Alib Bondon
Over de vreemdeling
VKBlog Headerimage

Goedemorgen Ina,

woensdag 16 december 2009 11:30 door alib

Je wilt een Vk-themablogdag organiseren: 'Op de bres voor pluriformiteit'.

Omdat je vreest dat de moslim-haters van het Volksblog de zaak zullen verzieken (en er zijn er ongetwijfeld die dat zullen proberen) heb je gekozen voor de positieve formulering. Die positieve insteek word je niet in dank afgenomen. Met het gevolg dat het feestje van tevoren al is verziekt: de moerasmannetjes voelen zich buitengesloten.

Alweer zijn ze slachtoffer. De arme zielen.

De 'fout' die je hebt gemaakt is van jouw positieve kijk een zaak te maken van het hele Volksblog.


Dat is het niet. Helaas.

Wellicht had je dat kunnen vermijden door niet de hele bloggemeenschap aan te spreken maar enkel diegenen die inderdaad in de bres willen springen voor pluriformiteit. In plaats van een Vk-themablogdag zou je het dan Vk-actieblogdag kunnen noemen.

Want dat is wat jou voor ogen staat: een actie om het idee pluriformiteit te ondersteunen.

Je actie valt niet bij iedereen in goede aarde. Je kunt niet iedereen blij maken, moet je maar denken. Van de andere kant staat het je opponenten vrij om een tegenactie te beginnen. Al is dat eigenlijk niet noodzakelijk, het vk-blog is elke dag al een verzamelplaats van belachelijke anti-moslimstukjes.

De reacties onder je stuk maken nog iets anders duidelijk...

Ongewild heb je aangetoond dat het vk-blog wordt geterroriseerd door de harde stemmen van bloggers die dagelijks een bepaalde vorm van pluriformiteit (het islamitisch geluid) de kop in wensen te drukken.
Je hebt aangetoond dat bloggers met een genuanceerde mening zich laten wegjagen door dat woeste optreden. Ze trekken zich terug omdat ze niet willen worden ingedeeld in kampen. En ze willen niet worden geassocieerd met ruzie en eindeloze scheldpartijen.
Je hebt aangetoond dat het niet mogelijk is in alle rust en vrijheid zo'n dag te organiseren als je enkel de positieve kanten van pluriformiteit wilt behandelen.

Je hebt ook aangetoond dat 'positieve propaganda' niet kan worden afgedwongen. Er zijn altijd mensen tegen. Stel dat iemand in het kader van de 'mensenrechtenblogdag' een stukje had geschreven tegen de mensenrechten, had je dat dan opgenomen in je overzicht? Of had je het 'verplaatst' naar een ongevaarlijke plek, ergens 'achteraf'?

Je bent hier tegen je eigen grenzen aangelopen, vrees ik. Uit walging voor de meningen van je opponenten (en daar kan ik inkomen), heb je besloten ze buiten de sluiten. 'Preventieve moderatie uit wanhoop' zou ik bijna willen zeggen. Tegen de ladingen negativiteit die op het Volksblog worden uitgestort is niet te vechten, zo lijkt het.

Toch kan het wel. Gewoon terug naar af: trek al je maatregelen in. Begin opnieuw. Modereer niet, verplaats niet, laat de discussie open zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Volksbloggers de pluriforme samenleving zullen ondersteunen, met mitsen en maren waarschijnlijk, maar wel overtuigd. Het is belangrijk hun stemmen te horen. Al die stemmen van al die bloggers die je zo weinig hoort.

In plaats van in het defensief gaan, zou je er goed aan doen die mensen te mobiliseren (iets waar je goed in bent). En laat de moslim-haters gewoon hun stukjes schrijven, ook zij zijn -of ze dat nu willen of niet- onderdeel van de pluriforme samenleving.


Salutions,


Dit bericht maakt deel uit van de groep(en)

Volgend artikel in dit blog

62reacties Volg reacties met RSS   aanbevelen afbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 11:36
Met alleen al bijna twee honderd verschillende culturen in A`dam hoeven wij ons geen zorgen te maken over de miezerige islambashertjes die als ratten achter Geert aanrennen! Zij verdwijnen vanzelf naar waar zij vandaan kwamen: de riolen!
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 11:43
Dit is al te lezen op Ina's blog hoor.
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 11:50
@An
De "west boro" Islam van Enait kan niet hard genoeg gebashed worden, maar je bent nu eenmaal stukken radicaler dan de gemiddelde moslim op Marokko.nl.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 12:09
Het fundamentele bezwaar tegen de aanpak van Dijstelberge is vervat in deze heen-en-weer:

Ina Dijstelberge 15-12-2009 14:53
@ Ruud : Je hebt dus een andere visie, maar dat wisten we al...


Reactie:
Nee, ik beschrijf wat er gebeurt - jij hebt wat je hier beschrijft als een "visie", maar correcter aangeduid wordt met de term "ideologie".

Je oproep probeert termen die ook neutraal gebruikt kunnen worden en een positieve connotatie hebben, in dit geval voornamelijk "pluriformiteit", te spannen voor het karretje van die ideologie.

Omdat je ideologie niet deugt, verkracht je daarmee de door jou gebruikte woorden, als "pluriformiteit".

Dit soort verkrachting heeft al geleid tot de vervuiling van de neutrale term "allochtoon", en een sterke afzwakking van het woord "racisme".

En nu zijn jullie dus begonnen met nieuwe verkrachtingen.

Je verkracht en vervuilt ook mijn taal.

Ik heb alle recht om met alle mogelijke verbale middelen tegen jouw acties ten strijde te trekken.


Aanvulling:
Dit werd door Dijstelberge natuurlijk prompt verwijderd. Want zoals iedereen weet uit Orwell's 1984 en de maatschappelijke praktijk: dit soort propaganda en taalverkrachting leidt op de kortere of langere termijn altijd tot censuur.

De hele actie maakt dus deel uit van een maatschappelkijk kwaad, dat in het huidige tiijdsgewricht het sterkst gesymboliseerd wordt door die andere grote kracht achter taalverkrachting, propaganda, achterlijkheid, en censuur: de islam.
Avatar van wiljan wiljan 16-12-2009 12:16
Alib, we gaan er een mooie dag van maken. De intentie van Ina is best wel goed, dat mag ook wel eens gezegd worden:)....maar ja...
Dat de term 'pluriform' besmet is, dat ben je met me eens?
Het onderliggende probleem zou aan de orde moeten komen: een discussie over monopsychisme. Zeg maar de tegenstelling tussen Thomas van Aquino en Averroës.
Pluriform hoeven we niet eens te gebruiken.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 12:42
ron.

Dank je. Wèl radicaal, maar de goeie kant op! Snap je??


An.
Avatar van peter louter peter louter 16-12-2009 12:42
Alib, onder de blogs van Ina is door een aantal mensen serieuze kritiek geleverd op het voorstel van Ina.
Dat waren bepaald niet allemaal wat jij aanduidt als 'moslim-haters '

Je gaat al evenmin als Ina niet in op de inhoud van de kritiek en daarmee is de zaak zelf beslist niet gediend.

Je blog kiest weer voor polarisatie. De keuze voor het woord 'moslim-haters' getuigt alleen al daarvan.
Dat type mensen is op het blog uiterst zeldzaam. Islambashers kun je genoeg vinden daarentegen en die hebben vaak goede argumenten voor hun kritiek.

Je krijgt een verdiende afbeveling
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 12:53
=======Het gaat niet om de ‘illusie’ van eerlijkheid, maar om de eerlijkheid zelf. In dat opzicht heeft Oxfam/Novib laakbaar gehandeld door de publieke opinie te manipuleren met onvolledige en onjuiste informatie en daarmee retailers onder druk gezet om voor haar keurmerk te kiezen.======= Aldus Louter op z`n leugenblog!

Juist, Louter: het gaat niet om de illusie van eerlijheid, maar om de eerlijkheid ZELF. Alles wat je hierboven schrijft is van toepassing op jezelf!!

Als jij daar nu eens het nieuwe jaar mee inging, had Oxfam/Novib misschien minder werk!!??


An.
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 12:54
@Peter Louter
Ja inderdaad het ging bijvoorbeeld over het woord "veelvormig". "De veelvormige mens" werkt bij veel mensen op de lachspieren

Het ging er ook om dat iemand die nauwelijks Nederlands schrijft zoals Ina, die stijlfout op spelfout stapelt teveel hooi op haar vork neemt door het voortouw te nemen met haar oproep over iets te schrijven.

Ik vroeg me ook af waar ze die formulering vandaan had. Een zelfhulpboek of zo? Ze schreef ook al eens een blog met de titel ""Dag Ramses" een oude clicheuitdrukking uit de Telegraaf, waarmee ze een indruk van originaliteit wil wekken.
Avatar van alib alib 16-12-2009 13:36
Goedemiddag samen...
Het venijn spat bij sommigen van het scherm af. Ik ga er later op in.

Voorlopig alleen dit: waarom moet Ina Dijstelberge zich altijd politiek correct gedragen van de islamcritici? Als zij geen zin heeft in anti-moslimgezeik is dat wellicht niet erg politiek correct, maar het is wel haar goed recht. Tenslotte is niemand verplicht een stukje in te sturen, laat staan een positief stukje.
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 13:42
Ach ze probeert gewoon het Vkblog te gebruiken voor haar ambities. Dat is de indruk die het op mij maakt.
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 14:04
Het is al opgelost, we vergeten Ina en gaan een afscheidsblog schrijven.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 14:05
Ze mag zo pro-islam zijn als ze wilt, als ze maar niet mijn taal verkracht.

De leugens hak ik wel anderszins in de pan.
Avatar van ron rozen ron rozen 16-12-2009 14:12
Sje isj inderdoad noch al prau isjlam gelauf ik.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 16-12-2009 14:15
@Alib:
=Omdat je vreest dat de moslim-haters van het Volksblog de zaak zullen verzieken (en er zijn er ongetwijfeld die dat zullen proberen) heb je gekozen voor de positieve formulering=

De reden dat ik voor de titel "de veelvormige mens" heb gekozen waren de opmerkingen van Kokopelli en Aad onder het blog www.vkblog.nl/bericht/291019/M...... waar het idee voor een nieuwe vkblogdag werd geboren.

Dat welke oproep van mij dan ook, door een bekend aantal bloggers opgepakt zou worden om weer eens lekker hun gal te kunnen spuwen was natuurlijk van te voren te bedenken.
Dat zij daarbij ter zakedoende kritische reacties van andere bloggers misbruiken is als het niet zo triest was, bijna lachwekkend te noemen.

Even krt over mijn "moderatieactie" die ik nu sinds 10 december voer.
Ik ban niet, ik wis niet, ik verplaats alleen een bepaald soort reacties naar een blogbijdrage die ik daar voor bestemd heb.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik dit slechts tijdelijk doe...

Verder hoop ik natuurlijk dat de meeste bloggers zich niet laten ontmoedigen, noch zich iets aantrekken van de pogingen om mensen in kampen te duwen en met veel plezier op 3 januari 2010 meedoen aan de vkblogdag "de veelvormige mens" .
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 14:35
Ina Dijstelberge 16-12-2009 14:15
...Dat welke oproep van mij dan ook, door een bekend aantal bloggers opgepakt zou worden om weer eens lekker hun gal te kunnen spuwen


Reactie:
Door deze blogger wordt maar één ding aangepakt: de verkoop van drollen met strikken. Als je echte geraniums in de aanbieding hebt, maakt niemand bezwaren.

Je verkoopt nu de multiculturele stront van achterlijke moslims en schietende creolen onder het mom van pluriformiteit.
Avatar van janplezier janplezier 16-12-2009 15:49
Ina Dijstelberge heeft een dubbele agenda.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 15:54
========
In het Nederlandse volk als zodanig leeft méér gezond verstand. Hun rechtsgevoel is dat de actie van Enait en de uitspraak van het Hof niet deugen. Ze ruiken het. ======= Zegt Louter.

Het Nederlandse volk min Louter bedoelt hij.

=======Enait neemt een loopje met ons omdat hij onze regels uitstekend kent, maar wij de zijne niet. We moeten onze eigen fatwa's kunnen maken.=======Ook Louter in zijn blog over de slimme, principiële advocaat Enait.

Nu zeg je het ZELF, leugenaar Peter, dat je de regels van Enait niet kent. Dat betekent dat je je mond moet houden over de islam; je kent immers de regels niet. En: zò slim ben jij als Hollander dus niet! Enait is verstandiger, die vecht "regels" aan die hij kent!!!!

An.
Avatar van alib alib 16-12-2009 16:47
@Ina Dijstelberge
Op een aantal opmerkingen ga je niet in. Dat is je goed recht, maar werkt verwarrend. Ik begrijp dat je ervoor gekozen hebt de confrontatie aan te gaan. De eerste reacties spreken boekdelen.

@Jan Plezier
Ina Dijstelberge heeft een dubbele agenda.
Vertel eens Jan...

@Peter Louter & allen die het aangaat
Je blog kiest weer voor polarisatie. De keuze voor het woord 'moslim-haters' getuigt alleen al daarvan.

Wou je soms ontkennen dat er hier haat gezaaid wordt tegen moslims? De dagelijkse stroom van nauwelijks verholen cultuurracistische stukjes op het Volksblog spreekt boekdelen. Hier wordt een bevolkingsgroep verdacht gemaakt en afgeserveerd. Wat moslims ook doen om te worden geaccepteerd als gewone Nederlander, ze blijven in de ogen van de geachte stukjesschrijvers uit Moerasland eeuwig en altijd verdacht. De onderliggende boodschap is en blijft dat 'de islam' (de moslims dus, want zonder moslims geen islam) de macht over willen nemen en daar alles voor zullen doen. Niets is te gek blijkbaar om deze onzinnige gedachte aannemelijk te maken. Complotten, buitenlandse machten, geheime agenda's... alles wordt uit de kast gerukt om moslims verdacht te maken. Het is een smerige haatcampagne en heeft met waarheidsvinding of integriteit niets te maken.

Dat Ina er zat van heeft en de moerasclub niet uitnodigt voor haar feestje is begrijpelijk. Ik geloof dat we zo langzamerhand in de fase zijn beland dat menig weblogger het stiekem met haar eens is. Men is het eindeloos schelden op de islam en de moslims zat hier.

Overigens zou ik het zeker niet zo gedaan hebben. Ik heb het niet zo op gelijkluidigheid. Af en toe een positieve bijdrage is geen bezwaar, maar enkel positieve bijdrages... Nee, dat is niet interessant.

De discussie is gevoerd, het slagveld ligt bezaaid met lijken. De oorlog is voorbij, het is tijd om verder te gaan en te zoeken naar wegen om samen verder te gaan, ondanks alle verschillen en tegengestelde belangen.

Zoals ik laatst al heb aangegeven in mijn bijdrage over het manifest van Tofik Dibi: Dibi stelt dat er een generatie is opgestaan die een volgende fase in de discussie wil aangaan. Die generatie –hier geboren, al dan niet Nieuwe Nederlander, democratisch gezind, vrijheidslievend- is het eeuwig herhaalde integratiegezeur zat.

De Moerasmannetjes voeren een achterhaalde discussie, het wordt tijd dat ze hun standpunten bijstellen en de oude koeien in het Moeras begraven. Het is tijd voor een visie op een toekomst waarin pluriformiteit een feit is waarmee geleefd moet worden.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 17:00
Hier kunnen we wel weer woorden vuil aan maken, maar eigenlijk is dit voldoende:


Uit: De Volkskrant, 16-12-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg

Den Haag doet aangifte van lijfstraf in moskeeën

49 gevallen van kindermishandeling tijdens koranlessen | ‘Hoog tijd voor actie.’

De gemeente Den Haag heeft aangifte gedaan bij het Openbaar Ministerie van 49 gevallen van kindermishandeling tijdens koranlessen in Haagse moskeeën. De mishandeling kwam aan het licht tijdens het reguliere onderzoek van 10-jarigen door de jeugdgezondheidszorg. Ondanks gesprekken met de moskeebesturen, die maatregelen hadden toegezegd, kreeg jeugdzorg nog ‘een aanzienlijk aantal’ gevallen van mishandeling onder ogen.
‘Het was hoog tijd om in actie te komen’, zegt een woordvoerder. De GGD, waar jeugdgezondheidszorg onder valt, heeft de politie en het OM een dossier met 49 ‘geregistreerde signalen’ gegeven. ...


Commentaar:
Deze achterlijke rotzooi en de ontelbare andere voorbeelden hiervan willen we hier niet.

En hierin staan we volkomen in ons recht.

De campagne gaat door!
Avatar van George Knight George Knight 16-12-2009 17:57
Ook ik had kritiek op het thema van Ina en Marius, maar voornamelijk door de ondertitel die uitging van religie. Zonder me nou echt schromelijk tekort gedaan te voelen, voelde ik als er atheist toch weinig bij. De uitwerking in de ondertitel vond ik dus ongelukkig en nodeloos beperkend.

Tekenend is dat de kritiek op het thema de veelvormige mens even veelvormig is als het thema zelf. Alleen dat al bewijst de levensvatbaarheid van het thema. Hoewel Ina en Marius later niet onwelwillend waren om naar opbouwende kritiek te luisteren, bleken ze toch klem te zitten in hun oorspronkelijke idee. Niemand vermoordt de eigen love baby.Verder evenmin geholpen door diverse reacties die ook Ina en Marius dieper de loopgraven injoegen.

Hoe komt dat nou dat redelijke mensen elkaar niet begrijpen? Ik vermoed dat het met patronen te maken heeft die over een situatie gelegd worden. Dat lijkt eerst te leiden tot een verklaring, maar leidt uiteindelijk tot versimpeling. Want de werkelijkheid is weerbarstiger dan een dualisme dat alleen zwart en wit ziet. Maar een ferme mening toont nu eenmaal sterk.

Daarbij komt nog wat anders. Deze discussie ontneemt ons het licht op andere zaken. Brengt de cyclische discussie over islambashers, Wilderianen, moerasmannen -die zich periodiek herhaalt en maandelijks herplaatst kan worden- nou eigenlijk wel de pluriformiteit die beoogd wordt? Ik betwijfel het.

Het lijkt beter om niet op Wilders of anti-Wilders te concentreren. Want dat leidt af van werkelijke problemen. Zoals natuur en milieu, de machtsdeling, de economische macht. Daarom is het gewenst om verder te kijken. Een geconstrueerd dualisme dat sommigen hier overnemen is een construct dat bestaat om de burgers af te leiden. Verzonnen door de poppenspelers achter de schermen. Zo onnozel zijn we toch niet dat we dat niet doorhebben? Waarom laten sommigen zich dan zo gaan?
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 18:20
George.


Jij had onlangs een "gastblog" bij Louter. Ik had willen reageren, maar de dictator Louter meent ook de gasten van zijn gasten monddood te mogen maken!

Groet, An.
Avatar van George Knight George Knight 16-12-2009 18:26
@An
Het spijt me dat je niet kon reageren. Je zult begrijpen dat ik daar niet over ga. Let je wel op voor inflatie van de taal? Hoe moet je straks een echte dictator noemen? Een vetreuzemegasupertator?
Avatar van Satuka Satuka 16-12-2009 18:46
Alib: Natuurlijk heeft Ina het recht om op te roepen tot dit soort acties, maar als je het over een pluriforme samenleving hebt, dan horen daar ook de critici van die pluriforme samenleving bij. Die zullen dus niet op de bres springen voor de veelvormige samenleving. Het is een vreemde paradox, maar in wezen de kern van de kritiek, en die kwam ook van mensen die helemaal niet zo kritisch zijn op de multiculturele samenleving.

Jij maakt weer eens van de gelegenheid gebruik om je stokpaardjes van stal te halen en flink uit te halen naar mensen met een door jou ongewenste mening.

Ook dat getuigt niet bepaald van een positieve houding ten aanzien van pluriformiteit.

Tot slot, het (orthodox) islamitisch geluid kun je net zo min pluriform noemen als het orthodox “christelijk geluid”. Binnen dat soort ideologieën is doorgaans weinig ruimte voor - en tolerantie ten aanzien van andersdenkenden. Kinderen worden ontmoedigd of zelfs verboden om te spelen met kinderen van een ander geloof, gaan naar een speciale school, zitten op speciale islamitische of christelijke jeugdverenigingen... et cetera.

Je reinste segregatie van het soort waar Wilders zich nog bijzonder door zou kunnen laten inspireren.

Maar inderdaad.. ook die horen er bij in een pluriforme samenleving.

Maar wat daar nu precies zo leuk en positief aan is?

Ik weet het werkelijk niet, maar ik laat het me graag vertellen..

Jammer dus dat mensen zich laten ontmoedigen door critici.

Of zou het een smoes kunnen zijn omdat het misschien best wel lastig is om die leuke en positieve kanten te benoemen?

Wat ook bijzonder treurig is, is dat mensen die ook wel kritisch zijn niet vrijelijk durven te spreken omdat ze bang zijn ingedeeld te worden in het Wilders kamp.

Gestigmatiseerd worden dus... en monddood gemaakt.

Door pseudo-pluriforme types zoals jij bijvoorbeeld.
Avatar van Satuka Satuka 16-12-2009 18:50
== George Knight 16-12-2009 18:26
@An
Het spijt me dat je niet kon reageren. Je zult begrijpen dat ik daar niet over ga. Let je wel op voor inflatie van de taal? Hoe moet je straks een echte dictator noemen? Een vetreuzemegasupertator? ==

An van de Burg misschien?

Je kunt mensen namelijk ook monddood maken door ze voortdurend voor nazi uit te maken, wat An nog al eens pleegt te doen.

Of moerasmannetjes..

of racisten

of xenofoben

islamhaters

islamofoben

fascisten...

ad nauseum..
Avatar van Cees Groninger Cees Groninger 16-12-2009 19:18
Ik deel je kritiek in je beide reakties Satuka.
Avatar van Ina Dijstelberge Ina Dijstelberge 16-12-2009 19:20
NOGMAALS, niemand wordt buitengesloten van de themadag. Degene die dat idee hebben opgevat lezen bewust of onbewust verkeerd.

De veelvormige mens kan ook naar eenvormigheid streven of kritisch staan t.a.v. bepaalde uitingen en gedrag.. In een pluriforme samenleving is voor allen plek en in deze samenleving is het zaak om een overlappende consensus te vinden. Dat kan alleen door elkaaar open en kriitisch te benaderen.



Alib heeft gelijk, ik word strontziek van het kleine clubje mensen die om mijn persoon een context bouwen met lege, loze, verdraaide of botweg gelogen beweringen.

Stelletje nitwits....
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 19:26
Bewijs het.
Avatar van peter louter peter louter 16-12-2009 19:40
= lezen bewust of onbewust verkeerd.=
In een vlek moet je niet verder gaan wrijven
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 19:40
Een paar citaten als bewijs voor de niet-neutraliteit en de propaganda-gerichtheid van de oproep:


We zouden een NACHT VOOR MEDIAPLURIFORMITEIT kunnen initiëren als viering van deze dag nu.
Mediapluriformiteit is als verplichting vastgelegd in het staatsrecht. De Mediawet schrijft voor dat de overheid dient in te grijpen bij een te lage mp.
Welnu, wat betreft migratie, integratie, muliculturalisme enz. is m.i. die situatie aan de orde.

Een verengende tendens die zich ook toont in de wijze waarop de onrust over het vervagen van een duidelijke hoofd cultuur in de maatschappij wordt gekanaliseerd en waarbij de rijkdom die de veelvormigheid met zich meedraagt uit het oog wordt verloren.

Een feest van veelvormigheid.


Conclusie:
QED.

En een bewijs dat de verdachtmakingen van Dijstelberge de volgende verzameling leugens is.

Een zoveelste geval dat laat zien dat de ideoloog, van welke huize hij ook is, uiteindelijk altijd gedwongen is tot steeds grotere leugens.

Tenzij men zijn ideologie opgeeft, hetgeen een psychologisch (schier) onoverkomelijk probleem lijkt te zijn
Avatar van alib alib 16-12-2009 19:55
@Satuka,
Beter lezen, Satuka. Dat ik de Moerasmannetjes en hun loze geschreeuw zat ben, moge duidelijk zijn. Er is allang geen sprake meer van beargumenteerde kritiek. Elke aanleiding is goed genoeg om de groep (de moslims) volkomen af te branden.

Ik ben zeer voor een pluriforme samenleving en daarom moeten ook mensen die de islam bekritiseren gewoon kunnen zeggen wat hun kritiek is. Maar dat is iets anders als een hele bevolkingsgroep dagelijks afzeiken. En dat is wat hier gebeurt.

Ik heb het volste recht daar kritisch op te zijn. En ik noem het gewoon bij de naam, zoals het behoort. En dat ik een eigen benaming gebruik voor 'echte' Nederlanders die 'buitenlanders' willen weren... Wat is daar mis mee. Moeten we allemaal net zo politiek correct zijn als jij?

Overigens is het orthodoxe geluid veel pluriformer dan jij denkt, zowel in het christelijke geloof als in de islam. Die houwdegens zijn het bijna in niets met elkaar eens. Halleluja.

En ik ken ook atheisten die hun kinderen verbieden om te gaan met gelovigen. Kleingeestigheid vind je overal.

Als je mijn stukje goed gelezen hebt, kon je lezen dat ik juist voor de verbreding van het thema ben en zeer voor het betrekken van de vele onbekende bloggers alhier bij dit thema. Dat een enkeling afhaakt vanwege het woordengeweld is heel treurig. Ik weet niet of het is omdat ze bang zijn om in het Wilders-kamp ingedeeld te worden; voor hetzelfde geld zijn ze bang Zweistra in hun nek te krijgen. Laat ze vooral stukken insturen. Lijkt me heel goed.

Kortom: je reactie is kort door de bocht en gebaseerd op slecht lezen.

@Zweistra
Een zoveelste geval dat laat zien dat de ideoloog, van welke huize hij ook is, uiteindelijk altijd gedwongen is tot steeds grotere leugens. Tenzij men zijn ideologie opgeeft, hetgeen een psychologisch (schier) onoverkomelijk probleem lijkt te zijn

Bezig met zelfreflectie, Ruud? En? Wanneer geef jij je apartheidsideologie op?
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 20:02
@Satuka,
Weet je nu dus wat zo leuk is aan een pluriforme maatschappij?

De woorden van alib parafraserend: "Omdat de moerasmannetjes Louter en Zweistra er tegen zijn".

Ik zeg dit maar even, om te voorkomen dat je wéér verkeerd zou lezen.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 20:04
Satuka, bewijs het!!! Bewijs al die woorden die je noemt dat ik die heb gezegd!!! Dat kun je niet!!

Je noemt alles wat ik niet zeg! Wat ik wèl zeg , noem je niet. En dat is leugenaar. Ja, dat is Louter. Dat heeft niet alleen Mihai aangetoond, maar ook ik, met Peters eigen woorden, maar dat lees jij natuurlijk met een half oog??!!Of je kijkt er snel overheen?

Gr. An.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 20:07
George.

Ik ben teleurgesteld in jou. Ik dacht echt dat je alerter in het leven stond, maar naar nu blijkt neem je het niet zo nauw met de keuze van je "gastheer". Terwijl je weet dat je bij de liberale, humane Martia Trepp altijd welkom bent!

Gr. An.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 20:09
alib 16-12-2009 19:55
...@Zweistra
Een zoveelste geval dat laat zien dat de ideoloog, van welke huize hij ook is, uiteindelijk altijd gedwongen is tot steeds grotere leugens. Tenzij men zijn ideologie opgeeft, hetgeen een psychologisch (schier) onoverkomelijk probleem lijkt te zijn

Bezig met zelfreflectie, Ruud? En? Wanneer geef jij je apartheidsideologie op?


Reactie:
Dat hoeft niet - ik ben helemaal niet principieel of ideologisch tegen mengen.

Ik vind alleen op wetenschappelijke gronden dat de hoeveelheid die je in de Westerse maatschappij kan inmengen afhangt van het culturele verschil, en voor wat grotere verschillen, met name niet-Westerse culturen, ergens tussen de 1 tot 5 procent ligt.

Boven dit percentage treedt er uitscheiding op ("desegregatie"), en sterke verzwakking van de maatschappelijke samenhang.

Meer details hier: www.rijnlandmodel.nl/achtergro...
Avatar van alib alib 16-12-2009 20:30
@Zweistra
Dus 'assimulatie eisen' is niet ideologisch bepaald? En welke ideologie schuilt er eigenlijk achter die 'maatschappelijke samenhang' van jou? Is het onveranderlijk houden van de westerse cultuur geen uiting van ideologisch denken? Bang dat de westerse cultuur veranderd?

Dat doet-i al 2000 jaar, Ruud.

Als 'eigen volk eerst' niet aan jou besteed is, waarom roep jij dat dan steeds zo hard?
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 21:02
George.

Ik moet uitkijken voor inflatie van de taal??

Zeg eens tegen je favoriete gastheer Louter dat hij uitkijkt voor inflatie van de WAARHEID!

An.
Avatar van peter louter peter louter 16-12-2009 21:18
@Bondon, =De Moerasmannetjes voeren een achterhaalde discussie, het wordt tijd dat ze hun standpunten bijstellen en de oude koeien in het Moeras begraven. Het is tijd voor een visie op een toekomst waarin pluriformiteit een feit is waarmee geleefd moet worden=

We hebben een integratieprobleem, we hebben een migratieprobleem en we hebben een islamprobleem.

Over het integratieprobleem kan tegenwoordig steedsopenhartiger worden gepraat.
Het migratieprobleem volgt schoorvoetend, het enige wat eigenlijk nog niet hardop gezegd mag worden is dat er al te veel migranten zijn.
De islam als probleem is nog onbespreekbaar.
Daar moet dus hard aan worden gewerkt, want die religieveroorzaakt met z'n totalitaire ideeën, anti-westersheid en superioriteitswaan grote argwaan en met z'n bedreigingen angst.

Je mag me nog 100 keer een moerasmannetje noemen, maar dat zal me niet afhouden om dat aan de orde te blijven stellen.

Jij bent, naast een aantal anderen die dat steeds maar weer verdacht proberen te maken en dat is de feitelijke oorzaak van de polarisatie. Het thema van Ina kreeg door haar introductie ook een polariserend karakter. Desondanks verdedig je het.

Als je in je eigen woorden gelooft, zou je er mee moeten stoppen.

=Het is tijd voor een visie op een toekomst waarin pluriformiteit een feit is waarmee geleefd moet worden=

Je bedoelt dat we de problemen maar voor lief moeten nemen.

Ik denk niet dat ik achter loop, eerder dat ik vooruit denk.

Dat betekent dat jij degene bent die een achterhoedegevecht levert. Dat doe je al een paar jaar, want de ontwikkelingen halen je voortdurend in. Waar je je een tijdje geleden nog tegen verzette als het in een blog terecht kwam, staat nu in de integratiebrief van van der Laan. Je hebt een hoop energie verspild, bijgedragen aan polarisatie en hetze tegen mensen.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 21:36
======== De islam als probleem is nog onbespreekbaar.
Daar moet dus hard aan worden gewerkt, want die religieveroorzaakt met z'n totalitaire ideeën, anti-westersheid en superioriteitswaan grote argwaan en met z'n bedreigingen angst.=======

Aldus Louter hierboven. Maar hij heeft er al de grootste mond over, terwijl hij niet eens de regels van de lslam kent. Dat zegt hij zelf al. Kijk maar:

=======Enait neemt een loopje met ons omdat hij onze regels uitstekend kent, maar wij de zijne niet. We moeten onze eigen fatwa's kunnen maken.=======Ook Louter in zijn blog over de slimme, principiële advocaat Enait.

Nu zeg je het ZELF, leugenaar Peter, dat je de regels van Enait niet kent. Dat betekent dat je je mond moet houden over de islam; je kent immers de regels niet. En: zò slim ben jij als Hollander dus niet! Enait is verstandiger, die vecht "regels" aan die hij kent!!!!

An.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 16-12-2009 21:36
alib 16-12-2009 20:30
@Zweistra
Dus 'assimulatie eisen' is niet ideologisch bepaald?


Reactie:
Nee. Als Westerlingen in een niet-Westers land gaan wonen, assimileren ze ook niet. Ze gaan in Afrika niet in tovenarij geloven, en proberen niet net zo corrupt te worden.


Citaat:
En welke ideologie schuilt er eigenlijk achter die 'maatschappelijke samenhang' van jou?

Reactie:
Het redelijke denken - als je dat een ideologie wilt noemen wat het niet is - kijk in die link en daar verder.


Citaat:
Is het onveranderlijk houden van de westerse cultuur geen uiting van ideologisch denken? Bang dat de westerse cultuur veranderd?

Reactie:
Ik wil de Westerse maatschappij helemaal niet zo houden als hij nu is. Integendeel. Ik wil hem sterk veranderen. Ik wil dat die alfa's en gamma's die er nu de baas zijn, eruit gegooid worden.

Jij verwart mijn verzet tegen de achteruitgang veroorzaakt door achterlijke immigranten met verzet tegen verandering.

Nogmaals: allochtone immigranten zijn maatschappelijke "stront". Er valt niks lekkers te maken van het mengsel.

Maar dat geldt niet voor alle mengsels


Citaat:
Dat doet-i al 2000 jaar, Ruud.

Reactie:
Klopt. 2000 jaar terug/lang waren die achterlijke religieuzen de baas (bij wijze van spreken).


Citaat:
Als 'eigen volk eerst' niet aan jou besteed is, waarom roep jij dat dan steeds zo hard?

Reactie:
Omdat datgene waar men mee aankomt, weer, die maatschappelijke "stront" is.

Waarom denk je dat nog nooit iemand een antwoord heeft gegeven op de vraag wat allochtonen aan onze cultuur kunnen bijdragen, behalve couscous en buikdansen.

Overigens moet dit rond de tiende keer zijn dat ik je dit uitleg.

En jij klaagt over Satuka dat ze slecht leest ....
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 21:39
Satuka, ben je gaan wandelen? Waar zijn je beschuldigingen op gebaseerd? Jij bent ook een islambasher, maar ik heb jou niet op leugens betrapt! Zo kan het dus ook, bedoel ik! je doet altijd zo kritisch als het om b.v. Ticu gaat, maar de leugens van Peter, kontroleer je niet?? Hoe kan dat??

Om niet te spreken van de grote vriend Zweistra!


Groet, An.
Avatar van George Knight George Knight 16-12-2009 23:07
@An
Ik ben teleurgesteld in jou. Ik dacht echt dat je alerter in het leven stond, maar naar nu blijkt neem je het niet zo nauw met de keuze van je "gastheer". Terwijl je weet dat je bij de liberale, humane Martia Trepp altijd welkom bent!

Het spijt me dat je teleurgesteld in me bent. Waar je pijn precies zit begrijp ik echter niet. Als ik ergens gast ben, dan ga ik niet over de regels. Dat was het wat ik zei. Dat is geen kwestie van afkeuring of goedkeuring, da's een kwestie van acceptatie. Zo je wilt berusting. Ik probeer ook niet te volgen wie tegen wie is en waar iemand staat. Zoals een schaker zegt, ik speel tegen het bord, niet tegen de man.

Met Ina verbaas ik me over de stammenstrijd hier die in de hitte heel wat lijkt, maar eigenlijk een suf en saai schijngevecht is. Het stelt me teleur dat jij daaraan meedoet en je je er niet aan weet te onttrekken. Er zijn toch ook voor jou wel belangrijkere zaken in het leven dan meneertje A, B of C? In hemelsnaam An, ga voor de hoofdzaak.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 23:37
George.


Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben het pleiten voor gerechtigheid gewend! Dàt is de hoofdzaak in mijn leven. Er staat veel op het spel om samenspel en regels intact te houden op een zoanige manier dat wij in vrede met elkaar kunnen leven.

Voor wie dit geen hoofdzaak is, kan beter z`n toga aan de kapstok hangen en gaan schaken tegen `n bord ja! Voor mij is mijn leven geen schijngevecht. Schijngevechten zijn gevechten waarin je leugens en misleiding aanvoert om de boel in brand te zetten.Dàt zie ik veel lui op de blogs doen. Ik heb daar geen ineresse in.!

Ik kan, als ik wil, jouw teksten citeren die je Louter laat toekomen. Een van die teksten is =====Peter, ik ben het niet met je oneens====.

Nou, George, en ik ben dat niet met met jòu eens!


Groet, An.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 16-12-2009 23:50
======= peter louter 16-12-2009 09:25
beledigen en kwaadspreken, je vergeet nog: liegen, bedriegen verbergen en zwijgen..

Niemand heeft die jongetjes, die koranlessen in moskee's volgen, geslagen. In die koranlessen wordt ook helemaal niet gezegd dat het Westen niet deugt.

Die moskeeleiders en koranleraren geven wel een uitstekend voorbeeld.

De marokkaanse straatschoffies doen precies hetzelfde. Ontkennen, zelfs met het bewijs voor hun neus ======

Aldus louter op een blog vandaag.

Maar Louter: wèèr iets over jezelf; jij ontkent je leugens met de bewijzen van je liegen voor je neus. Bewijzen, aangedragen door o.a. Mihai.
Avatar van elsje dijkstra elsje dijkstra 16-12-2009 23:54
Het voorstel van Ina om pluriformiteit als thema te nemen roept ook bij mij weerstand op.
Toch is het onderwerp belangrijk genoeg en twijfel ik niet aan de goede bedoelingen.
Na enig nadenken wist ik waardoor ik licht geïrriteerd raakte.

Pluriformiteit vind ik een vreselijk woord - ik weet het, mijn probleem.
Maar toch.
Vervolgens bedacht ik dat veelzijdig(heid) voor mij veel uitnodigender klinkt.
Dat zal ik uitleggen.

Hier op het blog word je afgerekend op datgene wat je schrijft.
Logisch, we kennen elkaar meestal niet, we kunnen onmogelijk weten welke mens er schuilgaat achter het blog. We kaderen bloggers in op grond van de weinige gegevens die we van de blogger hebben.
En onze eigen vooroordelen zijn de richtingaanwijzers. Kritiek komt, mede daardoor, vaak anders aan dan bedoeld.

Pluriformiteit heeft voor mij vooral te maken met maatschappijvisie, terwijl veelzijdigheid slaat op de individuele mens, in dit geval de blogger.
Verbazend veelzijdig zou ik een leuker thema vinden.

Een mogelijkheid om een andere kant van jezelf te laten zien.
Een kans om vooroordelen open te breken.
Een gelegenheid om (maatschappelijke) problemen te veranderen in uitdagingen.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 00:05
======= Nu zeg je het ZELF, leugenaar Peter, dat je de regels van Enait niet kent. Dat betekent dat je je mond moet houden over de islam; je kent immers de regels niet. En: zò slim ben jij als Hollander dus niet! Enait is verstandiger, die vecht "regels" aan die hij kent!!!!==== dit zegt An tegen peter.

Nu komt Peter weer aan het woord:=======Enait neemt een loopje met ons omdat hij onze regels uitstekend kent, maar wij de zijne niet. We moeten onze eigen fatwa's kunnen maken.=======Ook Louter in zijn blog over de slimme, principiële advocaat Enait.


LOUTER, besef jij wel dat dit een omgekeerde vorm van integratie en niet-integratie is??? hahahaha!


Enait kent onze regels en jij niet die van hem. Wie is hier nu NIET geïntegreerd!! En wie heeft de grootste mond tegen hem?? Juist ja JIJ!!

Als "wij" (daar hoor ik niet bij) een eigen fatwa maken, zoals jij wilt, wordt het stampot boerenkool met HEMA-worst! Haha!!
Avatar van alib alib 17-12-2009 03:13
@Louter
We hebben een integratieprobleem, we hebben een migratieprobleem en we hebben een islamprobleem.

'We'? Je bedoelt dat het integratieprobleem van vandaag niet van alle tijden is? Je bedoelt dat de instroom van immigranten in Nederland gigantisch groeit? Je bedoelt dat de islam hier is neergestreken en van ons land een kalifaat wil maken?

Jij hebt een probleem, Peter. Mensen die niet zijn stil blijven staan werken aan de oplossing van dat probleem. Niet door immigranten als kleine kinderen te behandelen maar door met gelijkgestemden van alle kleuren en overtuigingen met elkaar te praten. Dat probleem lost zich zo op, al duurt dat vele jaren. Wantrouwen zaaien tegen de islam -zoals jij artikeltje na artikeltje doet- lost het probleem niet op, vergroot het enkel.

Jij bent, naast een aantal anderen die dat steeds maar weer verdacht proberen te maken en dat is de feitelijke oorzaak van de polarisatie. Het thema van Ina kreeg door haar introductie ook een polariserend karakter. Desondanks verdedig je het.

Ik doe niets anders dan kritische kanttekeningen maken bij de absurde zogenaamde 'islamkritiek'. Zeg eens: waarom is dat polariserend? Eerst hard roepen dat er 'harde woorden' moeten worden gesproken en vervolgens iemand verwijten dat hij 'harde woorden' spreekt over de manier waarop jij het islam-debat voert... het verdient bepaald niet de integriteitsprijs.

Dat ik Ina Dijstelberge verdedig... wrijf je me dat aan? Ik verdedig haar en lever kritiek op haar voorstel, stel veranderingen voor. Wat moet ik dan? Meehuilen met de critici? Meehuilen met de zielige moerasspookjes? Mijn eigen kritisch vermogen uitschakelen?

Je bedoelt dat we de problemen maar voor lief moeten nemen.

Dat bedoel ik helemaal niet. Je legt me woorden in de mond.
We moeten niets voor lief nemen, maar ook geen hetzes gaan voeren tegen groepen mensen die toevallig een geloof hebben meegekregen.

Waar je je een tijdje geleden nog tegen verzette als het in een blog terecht kwam, staat nu in de integratiebrief van van der Laan. Je hebt een hoop energie verspild, bijgedragen aan polarisatie en hetze tegen mensen.

Het zal geen geheim zijn dat ik het niet helemaal eens ben met die integratiebrief van Van der Laan. Toch is het een kundig minister. Ik voer geen hetze tegen Moerasmannetjes, ik leef met ze en doe ze geen vlieg kwaad. Ik zeg niet dat ze het land moeten worden uitgeknikkerd, op dat hun 'boek' moet worden verboden. Ik zeg slechts dat de het omkijkers zijn, mensen die met derug naar de toekomst staan. De Nederlandse immigrantenwereld heeft zich de afgelopen 15 jaar pijlsnel ontwikkeld en is al veel verder. Natuurlijk zijn er nog problemen, maar daar wordt vooral gezocht naar oplossingen.

Overigens, begrijp ik goed dat je in de schoot van de sociaaldemocratie bent teruggekeerd?

Oplossingen, Peter, daar gaat het om. Jij houd je enkel bezig met problemen, islamitische complotten en gevaren. Met de rug naar de toekomst staar je in het verleden.

@Zweistra
Waarom denk je dat nog nooit iemand een antwoord heeft gegeven op de vraag wat allochtonen aan onze cultuur kunnen bijdragen, behalve couscous en buikdansen.

Dat krijg je als het om ingewikkelde zaken gaat: antwoorden zijn niet meteen te geven. Over 50 jaar zal blijken wat de winst is.

Als ik er nu al iets van mag zeggen: de invloed van buitenaf heeft het Nederlandse denken opengebroken, nieuwe wegen geopend, nieuwe benaderingen gebracht in kunst en cultuur. Er is wat calvinisme weggevloeid, de Nederlander is wat losser geworden.

Zelfs jij, Ruud, bent beinvloed door de nieuwe (of andere) ideeen die van buiten komen. Jouw gevoel voor humor is bepaald niet Nederlands te noemen bijvoorbeeld.

Dat doet me dan weer deugd.

@Elsje Dijkstra
Je hebt gelijk als je liever over 'veelzijdigheid' spreekt dan over 'pluriformiteit'. 'Pluriformiteit' blijft gewoon een ambtenarenterm.

Het Volksblog is vast veelzijdig, helaas zie je dat niet terugkomen in het direct zichtbare gedeelte.
Avatar van alib alib 17-12-2009 03:48
@george Knight
Sorry George, jouw reacties kennen meestal zoveel nuances dat er moeilijk vat op te krijgen is. Dus het duurt even voordat ik me geroepen voel te reageren normaliter.

Zonder me nou echt schromelijk tekort gedaan te voelen, voelde ik als er atheist toch weinig bij.

Beetje vreemd, george. Je weet dat Ina niet overloopt van religieuze gevoelens. Dus blijkbaar gaat het daar niet om.

Hoewel Ina en Marius later niet onwelwillend waren om naar opbouwende kritiek te luisteren, bleken ze toch klem te zitten in hun oorspronkelijke idee. Niemand vermoordt de eigen love baby.

Je slaat de spijker op zijn kop. De polariserende reacties hebben direct een averechtse werking: Ina zet de hakken in het zand. Haar goed recht overigens.

Brengt de cyclische discussie over islambashers, Wilderianen, moerasmannen -die zich periodiek herhaalt en maandelijks herplaatst kan worden- nou eigenlijk wel de pluriformiteit die beoogd wordt?

Ik mag toch hopen dat met 'pluriformiteit' iets breders wordt bedoeld. Dat cyclische geneuzel is behang voor de geschiedschrijving, spel voor de buhne.

Het lijkt beter om niet op Wilders of anti-Wilders te concentreren. Want dat leidt af van werkelijke problemen. Zoals natuur en milieu, de machtsdeling, de economische macht.

Mee eens. Ik concentreer me dan ook niet op Wilders. Maar soms komt de man slingerend voorbij fietsen.

De werkelijke problemen zijn niet integratie en islam maar de manier waarop onze maatschappij is ingericht, de problemen waarmee tieners te maken krijgen (scholing, werk), de crisis, de milieucatastrofe die dreigt. Onze kinderen gaan het zwaar krijgen.
Avatar van The Tree The Tree 17-12-2009 07:00
Linkse geitenwollensok is een woord waar ik zo langzamerhand een vreselijke hekel aan krijg maar ik hoor het dan toch nog liever dan rechtse stalenneus.

Integratie betekent letterlijk het maken, groeien of opnemen in een groter geheel, in het bijzonder in een geheel dat daarmee sociaal, economisch of politiek krachtiger wordt. Heb het even opgezocht; Koenen 1975, 580

Maar dat lees je nergens, overal wordt het allemaal net even iets anders verpakt. Leuke strik er op en daarna bruut verkracht om hun eigen frustraties af te wenden. Tegen al die rechtse figuren zeg ik daarom;

Sluit vrede met jezelf. Omarm al die ikken in je die je in jezelf afwijst. Ze horen allemaal bij je.
Anders gaan ze een eigen leven leiden. Het is de emancipatie van de stupiditeit. En waar het over gaat doet er dan niet meer toe. Maar moslims hebben ook rechten. Ja lezen jullie heel goed rechten. Juist ja. Maar dat vergeten sommige maar even voor het gemak want dat scoort zo lekker populistisch.

Leer te leven met het gegeven. Ga er om heen als je er niet tegen kunt, het hoort bij een multiculturele samenleving van het Nederland van nu. Integratie is soms net therapie maar je moet wel open willen staan.

---
Ps, Alib
Dat weet ik nu de andere kant nog.
Avatar van George Knight George Knight 17-12-2009 08:41
@An
Ik zie dat je mijn oproep om afstand te nemen van de stammenstrijd niet ondersteun. Da's jammer. En spreek me aan op wat ik zeg, niet op de woorden van een ander. Daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

@Alib
Ik voelde me wel wat tekort gedaan bij de ondertitel: With all religions and all imaginations we can make a heaven on earth. Ik heb het Ina uitgebreid laten weten en ze was zo genereus om dit in haar hoofdtekst te noemen. Maar de ondertitel zie ik als een ongelukkige en onnodige inperking van het thema dat ik wel veelbelovend vind. Wat Ina verder denkt is secundair aan de plaatsing, lijkt me.

Inderdaad ontneem ik Ina niet het recht om haar thema en ondertitel te handhaven. In zekere zin vind ik haar reactie voor de hand liggend. Maar hoewel ze door anderen de loopgraven ingejaagd wordt, blijkt ook zij zich blijkbaar niet meer aan de stammenstrijd te kunnen onttrekken. Dubbel erg bij dit thema.

Alib, ik weet dat je je niet op Wilders concentreert en de ontwikkelingen probeert ruimer te zien. Ik proef in je houding altijd een gemeenschappelijke opstelling met de mijne die teruggaat op gedachten over vrijheid, gelijkheid en solidariteit. Maar jammer vind ik dat jij ook soms in de stammenstrijd blijft hangen en daardoor je onverkorte steun voor de kernwaarden aan het zicht onttrokken wordt. Ik vermoed dat de lezers aan dat laatste meer zouden hebben dan je mening over een vermeende leugenaar of liegebeest. In de actuele blogarcheologie dienen vervolgens de laagjes er weer afgeschraapt te worden om de echte schat te vinden. Jezelf.
Avatar van Maria Trepp Maria Trepp 17-12-2009 09:55
"Je hebt aangetoond dat bloggers met een genuanceerde mening zich laten wegjagen door dat woeste optreden"

Ik niet.
Ik trek me nergens iets van aan, en ik heb iets om op Ina's dag te plaatsen, al zal het ook niet heel erg controversieel zijn.

Het is me een klein beetje te veel kleuterschool hier, maar aan de andere kant, wat geeft het. Ik ignoreer de "moerasmannetjes". Ik ben trouwens zelf moerasvrouw, en houd enorm van moerassen.

Ach eigenlijk vraagt dit om een fotoblog met mij als moerasvrouw. Komt nog.
Avatar van Bas Bas 17-12-2009 12:38
Maria: Ik ben het nooit met je eens maar nu wel. Niemand hoeft zich hier laten wegjagen. En dat woeste. Ach het valt wel mee allemaal. Trouwens. Moerassen kunnen verraderlijk zijn. Maar meer dan Leidse grachten en zo zijn er toch niet in Leiden.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 12:40
Voor mij zijn alle dagen hetelfde met mijn zelfde IK. Themadagen zijn dogma-dagen. Leef gewoon in het hier en nu en doe wat jezelf ingeeft te doen! Meer is er niet. Wij hebben tenslotte geen vrije wil! Zo, nu ga ik schaatsen!


An.
Avatar van Ruud Zweistra Ruud Zweistra 17-12-2009 13:03
Op naar het volgende rondje op de cirkel.

Mogelijke ideeen: diversiteit, veelvormigheid, meerwaardigheid, ontplooiingskracht, veelkleurigheid regenboogdenken/cultuur/, natie, multireligiositeit, meerworteligheid, multi-ID, New Urban, kosmopolis, enzovoort enzovoort enzovoort.

En dat allemaal in het kader van de bevordering van de immigratie van verlichte Anatoliers, Riffijnen, Somaliers, en andere cultuurverrijkers naar het bekrompen Nederland.
Avatar van Bas Bas 17-12-2009 13:47
An: Er wordt nog zo gewaarschuwd. Zak niet door het ijs!!!!!!! Zelfs op de beek naast mijn huis ligt nog nauwelijks ijs.
Avatar van alib alib 17-12-2009 16:34
@George KNight
Maar jammer vind ik dat jij ook soms in de stammenstrijd blijft hangen en daardoor je onverkorte steun voor de kernwaarden aan het zicht onttrokken wordt.

Tja, ik houd ervan het debat polemisch te voeren en zeg sommige dingen wellicht wat te hard en te scherp. Je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden. Onthoud maar dat ik die kernwaarden in het achterhoofd heb.

@Maria Trepp
Ach eigenlijk vraagt dit om een fotoblog met mij als moerasvrouw.

Ik zie het helemaal voor me: Maria met een bemodderd hoofd en moerasplanten voor haar ogen. Wel een beetje koud nu misschien.

@An van den Burg
Zo, nu ga ik schaatsen!

Uit vrije wil, mag ik hopen?
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 17:01
Bas.

Er is veel BOMijs! Ik ben niet door een wak gegaan!! hahah!!!
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 17:03
Alib.

Erg verpakte islambahsing is er ook. Met linten en strikken omhuld. Maar An is niet te strikken!


Groet, An.
Avatar van Bas Bas 17-12-2009 17:30
An: Is er nu ook al ijs dat bewust ongehuwde moeder is. Het wordt steeds gekker. Ik trek het niet meer. Maar blij meid dat je niet door het ijs bent gezakt.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 17:55
Bas. Hahahaha!!!! Ja, bewust ongehuwde moeder, daar heb ik echt niet aan gedacht! Hahaha!!!! Wat denk je Bas, zouden er op het weblog mensen zijn die het helemaal niet erg zouden vinden als An was verzopen in een wak? hahaha!!!!

Nou Bas, ik begeef mij met vreugde op glad ijs hoor! Ik schaats desnoods met een reddingsvest aan.

Groet, An.
Avatar van An van den Burg An van den Burg 17-12-2009 18:03
Satuka.

======= Satuka 16-12-2009 18:50
== George Knight 16-12-2009 18:26
@An
Het spijt me dat je niet kon reageren. Je zult begrijpen dat ik daar niet over ga. Let je wel op voor inflatie van de taal? Hoe moet je straks een echte dictator noemen? Een vetreuzemegasupertator? ==

An van de Burg misschien?

Je kunt mensen namelijk ook monddood maken door ze voortdurend voor nazi uit te maken, wat An nog al eens pleegt te doen.

Of moerasmannetjes..

of racisten

of xenofoben

islamhaters

islamofoben

fascisten...

ad nauseum.. =======

Ik wacht nog, ik ben een zeer geduldig mens, op jouw bewijzen dat ik dat "regelmatig" zeg!!

Zo niet, dan zou ik het maar even terug nemen; je bent een fatsoenlijk mens tenslotte.

Groet, An.
Avatar van Bas Bas 17-12-2009 18:15
An: Gelukkig maar. Zo herken ik je weer.

Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.

Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).

  •  
Profielfoto alib

alib

Woonplaats: Oostelijke Randstad
Dit blog behandelt het thema van 'de vreemdeling' in al zijn facetten. De vreemdeling als vijand, als boodschapper, als duivel en als engel. De vreemdeling die ver van huis is, de vreemdeling die in eigen land verdwaalt. De vreemdeling die in je grote teen woont, de vreemdeling die bij jou op de bank zit. De vreemdeling die je dochter of zoon is. De vreemdeling die op je deur bonst, je opbelt, je uitdaagt.
Beroep: Schrijver / Bouwvakker / Nachtwacht
Man
  • Niet verplicht
  • Je boodschap moet minstens 5 en hoogstens 1500 tekens bevatten
  •  

Groepen

Géén groep!

Géén groep!

Opgericht door off-topic op dinsdag 26 mei 2009 23:29, 32 leden

Tegen de hokjesgeest.

De vreemdeling in onszelf

Vreemdeling: gesmoorde woede diep in mijn keel, zwarte engel die de helderheid vertroebelt, duister, ondoorgrondelijk spoor. Hoewel de vreemdeling de belichaming is van de haat en van de ander, is hij niet het romantische slachtoffer van onze huiselijke gemakzucht, en evenmin de indringer die verantwoordelijk is voor alles wat er mis is in de stad. En ook is hij geen wandelende openbaring, of een tegenstander die onmiddellijk moet worden opgeruimd om de rust in de groep te herstellen. Vreemd genoeg woont de vreemdeling in ons: hij is de verborgen kant van onze identiteit, de ruimte die maakt dat wij ons ‘thuis’ kwijtraken, de tijd waarin wederzijds begrip en sympathie ten onder gaan. Als wij hem in onszelf erkennen, hoeven we hem niet meer te verafschuwen in de ander.

 

Julia Kristeva; Etrangers à nous-mêmes, Librairie Artheme Fayard, 1988; vertaling van Irene Beckers, De vreemdeling in onszelf, Uitgeverij Contact, 1991

De Alib Bondon in jouw hoofd

Hypocriet hebben we hem al genoemd, dus dat kan je wel doen, maar het heeft geen effect meer. Leugenaar? Daar maalt hij niet om als literator, dat is zijn beroep. Taalverkrachter? Ja, dat hakte er wat dieper in - in ieder geval bij zijn soortgenoten. In een wat verder verleden heb ik hem eens moreel verdorven genoemd. Dat lijkt er nog steeds het meest op. Het is niet een speciaal iets - het heeft de hele geest doortrokken. Er komt geen waar woord meer uit. Ruud Zweistra; 03-02-2008 11:19 Weblog Alib Bondon, Brinkman versus Cohen

Mohammed kijkt in de spiegel

fotoIn de spiegel kijken. Dat is zinnig. Misschien ontdek je dat je een gezicht hebt. Misschien ontdekken anderen dat je een gezicht hebt. Deze cartoon komt van Freethunk.net.

Grondwet, artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Wilt u me aub komen arresteren?

foto

Verdreven

foto

Censuur onder het mom van huisregels

Sommigen bloggers zijn dol op regeljes, vooral als ze die kunnen aanwenden om hun eigen gelijk veilig te stellen. Peter Louter ontwierp een stelletje fatsoensregels en heeft graag dat andere bloggers dat 'samenblogcontract' mede-ondertekenen. Hij kan het dak op. Dhr. Klaver vond ook dat Louter zijn regels maar moest opeten, maar maakte voor zijn eigen blog een paar regeltjes waarmee hij precies hetzelfde kan doen: censureren. Onder het mom van fatsoen en prekend over de vrijheid van meningsuiting censureren deze helden hun blog. Alles wat ze niet willen horen verdwijnt de leegte van de internethel in. Het geeft blijkbaar een vreemd gevoel van macht: wetgever en rechter tegelijk zijn. 

 

Mijn blog blijft open voor ieder commentaar, ook van deze twee helden van de vrije meningsvorming. Alleen gegevens die de privacy schenden worden verwijderd.

Stelling

fotoSatire hat eine Grenze nach oben: Buddha entzieht sich ihr. Satire hat auch eine Grenze nach unten. In Deutschland etwa die herrschenden faschistischen Mächte. Es lohnt nicht - so tief kann man nicht schieBen. Kurt Tucholsky, 1932

Wilt u aub een aanslag op mij plegen?

foto

Bacterie

foto‘Zeg, Bacterie, wat doe je daar?' ‘Niks Bondon. Nou ja, ik kijk even wat je hebt opgeschreven.' ‘Over jou, bedoel je?' ‘Precies. Tenslotte ben ik jouw vreemdeling.' ‘You're welcome, ik heb over jou nog niets geschreven geloof ik. Andere kwestie: waarom moet je uitgerekend op mijn bureaustoel gaan liggen?' ‘Ligt lekker...' ‘Maar dat is mijn stoel. Mijn eigen stoel!' ‘Ja en nu lig ik er even. Schattig hè?? ‘ Cute. Ik kom over een half uur terug en dan donder ik je er even af als je het niet erg vindt. Ik heb werk te doen.' ‘Werk? Man, voel je je niet lekker? Het is zondag. Relax.' ‘Maakt me niet uit. We kunnen niet allemaal zo relaxed zijn als jij.' ‘Kan best hoor. Vergeet je niet wat?' ‘Wat dan?' ‘Foto!' ‘Jij vindt dat ik een foto moet maken?' ‘Ja, een mooie foto van Bacterie! En dan weten de mensen ook waar je blogt: je zit op de stoel van Bacterie.' ‘Ja, makkelijk.... Een computer, een toetsenbord, een dier.' ‘Juist Bondon, een lekker dier.' ‘Het is goed. Indringster!' ‘Ach jij. Mens! Ga ergens zitten zeiken of zo. Neem de poezenmand!'

De laatste woorden van Albert van der Vliet

24-06-2007 13:49 Alle anti-Nederlanders het land uit, te beginnen met Alib. Bron: Alib Bondon; Cornelisf is dom, onsportief en bovendien bijzonder lachwekkend

De Alib Bondon in jouw hoofd 2

Ruud Zweistra / 29-07-2007 11:21 En tenslotte over alib: alib is iemand die met zijn donkere kop en een wit petje en capuchon 's avonds en 's nachts over straat loopt te struinen, al dan niet vergezeld van soortgelijk uitgedosten, en die zich sterk weten omdat ze met meer zijn, en messen en pistolen op zak hebben. Het soort mensen dat Kader Abdolah een verrijking van de sfeer van de stad noemt. En loop niet per ongeluk tegen eentje aan, want dan heb je zo een mes in je ribben. Bron: Ina Dijstelberge; Analyse van het immigrantendebat op het VK-blog

Het laatste oordeel

Wanneer de aarde hevig zal worden geschud, En zij haar binnenste naar buiten zal keren, En de mens zal zeggen: ‘Wat is er met haar gebeurd?’ Op die Dag zal de aarde haar geschiedenis mededelen, Omdat uw Heer het haar heeft geopenbaard. Op die Dag zullen de mensen in verschillende groepen te voorschijn komen opdat hun hun werken getoond zullen worden. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen. Koran; Soera 99. De Aardbeving (Az-Zalzalah)

 

De ongelovigen zeggen: ‘Het Uur zal niet over ons komen.’ Zeg: "Ja, bij mijn Heer, de Kenner van het onzichtbare, het zal beslist over u komen!" Voor Hem is niets in de hemelen of op de aarde verborgen, zelfs niet het gewicht van een atoom, noch bestaat er iets, groter of minder dan dit of het staat in een duidelijk Boek. Opdat Hij degenen. die geloven en goede werken doen, moge belonen. Zulken zijn het die vergiffenis en een eervol onderhoud zullen ontvangen. Maar zij die Onze woorden trachten te verijdelen, zullen een pijnlijke straf ontvangen. Koran; Soera 34: 3-5. Saba (Saba)

 

De HEER verwoest de aarde en slaat haar kaal, hij ontwricht haar en verstrooit haar bewoners. Priester en volk treft hetzelfde lot, meester en slaaf, meesteres en slavin, verkoper en koper, wie te leen krijgt en wie te leen geeft, schuldenaar en schuldeiser. De aarde wordt geheel verwoest en volkomen leeggeplunderd – want de HEER heeft aldus gesproken. De aarde treurt en verwelkt, de wereld verwelkt en kwijnt weg. Ook de groten der aarde kwijnen weg. De aarde is door haar bewoners ontheiligd: zij hebben de voorschriften overtreden, zijn aan de wetten voorbijgegaan en hebben het eeuwig verbond verbroken. Daarom verslindt een vloek de aarde en moeten haar bewoners boeten; daarom wordt hun aantal zo klein en blijven er nog weinig mensen over. Bijbel; Jesaja 24: 1-6

 

Ik zag dat de hemel geopend was, en dit zag ik: een wit paard met een ruiter, die ‘Trouw en betrouwbaar’ heet, die een rechtvaardig vonnis velt en een rechtvaardige strijd voert. Zijn ogen waren als een vlammend vuur en op zijn hoofd had hij veel kronen. Er stond een naam op hem geschreven die niemand kende, alleen hijzelf. Hij droeg met bloed doordrenkte kleren. Zijn naam luidde ‘Woord van God’. De hemelse legermacht, gekleed in zuiver, wit linnen, volgde hem op witte paarden. Uit zijn mond komt een scherp zwaard waarmee hij de volken zal slaan, en hij zal hen met een ijzeren herdersstaf hoeden. Bijbel; Openbaring van Johannes 19: 11-15

 

Uitgewezen

foto Fritz Behrendt; Uit: Ondanks alles, 1962; Zeventien jaar na het einde van de oorlog, nog steeds: vluchtelingen. Duitsers? Hongaren? Chinezen? Algerijnen? ... Mensen!

Hieronimus Bosch / Het laatste oordeel (fragment)

foto

Koeienstal

foto

'The' Man

fotoAli begrijpt mij volkomen, vreet dagelijks mijn stukjes, en schijt ze meteen weer uit. Hij wil dat ik voor hem kom werken. Mooi niet. Hier 'The' Man bij mijn vorige profielfoto. ART ATTACK... Nou ja, enigszins bewerkt. Fijn zo'n f-woord. De scheet van een wetenschapper. De F is bijgeknutseld op een universiteitscomputer te Leiden. De F-knutselaar is erg tevreden over het resultaat. 'Dit is pure reclame!' schreef hij erbij. En voor deze keer ben ik het volkomen met hem eens. Maar wat wil je? De knutselaar deed het gratis, 'voor de goede zaak'. Je moet zulke mensen niet te veel tegenspreken. Als jij de goede zaak bent. Pure reclame, toch?

Alles is er. In stukjes.

-Alib, wat doe je hier eigenlijk?

-Hier in de jungle, bedoel je, ver weg van de echte wereld?

-Ja, dat bedoel ik.

-Ik verzamel.

-Hoezo?

-Nou gewoon, ik verzamel stukjes.

-Stukjes wat?

-Stukjes van de legpuzzel.

-Hier?

-Ja hier.

-Okay, en wat als je alle stukjes hebt gevonden?

-Hoho, het zijn er veel...

-Wat ga je daarmee doen?

-Leggen.

-Wat is de afbeelding, is het een paleis, de kaart van Europa, een landschap?

-Ik heb geen idee. Dat is wat ik wil weten.

-Wat er op staat.

-Of niet...

Uitzicht

foto

De cultuurverader

Peter Louter:

Vanzelfsprekend is Bondon gewoon een moslimtrol die doet alsof hij een wereldburger is, maar in feite gewoon trouw is aan de oemma van de islam.
Kortom een cultuurverrader eersteklas.

Weblog Zweistra, 18 december 2009

Laatste reacties

persona

'Marokkanen' op de kermis
O.T.: Breaking: www.vkblog.nl/bericht/304982/W...

persona

'Zeitgeist'; het complot van de libertariërs
Peter de Jong: “Een mens moet de vrijheid hebben een ander zijn wil …

persona

'Marokkanen' op de kermis
Jasper: 'Maar je wordt ouder, je maakt een baby'. En dan …

persona

'Marokkanen' op de kermis
Bas: Weet je: Als we allemaal met gelijkgestemden hier zouden zitten …

persona

'Marokkanen' op de kermis
Bas: Off: Van mij geen lief mailtje. Je bent een trol. …

Statistieken

TelMiep
  •