van de joden en hun jodendom kunnen zeggen.

Mark 31-10-2009 19:36
Wout 31-10-2009 13:33
Ga toch weg man, niet Wilders maar de joden zijn de grootste bedreiging voor de democratie.

Goed, ik weet dat het makkelijk is om die vergelijking te trekken, maar het gevoel wordt dan toch wel erg naar! Flitsen van geschiedenis schieten voorbij. En het wil niet zeggen dat omdat dit gebeurt is dit nooit meer zal gebeuren. Vreemdelingenhaat is iets wat we tegen moeten gaan.
Je verandert een woord maar de boodschap is vrijwel hetzelfde (namelijk: de beschuldigende vinger wijzen naar een bevolkingsgroep en die de fout geven).
Het beschuldigen van andere groeperingen is een gevaar en is een grondbeginsel in extreem rechts.
Om de PVV dan extreem rechts te noemen lijkt me dan ook helemaal niet verkeerd. Het lijkt me echter wel verkeerd om deze partij nog aandacht te bieden en ze nog het recht van spreken te geven. We hadden in Nederland destijds toch ook CP'86 en CD verboden? Die lieten we tocbh ook niet voortbestaan vanwege het recht op vrijheid van meningsuiting? Waarom dan niet een haatdragende partij als de PVV? Je verbiedt dan misschien een partij, en dat is dan ondemocratisch, maar zou je de PVV ongemoeid laten, dan verlies je de democratie.

Of moeten we toezien, dat straks de fascisten van de PVV, de bruinhemdenaanhang, met hun volkse kennis van niks, de macht gaat uitmaken in dit land?
Avatar van Geert Geert 02-11-2009 12:52
Ik denk dat Wilders zelf is niet zo belangrijk, maar aanhang. "Hoogopgeleide" mensen die achter hem lopen dat is gevarlijk. "hij zegt wat wij denken" is wat ze roepen. Mager.
Avatar van linuus linuus 02-11-2009 14:37
mijnheer van der Laan,
Mag ik U 1 vraag stellen ;Hoe gaat dit in de praktijk werken.Wat voor plannen heeft U klaarliggen om de PVV achterban in te dammen.wellicht kan ik U hierbij enkele suggesties aan de hand doen;stigmatisering;uitsluiting;berufsverboten;werkkampen.Dit zijn misschien enkele voorbeelden die eenvoudig uitvoerbaar zijn aangezien het Nederlandse ambtenarenapparaat volledig in dienst staat van links Nederland.Deze draaiboeken zijn mogelijk nog verkrijgbaar bij Uw voormalige kameraden uit Oost-Europa.
Avatar van Arjan Arjan 02-11-2009 19:48
In 1994 werd er vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag eenzelfde onderzoek gedaan. Uitkomst: de Centrumdemocraten zouden het in Den Haag niet redden en geen zetel veroveren. Wil Schuurman (lijsttrekker destijds) moest hier erg om lachen en..............ze lachte het laatst en het best. De CD behaalde toen 4 zetels en miste net een 5e zetel. Dit toont maar eens aan hoe een onderzoek mis kan kleunen. Natuurlijk zal de PVV niet de grootste worden, maar het doel is ook gehakt van de PVDA te maken. Als de PVDA 6 zetels verliest en de PVV wint er 6 is er duidelijk een verband en een grotere afgang is voor de PVDA niet mogelijk. De PVDA achterban blijkt door de jaren heen nogal rechtse opvattingen te hebben en loopt makkelijk over. Het is nog maar zeer de vraag of de PVV niet boven de 13% uitkomt. Vergelijkingen met het landelijk gemiddelde heeft geen enkele zin. Landelijk is 8% van de burgers allochtoon in Den Haag is dat zeker meer. Het is niet de PVV doelgroep, dus zal de PVV lager scoren dan landelijk. Laat dit gelijk een waarschuwing zijn: de PVV mag misschien slecht scoren in Den Haag, maar landelijk liggen de kaarten heel anders geschud.
Avatar van Gábor Gábor 02-11-2009 21:07
Wat is iedereen op de hand van Wilders hier, redelijk verontrustend moet ik zeggen.
Ben benieuw hoe men over 100 jaar op deze periode terugkijkt...
Uiteindelijk zullen we toch echt met zn allen moeten samenleven, en zo wordt het er niet gezelliger op.
Noem dit politiek correct, maar het grappige is, zo'n mening is inmiddels niet meer politiek correct, dat is juist de omgekeerde..
Avatar van Steinman Steinman 02-11-2009 22:09
@Gábor 02-11-2009 21:07
"Wat is iedereen op de hand van Wilders hier, redelijk verontrustend moet ik zeggen."

Probeer eens verder te kijken dan de (blind)linkse reflex c.q. het vergelijk met racisme, fascisme, xenofobie, discriminatie etc.
Mensen zijn niet gek en zien wat de gevestigde partijen decennia lang hebben gepresteerd en waar dat toe heeft geleid. Wilders hoeft niet verheerlijkt te worden maar de man beschrijft als één van de weinigen meestal de realiteit. En inderdaad, vaak en ook vandaag vliegt WIlders er hard in maar dat is m.i. volstrekt begrijpelijk als men beziet hoe de man en diens partij worden geprovoceerd.
Nadat deze week eerst de regering (!) een onderzoek laat produceren waar de man als staatsgevaarlijk en xenofoob wordt weggezet, komen Pechtold en Van der Laan er overheen dat Wilders racistisch en extreem-rechts. Waarop hij reageert dat deze heren zich als politieke handlangers van Mohammed B. gedragen en en motiveert dat door toe te lichten dat zij een klimaat te scheppen waarin types als Volkert van der G. of Mohammed B. kunnen opstaan.

Ook de media nemen hun rol in het onfrisse spel want RTL teletekst geeft vervolgens de volgende samenvatting (pagina 115, 21:55 uur):

'Wilders wordt steeds doller'
Op de dag dat in 2004 Theo van Gogh door Mohammed B. werd vermoord, voeren PVV-leider Geert Wilders, en PvdA-minister Van der Laan en D66-leider Pechtold een felle woordenstrijd.
De twee uitten kritiek op de politiek van Wilders. Daarop zei Wilders dat PvdA-minister Van der Laan en D66-leider Pechtold zich gedragen als "de politieke handlangers van Mohammed B."
Volgens Van der Laan wordt Wilders steeds doller. "Ik heb Theo gekend, dit is geen leuke vergelijking." Pechtold doet WIlders' uitspraak af als een 'waanzinnige complottheorie'.

Tsja, iemand van racisme, discriminatie en extreem-rechts beschuldigen heef opeens heel neutraal: "De twee uitten kritiek op de politiek van WIlders."
Wilders' motivatie omtrent zijn uitspraak over politieke handlangers wordt als vanzelfsprekend weggelaten. Ook de quote in de titel laat weinig aan de intenties van de opstellers te raden.

Zum kotzen.
Avatar van Anno Zijlstra Anno Zijlstra 03-11-2009 08:08
Waar maakt me zich druk over ?
Voer campagne leg uit wat jij als partij wel beter kunt doen en luister naar de kiezers, dat is niet voldoende gebeurd denk ik want anders krijgt de PVV niet zo'n aanhang.
Wilders komt beslist mee doen, maar dat kunnen de kopstukken van de andere partijen ook doen.
Ga uit van eigen kracht, het demoniseren van de politiek vind ik ongezond.
Avatar van moeder moeder 03-11-2009 09:43
deze hetze tegen de partij wilders is angst. de politiek probeer aan alle kanten de partij zwart te maken .
en hoop dat er iets vreselijks ga gebeuren. dan zijn zij weer boven jan denken ze.
maar al wat op deze partij stemt,zijn die nou allen zo dom.
de partij van wilders verwoordt precies wat er onder het merendeel van de bevolking leeft.
o mijn arm nederland.
Avatar van gokk gokk 03-11-2009 10:00
ach en nu wordt wilders gedemoniseerd,ja hoor we zijn er weer die arme man toch.schande schande.
voor het gemak wordt er gewoon aan voorbijgegaan dat wilders en aanhang met grote groepen uit de samenleving niet anders doet.(de linkse kerk,de islam...en alles wat anders denkt dan meneer wilders).
het wordt toch eens een keer hoog tijd dat het politiek correcte gedoe van al die haagse politici even aan de kant gaat en men wilders nu maar eens klip en klaar zegt wat voor onzin deze meneer eruit kraamt,zogenaamd om weer te geven wat"het Volk"denkt.Ja dank je de koekoek,ik denk ook wel eens:doodschieten die handel,maar dat betekent nog niet dat ik zoiets van de kansel ga schreeuwen,het is immers een gedachte uit onmacht,laat staan dat ik het in de praktijk zou willen/kunnen brengen.(met al die beveiliging op staatskosten en van de belastingbetaler dus,denk daar ook maar eens over na)Soms denk ik ook wel eens: wat een lafaards die politici(ze zijn doodsbenauwd wilders eens rechttoe rechtaan van repliek te dienen,hem met gelijke munt betalen en uitdagen toto debat,maar niet alleen schelden)En dat is wat wilders doet:schoppen en schelden.
de aanhang smult daarvan:eindelijk eens iemand die durft te zeggen wat zij allang zouden hebben willen zeggen.Helaas los je er geen enkel probleem mee op.Het zijn altijd dezelfde taferelen:de domme kracht laat z'n spierballen zien en iedereen wordt bang om een knal voor z'n kanus te krijgen.Sta op en vecht terug.wilders is slechts een bully;pestkoppen zijn meestal de grootste bangerikken!!!
ach en de reakties zijn zo voorspelbaar,let maar op.
Avatar van gokk gokk 03-11-2009 10:24
wilders democratisch,laat me niet lachen,hij durft niet eens een open partijvergadering te houden:de pers is niet welkom nee want ze zouden eens kunnen horen wat daarbinnen gebeurt en dan er vast een verkeerde draai aangeven,want ja die linkse pers toch nietwaar.Schijterds zijn het die PVVers.
het is hierboven al eerder gememoreerd:dit zijn bekende taferelen,hoe erg het misschien ook klinkt voor die arme wilderianen maar ze lopen rechtstreeks in een val waar ze straks niet meer uit kunnen: die van het totalitaire regiem.mark my words
Avatar van Hennie Hennie 03-11-2009 19:08
Mensen die nog steeds geloven dat er geen islamisering zal plaatsvinden in Nederland. Voor zover dat nog niet zo is moet zich maar eens verdiepen in wat er momenteel in Groot Brittannië en andere Europese steden gebeurt. In de banlieus van Parijs, in Kopenhagen en steden in Zweden. Zoek eens op Sharia4UK. Geen enkele krant heeft erover bericht dat radicale moslims in Londen alle moslims hadden opgeroepen om de Britse regering omver te werpen en de Sharia in te voeren. Uiteindelijk waren het 5000 radicale moslims die met spandoeken liepen en geweldadige plannen hadden. De politie heeft de demonstratie nog net kunnen verhinderen. Als mensen het niet willen zien dan zullen ze het ook niet zien. Maar kom niet janken als hier dezelde shit gebeurt.
Avatar van H H 03-11-2009 19:27
Het zou mij niets verbazen als de laatste NTS-Nipo-peiling en de wijze waarop vraag zijn gesteld werden beïnvloed danwel geïnitieerd door de PvdA en/of VVD-leiding, zoals ook al jaren geschiedt op allerlei andere belangrijke maatschappelijke gebieden achter de schermen, waardoor wellicht een scheef peilingsbeeld ontstond?

Zie wie er allemaal in de directie c.q. het bestuur van de DSB-bank zaten ofwel 'toezicht' hielden, nagenoeg allemaal VVD-prominenten: Zalm, De Grave, Nijpels, Hoogervorst en last but not least Robin Linschoten. Ook de huidige toezichthouder van de Nederlandse Bank de CDA-er Noud Wellink liet het geruime tijd afweten m.b.t. de Banken/credietcrisis.
Zij allen houden zich momenteel muisstil en laten ook hun gezicht niet zien in het NOVA-programma van Pauw en Witteman, waar ze tot voor kort niet waren weg te slaan, zou dat geen voorteken zijn?
Avatar van Henk Henk 03-11-2009 23:08
Eén van de recepten uit het rechts-extremistisch kookboek:
-Neem een bevolkingsgroep die je zondebok van van alles en nog wat maakt,
-Scheldt iedereen uit die je tegenspreekt,
-Laat merken dat je voor een geweldadige aanpak van problemen bent,
-Bedien je continue van retorische babbels,
-Ga met niemand inhoudlijk in debat,
-Indoctrineer mensen met het idee dat ze bang moeten zijn voor etc.
Avatar van Roelof Roelof 03-11-2009 23:11
Ik ben meer bang voor rechts-extremisten als Wilders dan moslims!
Avatar van Wouter Wouter 04-11-2009 07:59
Jammer dat de intelligentie van 20% van de Nederlanders zo'n bedroevend laag niveau heeft dat ze meneer Wilders als een kip zonder kop napraten met kreten als "linkse kliek", "demoniseren", etc. Men snapt niets van het mooie mechanisme dat democratie heet. Wilders is nog steeds te laf om in debat te gaan, niet zo gek eigenlijk, hij heeft niets te vertellen.
Ik hoop dat men tot inzicht komt........
Avatar van J. Rose J. Rose 04-11-2009 09:53
Het mooie mechanisme dat democratie heet??? Balkenende president van Europa terwijl op raadselachtige wijze vertraging is ontstaan bij het onderzoek over zijn betrokkenheid bij de oorlog in Irak!!
Het Nederlandse volk is niet achterlijk denk daar wel aan!
Dat Wilders zo veel stemmen zal krijgen kan deze z.g. mechanische democraten aangerekend worden.
Avatar van jacob jacob 04-11-2009 10:45
De nieuwe lijst van landverraders
De P.V.D.A
Eberhard van der Laan
Wouter Bos
Hanneke Groenteman
Els Lucas,
Gerard Spong(de homo die het eerste aan de beurt is bij de moslims)
Job Cohen,
Rik Grashof,
Doekle Terpstra,
Ella Vogelaar,
Rina den Besten,
Rene Danen,
Harry de Winter
Anja Meulenbelt,
Geert Mak,
Alexander Pechtold
Femke Halsema,
De D'66 rechters,
Nederland Bekent Kleur
Meldpunt Internet Discriminatie,
De Commissie Gelijke Behandeling,
De linkse kerk
En vele, vele andere landverraders
Avatar van Ross Becker Ross Becker 04-11-2009 10:47
Wat Nederland betref, die perd het gehardloop en nou wil julle die stal se deur te sluit. Ek woon al 65 jaar in Suid Afrika, 4 miljoen blank en 44 miljoen Afrikaan. Ons het 50 wrede moorde per dag en 200 verkragtings.
Ons let op dat julle land sal binne 50 jaar onherkenbaar lyk en wees verseker dit is onaangenaam om 'n minderheid in jou eie land te wees. Alles wat julle oor jare opgebou het sal verniel word en julle kinders, soos ons kinders, sal die vaderland verlaat. Die anderes sal voorkeur met alles kry want hulle sou kamstig onderdruk wees. Die linkses sal ook eerste hardloop. Ek weet waarvan ek praat ek het ook dieselfde oor 50 jaar in Zimbabwe gesien.

Die beste geluk aan almal van julle.
Avatar van Wouter Wouter 04-11-2009 12:06
@Jacob:
Wat zei ik ook weer over het bedroefend lage intelligentie niveau van 20% van de Nederlanders? Volgens mij behoort mijnheer Jacob tot die minderheid..... I rest my case.
Avatar van gokk gokk 04-11-2009 13:46
Beste heer(?)jacob (04-11-2009 10:45),

Zou u zo vriendelijk willen zijn mij uit de droom te helpen:
a.hoort u tot de categorie landverraders
b.hoort u tot de categorie die het (voor)recht heeft landverraders te mogen aanwijzen.
Mocht u tot de laatste categorie behoren zou u mij dan willen uitlegen wat het lot is van deze landverraders:
krijgen zij een(schijn)proces om vervolgens standrechtelijk geëxecuteerd te worden dan wel opgehangen(aan zo'n mooie haak die we onlangs nog op de TV zagen in een documentaire over WOII)of heeft u andere plannen met dit "tuig"????
Graag uw deskundig(e) analyse cq antwoord.
Avatar van gokk gokk 04-11-2009 16:22
helaas de heer jacob weet het ook niet meer,volgende keer dus eerst even nadenken(?)dan iets zeggen.
Avatar van Peter P Peter P 05-11-2009 01:29
Ik begrijp die Wilders wel een beetje. Zo'n Limburger die ver van huis zit opgesloten in zijn streng beveiligde kaasstolp. De paar doorgeflipte moslims die hem bedreigden zitten al jaren in het gevang, maar inmiddels heeft de paranoia zo toegeslagen dat hij de kijk op de werkelijkheid steeds meer verliest. Eerst de islam, nu alles wat volgens hem links is, de media, de wetenschap, de hele politiek eigenlijk behalve hijzelf. Goed debatteren lukt hem niet meer, zijn voorstellen worden steeds krankzinniger ('kopvodtaks') en 'iedereen is tegen hem'.Tragisch.

"Jihad op straat", zei die een paar jaar geleden alweer over mijn buurt De Pijp in Amsterdam. Geen idee had ie van wat er echt aan de hand was. Ik zou dan een van die grotestadsbewoners moeten zijn die zou lijden onder "de islamisering". Nou, ik heb er weinig last van hier. Ik ken geen hartelijker mensen dan de Marokkanen van de wasserette, het personeel van de Turkse restaurants waar ik al jaren kom of de Marokkaanse ouders van de boezemvriendin van mijn dochter op de lagere school. Et cetera, et cetera. Wilders schijnt de meeste aanhang te hebben onder plattelandsbewoners. Verbaast me niets. Zij missen de relativering, de nuance die het dagelijkse leven in de stad biedt, net als die arme Geert zelf.
Avatar van David David 06-11-2009 18:11
Wat maken jullie toch druk laat al die blanke racistische PVV tokkies toch lekker hun gaan gang. Als export land gaat het ons veel geld en banen kosten en dan is het met onze knettergekke clown vlug genoeg afgelopen hoor.
Avatar van klaasvaak klaasvaak 25-11-2009 22:52
rotte appels moeten in groenbak gedeponeerd worden
Avatar van ENGEL GABRIEL ENGEL GABRIEL 25-11-2009 23:02
VREDE OP AARDE AAN MENSEN VAN GOEDE WIL

AMEN
Avatar van Jan Jan 26-11-2009 00:21
Geert wilders zegt wel gewoon de waarheid dat links niet tegen de waarheid kan blijkt wel uit de stuiptrekkingen en het gedemoniseer wat zich richt tegen de pvv..

Wat geert wilders zegt is gebasseerd op waargebeurde feiten.. de feiten gepleegd door de straatterroristen waar een gemiddelde hollander kotsmisselijk van word.

Overigens de pvv zal veel meer als 6 zetels gaan pakken met de gemeenteraadsverkiezingen in den haag..

Vaarwel pvda en alle ander linkse politiek.. jullie hebben elk kabinet gefaald !! NU is het de beurt aan de hollanders die dit anders willen hebben en neem van me aan de linkse asociale bevooroordelings politiek is straks over en uit.
Avatar van Ikbenutzat Ikbenutzat 26-11-2009 00:25
Hee jacob,

ga effe lekker fietsen, volgens mij ben jij een van die ambtenaren die het eerste lijstjes op gaat stellen als foute Geert aan de macht is. Ga je ook bij de hekken staan als je ze moet bewaken?!? Ga toch fietsen joh.... foute mannetjes als jij hebben in de geschiedenis genoeg kwaad gedaan............

en nou wegwezen!!!!
Avatar van Wout Wout 28-11-2009 14:54
ikbenutzat...........niet zo agressief a.u.b. Ook in je houding is het van belang om aan te geven waar je staat. Ik kan mij de boosheid naar jacob toe best begrijpen. Negeer hem of spreek hem aan en wijs hem terecht als je dat zou willen. Maar ga niet schelden a.u.b. Hoe verlokkelijk dat soms ook moge zijn. En hem wegjagen? Ben ik ook niet voor.

Het onderwerp is m.i. te veel van belang om er ondoordacht mee om te gaan. Ik heb reeds de bekende uitspraak "wir haben es nicht gewusst" geciteerd. Ik ben zeer stellig van mening dat een behoorlijk deel van de achterban van dhr. Wilders het daadwerkelijk nicht Weisst!!

Dat weet de heer Wilders als eerste zelf heel goed. Daar is zijn hele beweging op gebaseerd. Hij weet heel goed hoe het werkt en hoe hij met zijn demagogische technieken "het volk" kan bespelen, althans een deel er van. Het deel dat onzeker is, problemen heeft van diverse aard, etc. Het deel dat zich als onnadenkend schaap laat meevoeren. Het deel dat zijn bedoelingen niet door heeft en denkt dat als hij eenmaal aan de macht is hun zal vertegenwoordigen. Het deel dat niet zo ver wil of kan denken. Het deel dat niet begrijpt dat als Wilders aan de macht is, de eerste en de laatste aan wie hij zal denken Wilders zelf zal zijn. Het deel dat niet beseft dat Wilders hen ziet en zien zal als kannonnenvoer. Het deel dat Wilders beschouwd als werkpaarden, die allen voor dat doel gefokt dienen te worden. Het deel dat Wilders uiteindelijk als niet relevant en verwaarloosbaar gezien zal worden. Hoe naief kan een groep niet worden. Hoe blind!

Wilders vertegenwoordigd alleen maar Zichzelf en niemand anders. Hij vertrouwd niemand anders. Daarom is en zal het een 1-mans partij zijn en blijven en tevens hopen dat er voldoende niet-door-denkenden zullen zijn om hem die macht te bezorgen. Diezelfde macht die hij, als hij het nodig mocht vinden, tegen diezelfde achterban zal gebruiken. En gelooft u mij, hij zal er geen moment aan twijfelen dat te doen.

Dat deel dient de ogen geopend te worden!! In hun belang, ons belang. Ons allen belang!!
Avatar van raiserblade raiserblade 20-12-2009 11:51
" De anti-islam retoriek van de PVV slaat in de stad Den Haag minder aan dan verwacht. In een vrijdag gepresenteerd kiezersonderzoek van TNS-NIPO reikt de partij van Geert Wilders met een score van 13 procent niet verder dan een vierde plek."

Zoals er in Staphorst niet veel animo zal zijn voor een andere partij dan het GPV, zo zal in de grote migrantensteden weinig animo bestaan voor de PVV.
Lijkt me allemaal logisch, maar wat zegt dat eigenlijk?
Avatar van raiserblade raiserblade 20-12-2009 11:55
"Wout 28-11-2009 14:54"

Over demagogie gesproken.
Avatar van Dirk Dirk 20-12-2009 20:19
De PVDA is een zinkend schip, dat is een feit. In Den Haag verliezen ze dus ook dertig procent. Fantastisch feit is dat. Er is een tijd geweest dat je als werkende (de A was ooit van Arbeid) trots op de PVDA kon stemmen. Maar dat weten alleen hele oude mensen nog, HA,HA,HA.
Avatar van miauw miauw 27-12-2009 03:25
De meeste huidig zittende partijen zijn infested met joods volk !

Tevens deelhebber aan , of gedwongen mee te werken aan 25 jaar van internationale plunderingen , genocides ,staatsterreur , het creeren en bedrijven van terroristische aanslagen waarbij steevast Anderen de schuld werd ingeschoven , door ....U Raadt het Vast Al.........media in bezit van joden !
96% van Alle Wereld media zijn in joods bezit !
Het bedrijven van terreur tegen de Westerse en Andere Volken via onder meer Overheden , Politiek en "anti?" terreurorganisaties!
Ook joods "wetenschappelijke ?" adviseurs en "zieners?" waren en zijn een onderdeel van dit uitvreet en oplichtingsaparaat !
Die adviseren zich ongekent rijk en Ons dood !
Universiteiten en de daar van afkomstige resultaten en beweringen zijn veel al om misdaad te dienen en misdaden te verhullen , verzwijgen !

Het verkwanselen en opstrijken van Alle Volkseigendommen sinds de privatiseringen !
Het creeren van problematiek , zelfs met gebruik van Hersen spoelingen van Kinderen op de lagere scholen,die later dan als politieke items/agendas werden uitgevoerd om hún bedrijven en belangengroep vele malen al vele,vele miljarden te laten opstrijken.........aan problemen die dáár vóór niét bestonden !
Dat gaat terug tot vóór de kruistochten !

Dit is de cultuur , the way of life van joden !

U Begrijpt Uw politieke gehakketak valt in het niet , Vergeleken met de orde van Kwalijkheid die Ons ontwricht ?

Nóg Meer , van Toepassing voor een Beeld , van Waar We mee te Maken hebben !

Van aart-liberty.blogspot.com/2009...

Deel 1

Nou , het Verhaal gaat zelfs dat die joden ,wéér met misbruik van een regering die blijkbaar hoeren van die joden zijn ,

drie miljoen Duitse POWs in open concentratiekampen vlak na de oorlog heeft laten verhongeren !
Hiér Aangegeven door Iemand die ze snel de Mond gesnoerd hebben , anders kost het opbrengsten...
www.rebelnews.org/opinion/hist...

Dat zou wél beter bij die beelden passen die ze Ons als Baby al ingoten!
Waren allen verhongeringsbeelden!

Dán zou er wel een holocoust geweest zijn , maar niet van , máár door joden ?

Dan hebben ze blijkbaar nóg meer massamoorden gepleegd op Duitse Burgers , en moesten er tien miljoen aan van de

joodse plannen , hiér....
www.realzionistnews.com/?p=40

Dan is er nog een exterminatieprogramma aan de gang geweest van af de oorlog tot net , KInderen op de lagere scholen

tussen het verkrachten ,Hersenspoelen en martelen door met Levensverkortende chemicalien inspuiten naast de

heroine , ghb en lsd waar ze saampjes gezellig met de moslim aan verdienen , ook Onze Kinderen als hoertje verhuren ,

dáár hebben ze de beste Huizen en de beste autos van , die joden en semieten !
Hier een zo goed als Compleet Verslag van een Getuige/Slachtoffer Die dat als Kind meegemaakt heeft....
survivors.yolasite.com/about.p...'>survivors.yolasite.com/about.p...

Wist Je dat er van de 5 miljoen Autochtone Nederlanders nog maar 2 miljoen over zijn hier door ?
CBS geeft geen accurate Cijfers af ondanks herhaalde Verzoeken !

Dát Maakt Samen al 16 miljoen vermoordden , weerlozen , Burgers en Kinderen !

Dán nóg ,alleen al, 5000 Kinderen Die , alleen al , in Nederland , Élk jaar , sterven aan de gevolgen van wat er op school

met Ze uitgespookt wordt ! Grofweg 70 x 5000 = 350.000 Kinderen , Vallen zó al aan verworden lusten en laagheid !

Méér dan 200.000 Mensen én Jongeren sterven door de Jeugdtraumas en chemicalien veel eerder dan Ze waren

gestorven zónder mishandelingen en chemicalien , Élk jaar !

200.000 x 70 = 14.000.000............14 miljoen Autochtone Kaukasische Nederlandse Burgers , vervangen voor joden en

semieten , afrikanen en ander niet zo fijne gasten !!!

Dat Wij Jonger sterven , uitsterven , middelen ze uit met zich zelf en de andere nare gasten , geen hond die ....!

Dan gaan er nog 400.000 Mensen er aan , Die hebben kanker , vanwege de heerlijke mentaliteit die de jood ook in het

bedrijfsleven en wetgevingen ten toon stelt , aan wolmanzouten en ander chemisch verderf !
Ali chemicali ......?........... een Kind vergeleken bij dit soort geweld !

Hoeveel méér er door hun hand gestorven zijn is nog niet Bekend , van asbest is al sinds 1920 verzwegen dat het

dodelijk is!

Èlk Kind dat nú rondloopt heeft Aantoonbaar heroine van de jood en de semiet in het Lichaampje !
Èn Wees Gewaarschuwd , die schuwen het een driejarige in te spuiten ook niet , dát in 1962 al bij Mij !
Die frits bolkestein en zn kornuiten ruud lubbers , van agt , de cohens en de polakken en ga zo maar door !

Voor de rest hebben ze ook massaal Mensen uitgroeid in geheel Europa én Amerika , die Opponenten waren van de

joods/kapitalistische staat .Alles wat links was of communistische Ideeen had ging er aan !
Zélfs in Amerika ,de McCarthylists ( géén shindlerlist ) Opponenten opruimen van het slavenstaat joodskapitalisme , Kijk

maar wie de rijken zijn i in het kapitalisme , niet Wij !
Een ijzeren gordijn aangelegd om Ons geheel voor hun zelf te kunnen uitvreten , doen ze heden nog om Markten van

Landen voor zich te hebben , terwijl die Landen ruzie krijgen , maar ja , dát is hún zaak dan niet !Laatst nog tussen

Rusland en Europa gestookt iets van twee jaar lang !Tja dan krijgen andere Landen de Markt !

Tja en als joden héél hard gaan schreeuwen dat het joden waren dan Kijkt Men niet verder dat het Europeanen zijn

geweest die er aan gingen !Dat joden genocide hebben gepleegd !
Op jewwatch.com wordt genocides door joden door de eeuwen heen opgelijst , dié hebben dát gebracht !

Over honderd jaar staat er in de Geschiedenisboekjes der Kinderen dat de drie miljoen Irakezen die vanwege

jodenmanipulatie werden vermoordt door hun leider , ook joden waren !
Dát om het unieke belang van israel veilig te stellen in het midden oosten als enige vrind , steun en toeverlaat van allen!

Een al oud truckje van de joden , zich zélf het slachtoffer noemen !
Tot 600 jaar geleden zijn Wij dóór hún jood genoemd , die naam namen ze daar na zelf !
De dader die de Naam van de Slachtoffers aan neemt , een perfecte misdaad , opgaan in de Onschuld van de Ander !



Deel 2

Dát Lijkt , Steeds Méér , Óók voor die holocoust te Gelden , verwisseling van daders en Slachtoffers !

Die is er wel degelijk geweest , én nóg erger ook , maar de namen zijn verkeerd gezet !

Óók is er in 1919 Ook al sprake , door joden , van een holocoust ......met 6 miljoen doden , wát toevallig ?
www.thetruthseeker.co.uk/artic...

Kassa ............

Nóg zo een Rampverhaal hoe ze Kinderen molesteren voor hun gerief en winst , inclusief drugsafhanklijk maken !
Hiér........survivors.yolasite.com/about.p...'>survivors.yolasite.com/about.p...

Nog een moderne exerminatiehoax .....
www.realzionistnews.com/?p=71

Èn nóg wat ...Denk niet dat Je nou geheel waardeloos bent , het zoveelste Land waar ze Organen van Mensen roven !
www.rebelnews.org/politics/eur...

Én hoé bang We voor ze moeten zijn .........
www.sweetliberty.org/issues/is...

Ze vallen chronisch Élke Vorm van Autonomie aan....met minister reno van justitie ook , een joodse!
www.thetruthseeker.co.uk/artic...

Ze hebben onder mom van rechtradicalen en antisemieten en ook boeven vervolgen de Overheden zo gek gekregen om

Alle Stemmen van de Democratie het Zwijgen , en Velen wellicht voor altijd , op te leggen , alvorens de Palestijnen te

gaan uitroeien !Dat is in het jaar voor af gaande aan de genocide gebeurd , in Europa én in de USA !
Daarna Kreeg Níemand van de Autochtone Mensen er nog een Woord tussen op tv en in de krant !
Zelfs op Internet werd en wordt Men vervolgt , Alle Websites van Autochtonen en Opponenten zijn gesloten !


Tja , nog een Fossiel ?
www.thetruthseeker.co.uk/artic...

Èén nog maar van de vele hoaxes en oplichtingspraktijken hoe ze hun miljarden bij elkaar scharrelen !
www.thetruthseeker.co.uk/artic...

Nóg een multimiljardenhoax
Je voor miljarden 0,03% , Élk jaar wéér , van de Atmosfeer verkopen , deden ze vroeger met Bougievonkjes zeker ook ?
zaplog.nl/zaplog/article/clima...


Deel 3

De Ware Reden voor wat ze antisemitisme noemen
www.rebelnews.org/opinion/hate...

Who is evil ?
www.normanfinkelstein.com/deut...

Een Weergave van de gemiddelde mentaliteit die Ons adviseert , op tv de goedheiligman is , en op het Net de haat en

genocide zaaier die een heus haat handboek heeft gepubliceerd hoe de Gastgevende Volkeren aan te zetten tot haat en

verwarring , ook op multicul te lezen hoe die alle fouten van islamieten keurig en zo bloederig mogelijk weergeeft!
Een Kijkje in zijn ziel ....
cousinavi.wordpress.com/2009/0...
En zijn adviezen aan medevolksgenoten hoe Ons tegen elkaar op te zetten ....
www.klokkenluideronline.nl/art...

Dít is waar We mee te maken hebben .....
www.thenarcissistandpsychopath...

narcissisticpersonalitydisorde...

En dan maar gelijk een heel volk ,............. sekte of criminele organisatie is Treffender !

Miljoenen ted bundies , jefrey dahmers en doutrouxes !

www.stopkinderpornonu.org/?p=1...
www.stopkinderpornonu.org/?p=3...
www.stopkinderpornonu.org/?p=3...
www.stopkinderpornonu.org/?p=1...
www.stopkinderpornonu.org/?p=3...
www.leugens.nl/2009/03/18/ene-...
www.rebelnews.org/opinion/zion...
www.rebelnews.org/society/medi...
information#josc2911


Ere zij haat,
Tot in de Hóógste Kringen
Fraude op aarde,
en in declareren een welbehagen. (Huub Martron)
Avatar van Kotsziek van Links Kotsziek van Links 29-01-2010 01:12
De PvdA is nog niet afgeschreven.

Dat klopt want losers zullen altijd op dat braaksel blijven stemmen. Hoe meer mensen uit den vreemde (die absoluut GEEN aanwinst zijn voor Nederland) hoe beter, dat zijn tenslotte allemaal stemmen voor de .....

He, verderrie, zit mijn toetsenbord weer onder de maagprut. Tja, een allergie. Ik kan geen woord meer schrijven dat begint met de letter na de o.

Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.

Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).

  •  
  • Niet verplicht
  • Je boodschap moet minstens 5 en hoogstens 1500 tekens bevatten
  •  

Krantenman & muzikant

John Wanders is correspondent van de Volkskrant in Rotterdam/Den Haag. Hij komt oorspronkelijk uit Groningen en werkte eerder als journalist in Hilversum, Amsterdam, Washington en politiek Den Haag. Geef hem een gitaar in handen en hij begint aan een nummer van Johnny Cash of een andere legendarische Amerikaanse songwriter. Is een liefhebber van de uitgestrektheid van polders, het Wad en de Zeeuwse stromen, en van hardlopen. Verknocht aan het geschreven woord.

Twitterfeed

Waylon bij P&W

Intussen buiten de dampkring

Transatlantic Sessions

Vriendin

Transatlantic Sessions (2)

Live@Jools

Live@KFOG

Laatste reacties

persona

Haagse PvdA-wethouder zet stoelendans in
Henk van Loon: 1412 voorkeurstemmen voor Norder is nog veel. Deze man met …

persona

Haagse PvdA-wethouder zet stoelendans in
Ruud Zweistra: De etnische blokstem is een bom onder de democratie. En …

persona

Pastors furieus over 'paardenraces' in 010
elsje dijkstra: Waarom zou ik narekenen als dat al gebeurd is? Hertelling In de …

persona

Pastors furieus over 'paardenraces' in 010
Satuka: Overigens Elsje, was het verschil in Hillegersberg-Schiebroek 105 stemmen. …

persona

Pastors furieus over 'paardenraces' in 010
Satuka: == elsje dijkstra 08-03-2010 07:00 Overigens, Satuka (07-03-2010 17:19), wist ik …

Archief / RSS

Bekijk het hele archief van John Wanders, of klik op een van de jaren hieronder om een deel van het archief te ontsluiten.

2010
2009

Zoek in het archief



Zoeken

Abonnementen

Alle blogs rss google netvibes
Deze gebruiker rss google netvibes

Statistieken

TelMiep
  •