
STOCKHOLMSYNDROOM.
Hiermee wordt het verschijnsel bedoeld dat mensen die worden gegijzeld, in hun afhankelijkheid een bepaalde sympathie gaan voelen voor degenen die hen in gijzeling houden.
In zekere zin is dit verschijnsel in onze multiculture samenleving waar te nemen bij gezagsdragers die niet durven op te treden tegen enkele geweldzaaiende imams en agressieve jongeren, met name tegen hen die van buitenlandse afkomst zijn.
Sterker nog, de neiging bestaat om personen die de overheid in dit opzicht betichten van gebrek aan verantwoordelijkheid en durf, te demoniseren, ja zelfs te vergelijken met nazi’s.
Zo kwalificeerde Marcel van Dam destijds Pim Fortuyn als een minderwaardig mens.
Iedereen weet hoe het met Fortuyn is afgelopen.
In zijn column in Elsevier wijst Afshin Ellian, socioloog en van Iraanse afkomst , deze week op het gevaar van demonisering en geweldverspreidende taal, gebruikelijk op de Iraanse staats-televisie.
Ook Paul Witteman en Peter R. de Vries maakten zich daaraan in het programma PAUW&WITTEMAN van 3 februari jl. tegenover Geert Wilders schuldig, aldus Ellian.
Het journalistieke fatsoen van hoor en wederhoor ontbrak daarbij volledig.
Met name Peter R. de Vries die, voortbordurend op de actie “Benoemen en Bouwen “van Doekle Terpstra, Wilders “een gevaarlijke politicus, een kwaadaardige man en een volksmenner “noemde.
De suggestie verscholen in de woorden van De Vries was duidelijk: achter Wilders doemen de contouren van Adolf Hitler op.
De Vries waarschuwt tegen de opkomst van Wilders; Ellian waarschuwt tegen de gewelddadige woorden van Peter R. de Vries.
Intussen is Wilders aangeklaagd in een rechtzaak voor het Amsterdamse Hof.
Rechtse media in de Angelsaksische wereld spreken van “the crooked judges of Amsterdam” en “Dutch justice”, naar analogie van Dutch courage. Zij stellen dat Wilders “is telling the truth and when the truth is against the law, something is seriously wrong with the law” Volgens hen is uit de multiculturele zeepbel islamisering naar buiten getreden.
Van een zelfde simplificatie maakt volgens mij Wilders zich schuldig als hij de Islam een achterlijke godsdienst en de Koran een verachtelijk boek vindt. Ook aan deze zijde wordt door de vergelijking met “Mein Kampf”de link met Hitler gelegd.
Aan beide kanten maakt men zich schuldig aan extreem taalgebruik, wat inherent is aan een kijk gefocust op het blikpunt zonder het blikveld te zien. Het blikveld is wijdser, een maatschappij met vele geledingen, een palet met verschillende kleuren.
Wie daar geen oog voor heeft leidt aan tunnelvisie, door de psycholoog Carsten de Dreu gekenschetst als de vaste blik binnen een “peergroup”. Daarbij selecteert men dikwijls onbewust uitsluitend de positieve aspecten van de eigen groep en de negatieve kanten van de andere.
Rest tenslotte de vraag of de confrontatie met de ideeën van Wilders moet worden aangegaan voor het gerecht of binnen de politieke arena.
De Amsterdamse rechter heeft zich in een juridisch mijnenveld begeven.
Uit oogpunt van voorzichtigheid had het politieke duel de voorkeur gehad.
Voorop dient te staan dat er pas sprake is van democratie als er ruimte is voor afwijkende meningen, ook als deze niet ieder welgevallig zijn.
Het wachten is op de wijze rechter.
Henk
07-02-2010 16:51
en.wikipedia.org/wiki/Birdman_...
een lezer
07-02-2010 17:13
Nog even een paar van die haatzaaiende imams: www.youtube.com/watch?v=hM0ZD6...
Hanss
07-02-2010 17:32
Wordt zelf ook wijzer over de islam: www.answering-islam.org/Dutch/...
Hans
Satuka 07-02-2010 17:44
Consistentie in het debat en consistente uitvoering van bestaande wetten blinkt door afwezigheid. Daardoor zijn de verhoudingen zoek.
Pat Condell zegt het inderdaad treffend. Maar ja, waarheidsvinding wordt natuurlijk ook wel lastig wanneer je uitgangspunt is dat “de waarheid” niet bestaat ;).
Behalve natuurlijk de waarheid dat Wilders een racistische, fascistische, psychopathische haatzaaier is die de mond moet worden gesnoerd...
Want die staat – vanzelfsprekend – als een huis. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden.
Henk
07-02-2010 18:21
Er is voldoende informatie beschikbaar, welke de door dhr. G. WIlders aangehaalde judeo-christelijke cultuur (het geheel van geestelijke verworvenheden ve land, volk enz,) niet als oplossing, maar als onderdeel van de problemen, neerzxet. Dit in afwijking van hetgeen dhr G. WIlders, pleegt te pretenderen.
Zo is er informatie, dat de oorspronkelijke bevolking van Maralinga, Australie als 'proefkonijn' gebruikt zijn, bij het doen ontpoffen van kernbommen.
is er informatie te vinden dat een groep van deze oorspronkelijk bevolking het VK op wat voor een manier danook heeft aangevallen?
Dat aan de wieg van geweldadigheden en genocide, de judeo-christelijke cultuur (culturen) prominent aanwezig is (zijn), moge al blijken dat de betrokken partijen geen 'nieuwe talen' hebben opgesteld om dit de veelvoud aan Europese volkeren in te scholen, ten einde hun gedachten aan de volkeren over te dragen. Er is geroeid met de riemen die men heeft, de beschikbare talen.
Genocides in history - en.wikipedia.org/wiki/Genocide...
Een wijze rechter kent wellicht de stelling: "Aan de vruchten herkent men de boom'.
Hanss
07-02-2010 18:36
Wijlen Theo van Gogh zou het echter voor Geert Wilder's recht op vrije meningsuiting hebben opgenomen, hoe abject diens mening ook zou mogen zijn, al denk ik wel dat Theo het nu volledig eens zou zijn met Geert sinds Theo zelf het slachtoffer werd van een ECHTE volgeling van de leer van de bloeddorstige Mohammed.
Gelukkig lezen de meeste moslims in Nederland de koran niet, en dus weten ze niet dat dat boek inderdaad erger is dan "Mein Kampf".
Overigens vond ik optreden van Peter Rudolf de Vries in 'PAUW & WITTEMAN' weerzinwekkend.
Verder vind ik dat het poces tegen Geert Wilders een politiek proces is: xembryo.punt.nl/index.php?r=1&...
Hans
Satuka 07-02-2010 18:58
Hanss
07-02-2010 19:03
Het enige wat Geert Wilders wil is dat de mensen gaan beseffen uit welke afgrond de leer van de koran komt, en vraag je vervolgens af hoeveel evangelische/humanistische terroristen je kent.
Voor moslims is de koran een heilig boek en voor mij is dat boek slechts geschikt voor in de open haard.
Vele geloofsgenoten van mij worden dagelijks bedreigd door fanatieke aanhangers van de islam en velen van hen zijn inmiddels gemarteld en vermoord, en nochtans bid ik voor deze mensen die slechts kunnen haten opdat hun ook een licht op zal mogen gaan, en gelukkig zijn er vele ex-moslims die kunnen getuigen van welke ideologie ze zich hebben afgekeerd.
Ik heb het nadrukkelijk niet over gematigde moslims die -Goddank- hun eigen religie bar slecht kennen.
Ik ken zulke mensen persoonlijk en ook Geert Wilders heeft niets tegen gematigde moslims die zich houden aan de wetten van ons land en die goed integreren en goed geïntegreerd zijn in onze samenleving.
Zulke moslims hebben ook een terechte afkeer van de haatteksten van de koran, en zij zijn vreedzame mensen.
Ik ben het eens met arabist Hans Jansen dat je de koran niet moet verbieden, maar dat mensen beter geïnformeerd moeten worden over de inhoud van de koran. www.arabistjansen.nl/Arabist/A...
correctie van mijn vorige post: Overigens vond ik het optreden van Peter Rudolf de Vries in 'PAUW & WITTEMAN' weerzinwekkend
Hans
Hanss
07-02-2010 19:13
ik ben blij dat je het dus ironisch bedoelde, en Peter Rudolf de Vries wens ik geen krokodilletranen te zien huilen indien Geert Wilders onverhoopt mocht worden vermoord door een aanhanger van de zuivere leer van Mohammed, of door iemand zoals Folkert van der Graaf, die meent het te moeten opnemen voor 'het getergde deel van onze natie' dat geen onderscheid wenst maken tussen islam-kritiek en het demoniseren van aanhangers van de islam, wat twee heel verschillende zaken zijn.
Van mij mag iemand een satanist zijn, indien zijn leer maar niet oproept tot het doden van andersdenkenden.
Hans
Henk
07-02-2010 19:43
"...hoeveel evangelische/humanistische terroristen..."
Judeo-christelijke cultuur,
ZIet o.a.: The Canadian Holocaust Genocide Of The Indian Peoples In Canada
tinyurl.com/yfuard9Z
The Secret History and Domination of the African Slave Trades
www.youtube.com/watch?v=qJSuwZ...
Geen vergoedingen/schadeloos stelling-zou dit inderdaan wel mogelijk zijn, monumenten voor de 'slachtoffers'?
Geen Nazi te bekennen!. Vertegenwoordigers van de Judeo-christelijke cultuur, te over, in allerlei varianten.
Bibliotheken, ruim voorzien in boeken en geschriften anderzijds, welke op allerlei wijze handelen over geweld. Media anderzijds, zoals computerspelletjes, films, internetsites.
Indien de heer Geert Wilders, het geweld in zijn geheel, zou streven te verdwijnen, zou ik er in mee kunnen gaan.
Nu is de Judeo-Christelijke cultuur, onderdeel van het probleem, niet de oplossing.
Lood om oud ijzer.
Hanss
07-02-2010 20:25
In het nieuwe testament staan geen haatteksten tegen vertegenwoordigers van andere religies, maar in de koran staan die wel t.a.v. de Joden en de Christenen.
Geert Wilders is geen Christen, die echter wel Christelijk is opgevoed met een grote liefde voor Israël.
Geert is dus geen 'geloofsbroeder' van me, maar hij is wel iemand die de OORZAAK aan de kaak stelt waarom hij dagelijks moet worden beveiligd tegen fanatieke aanhangers van een ideologie die haaks staat op onze Nederlandse cultuur.
Als jij en ik op dezelfde wijze als Geert zouden moeten leven dan zouden we ook willen weten wat de OORZAAK van die haat is.
Als iemand zegt dat Jezus een hoerenloper was dan zal geen Christen een aanslag plegen, al zal geen Christen blij zijn met zo'n uitspraak, en het is ook niet de waarheid.
Maar als wijlen Mohammed van iets dergelijks wordt beschuldigd dan ben je ineens je leven niet meer zeker.
Ik zie trouwens net in het NOS-journaal een reportage over een anti-Israëlische tv-serie in het islamitische Turkije dat er nog steeds naar streeft om lid te worden van de EU.
Henk, ik ga met jou dus niet in discussie over religieuze zaken, maar ik concludeer heel simpel dat niet alle moslims automatisch terroristen zijn, maar dat veel terroristen wel moslims bleken en blijken te zijn, en dat veel problemen in ons land met slecht-geïntegreerde allochtonen in veel gevallen moslim-allochtonen betreft.
Feiten zijn feiten.
Rooms-katholieke Polen kunnen soms ook voor overlast zorgen als ze teveel gedronken hebben, maar ze zullen niet een hele wijk voor zichzelf claimen en autochtone Nederlanders het gevoel geven een vreemdeling te zijn in eigen land.
De Judeo-Christelijke cultuur is niet het probleem, maar een import-cultuur die fel tegen die Judeo-Christelijke cultuur gekant is, die onlosmakelijk deel is van de geschiedenis van ons land.
Hans
Henk
07-02-2010 21:17
Zowel het 'oude-' als het 'nieuwe testament' samen gevat de bijbel, staat/stond, veelal de door de Judeo-Chritelijke cultuur voortgebrachte, Nazi's, fascisten, kolonisten ook ter beschikking.
Aan de vruchten herkent men de boom.
Geert WIlders is een geloofsgenoot, taalgewijs, in casu het Nederlands, is immers onderdeel van Judeo-Christelijke cultuur/culturen. Waar men mee omgaat wordt men door beinvloed.
Van Dale: ge·loof het; o -loven 1 het vertrouwen in de waarheid van iets.
tinyurl.com/yb2a2kr
Gezien taal/taalkundige concepten geloofd worden.
Dit fenomeen wordt zowaar o.a. in de bijbel leeterlijk aangegeven/naar verwezen!:
"..De apostel Johannes schrijft, “ In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.- Alle dingen zijn door het Woord geworden.” (Joh.1:1,3)"
"...De Judeo-Christelijke cultuur is niet het probleem..."
Abrahamitische religies:
*christendom (2,1 miljard)
* islam (1,5 miljard)
* jodendom (15 miljoen)
* bahá'í (6 miljoen)
* samaritanen (720)
nl.wikipedia.org/wiki/Abrahami...
Mijn stelling is: 'De Judeo-Christelijke cultuur is niet de oplossing, maar is onderdeel van het probleem."
Men gaat niet uit de problemen komen, met dezelfde mate van bewust inzicht, waarmee men in de problemen gekomen is. Er gaan zich allerlei variantent voordoen.
Welke land heeft Iran de afgelopen 5000 jaar aangevallen?
Kan Nederland dat zeggen van de laatste 5 nano-seconden?
.
Hanss
07-02-2010 23:47
Fascisme, nazisme en de uitwassen van het communisme hebben hun wortels niet in het Christendom of in het Jodendom maar in de rottigheid die van nature in mensen zit.
Het Christendom is gebaseerd op de leer van Jezus de Christus wat Jesjoea de Messias (Yehsua ha Mashiach) betekent en hij was een volbloed Jood en en hij heeft alles met het Jodendom te maken.
Mohammed kwam eeuwen later als mosterd na de maaltijd deze twee broeder-religies concurrentie aandoen met een "Lou de palingboer-achtige imitatie-religie", vermengd met eeuwenoude Arabisch volksgeloof en dito symboliek.
Dat destijds de Joden en de Christenen geen boodschap hadden aan de 'openbaringen' van meneer Mohammed moge duidelijk zijn, maar meneer Mohammed was daar niet van gecharmeerd, en daarom zijn de latere verzen (soera's) van de koran steeds hatelijker richting Joden en Christenen, dan de vroegere uitspraken van deze zelfbenoemde profeet, die vreedzamer van karakter waren omdat hij toen nog goede hoop had dat de Joden en de Christenen het van zijn kant wilden gaan zien, waarom ook de originele gebedsrichting voor de moslims Jeruzalem was en niet Mekka.
Later werd die gebedsrichting veranderd richting Mekka toen hij kwaad inzag dat de Joden en de Christenen zich niet door zijn leer lieten imponeren.
Deze tekst die je aanhaalde : "In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.- Alle dingen zijn door het Woord geworden.” (Joh.1:1,3)" is hèt grote verschil tussen het Christelijke geloof enerzijds en het Jodendom en de islam anderzijds.
Jezus was en is in de ogen van de rabbijnen een 'verrader' van de Joodse religie en voor hun is hij totaal geen Messias=Christus en dat hebben ze hem destijds al duidelijk gemaakt waarom ze hem uitleverden aan de Romeinen om te worden gekruisigd, ook al geloofden vele gewone Joden wel in Jezus, en voor de islamieten is Jezus (Isa) een gerespecteerde profeet, lager gesteld aan Mohammed die echter wel als Messias zal terugkeren, maar voor een beperkte duur, en volgens de islam is Jezus zelfs nooit gekruisigd geweest, maar hebben ze Judas Iskariot in zijn plaats gekruisigd, wat historisch gezien absolute waanzin is, maar er staan wel meer waanzinnige aannames in de koran.
Dat kan men uiteraard ook van de bijbel zeggen als men niet gelooft dat dit boek bijzonder is en van de schepper afkomstig is, ofschoon het door mensen is geschreven, maar elke oppervlakkige kenner van de bijbel moet erkennen dat er een levensgroot verschil is tussen het oude- en het nieuwe testament, ook al vormen die twee delen van de bijbel wel degelijk een geestelijke eenheid, ofschoon alleen Christenen dat zien, waarom ze ook weten dat die sleuteltekst die jij aanhaalde uit Johannnes 1: 1-2 slaat op de claim dat Jezus het woord van God was en zelf God was en is, wat hèt grote geschil is tussen het Christelijke geloof enerzijds en anderzijds het Jodendom en de islam en feitelijk alle andere religies op aarde.
De bijbel legt uit dat een deel van het Joodse volk dat uiteindelijk ook zal gaan ontdekken en zal gaan ontdekken dat Jezus één van hun was en is, zoals de apostelen ook allemaal Joden waren, en dat de eerste vergadering van Christelijke gelovigen ook uit louter alleen Joden bestond die Jezus als hun Messias hadden erkend.
De islam is een allegaartje van Jodendom, Christendom en Arabisch volksgeloof met aspecten van het Rooms-katholicisme dat op zich al een sekte is op het originele Christelijke geloof, en men denke dan bijvoorbeeld aan het onbijbelse vereren van Maria (Miriam), de moeder van Jezus.
Henk, ik ben lang genoeg een compleet ongelovige geweest om me te herinneren dat ik elke vorm van religie flauwekul vond, maar wie zich ook als niet-religieus persoon verdiept in de problematiek die G. Wilders aankaart die moet erkennen dat de islam en dito cultuur haaks staat op onze cultuur die geworteld is in de Joods-Christelijke cultuur, vermengd met Germaanse en Romeinse aspecten, zoals de namen van de dagen van de week en die van de maanden dat al aangeven.
Een waar Christen zal zich willen distantiëren van die Germaanse en Romeinse invloeden en meer willen opschuiven richting het Jodendom, waar het Christelijke geloof uit is voortgekomen.
Met jouw stelling 'De Judeo-Christelijke cultuur is niet de oplossing, maar is onderdeel van het probleem', ben ik het in zoverre eens dat deze cultuur een mentaliteit heeft opgeleverd die zelfs vijandige en antichristelijke denkwijzen mogelijk maakt omdat het ware Christendom en het ware Jodendom niets aan buitenstaanders oplegt, maar mensen de vrije keus laat om erin te geloven of niet, en als jij ervaringen hebt met Joden en Christenen die jou iets wilden opleggen dan heb je met het ONWARE Jodendom en met het ONWARE Christendom te maken gehad, want de geest van de bijbel is er een van het gebruikmaken van de vrije keuzemogelijkheid, en niet van dwang, terwijl elke religie iets dwangmatigs heeft, en zeker de islam met z'n sterke sociale controle, wat zichtbaar wordt gemaakt door moslima's die een hoofddoek ('kopvodden' in het Limburgs, wat Geert Wilders afkomst is) dragen, en zie de overeenkomst met een andere sekte op het Christelijke geloof, het rooms-katholicisme, met z'n nonnen-cultuur en dito klederdracht die niet doet denken aan de islam, maar die eraan ten grondslag ligt!
Het zal je verbazen hoeveel overeenkomsten de islam en het katholicisme hebben!
xembryo.punt.nl/index.php?r=1&...
De 'vreemde eend in de bijt' is nu juist het ware Christelijke geloof, en dat niet van de halfzachte Christen-unie, of van de EO, maar van mensen zoals ik die weten dat hun geloofsgenoten dagelijks elders op de wereld worden bedreigd met de dood door aanhangers van de islam, en die bemerken dat dit soort tendenzen ook in ons land aan het ontstaan zijn indien men de gevaarlijke kanten van de islam durft te benoemen.
Wie zal protesteren als Jezus leert om je naaste lief te hebben?
Maar wie durft er te protesteren indien de islam verkondigt dat Joden en Christenen -en 'ongelovigen' in het algemeen- voor de islam moeten kiezen of anders dienen ze te worden gedood?
Gelukkig is het nochtans een minderheid van de in ons land levende moslims die dat werkelijk nastreeft, maar wat Wilders aankaart is dat het boek waar die ideeën vandaan komen niet deugt, en daar ben ik het volledig mee eens, al geloof ik niet dat het nodig is om de koran te verbieden, maar om onderwijs te geven over het ware karakter van de islam en de koran en van meneer Mohammed, die niet schroomde om als 53-jarige man een meisje van 6 tot zijn vrouw (Aisja) te maken om die na haar eerste menstruatie te ontmaagden, iets wat ook onder compleet ongelovigen (en ook in die tijd!) een gruwel was en is, en dan noem ik maar één van de gruwelen die deze man op zijn geweten heeft.
Als zoiets niet aan de kaak mag worden gesteld dan is er geen vrijheid van meningsuiting meer in dit land, en dat is de juiste voedingsbodem voor de islam, want die religie heeft zijn meeste aanhangers onder de slecht opgeleide massa's op deze wereld, zoals dat voeger ook zo was met het Rooms-katholicisme toen zo'n beetje heel Nederland nog Rooms-katholiek was voor de reformatie.
Hans
Elk syndroom heeft nog nooit de beschrijving gehad (gekend) die het verdiende. Alhoewel ik gelukkig getrouwd ben.
Groet Robert
Henk
08-02-2010 07:59
There is nothing either good or bad but thinking makes it so.
William Shakespeare
Vertaald: Er is noch goed, noch kwaad, maar denken maakt het zo.
Aangezien deze termen/concepten u bekend zijn, geloofd worden is het denken er ook en aldoende, wordt het gezaaid en geoogst. Kortom: Alle dingen zijn door het Woord geworden. en dit in kringetjes oneindig.
Christen volgens de principes van Jesus:
Tel niet want alles is geteld.
En, laat u daadwerkelijk het tellen achterwege?
Of, wordt het Judeo-Christelijke gedachtengoed toegepast, en telt u wel?
Ziet men soms de splinter in de oog van een ander, maar overziet men de balk in eigen ogen?
'De Judeo-Christelijke cultuur is niet de oplossing, maar is onderdeel van het probleem."
Men zal bij zichzelf moeten zijn, en dan niet hetJudeo-Christelijke denken voortzetten in allerlei varianten, maar er vanaf geraken.
De werkelijkheid die ervaren wordt is namelijk een samenstelling van reflecties van eigen gedachten.
Het ontkennen is domweg een eigenschap van het Nederlands en andere Judeo-Christelijke talen/culturen.
Om uit de vicieuze cirkel te komen is het zaak, om de gedachten volledig still te leggen, aldoende: stil te worden, te zijn en te ervaren. Er is geen andere keuze!
Arnold Kemp 08-02-2010 09:14
ik heb al vaker moeten constateren dat procesmatig denken niet de grootste kracht is van de groep Wilders. hier weer een voorbeeld:
"Behalve natuurlijk de waarheid dat Wilders een racistische, fascistische, psychopathische haatzaaier is die de mond moet worden gesnoerd...Want die staat – vanzelfsprekend – als een huis. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden"
Als iemand constateert dat Wilders geen ruimte voor twijfel overlaat in zijn gehele denken, zie hoe hij nu schermt met de waarheid in zijn verdediging en daarvoor 16 getuigen wil oproepen, dan denk jij te kunnen zeggen dat degene die dit over Wilders zegt ook geen twijfel kent.
Er is m.i. een heel groot verschil tussen "Alle Moslims zijn idioten", "alle Joden zijn onbetrouwbaar" en "dit getuigt van xenofobie" Nooit gehoord van metainformatie, procesinformatie? Volgens mij heb ik hier een nieuwe ziekte ontdekt. Zoals er woorddyslexie is, zo lijkt er ook procesdyslexie te bestaan.
Maar eigenlijk hebben wij er allang een woord voor, ontbrekende zelfreflectie! Niet iedereen heeft dat, is algemeen bekend. Spijt en schuldgevoelens is niet iedereen gegeven. Jij bent blind voor jezelf. Geen probleem, als jij het niet voor jezelf doet, ik vertel wel hoe jij denkt en doet.
Arnold Kemp 08-02-2010 09:23
Er zijn meerdere toepassingen van dat Syndroom. Wilders houdt het volk emotioneel gegijzeld via haar onderbuik en het volk lijkt hem daarvoor te waarderen. En wat beoogt Wilders met xijn gijseling? Losgeld? Zoiets, in de politiek heet dat macht. Indirect levert dat ook heel veel geld op.
Indicaties hiervoor? Iedere nuancering inzake de grote verworvenheden sinds 2005 door de kabinetten worden stelselmatig genegeerd. Het volk zou dan immers weer direct op links gaan stemmen. En dan weet je dat het om de macht gaat. over de rug van een groep, over de rug van binnenlandse vrede.
Terecht staat hij terecht.
hjvonk
08-02-2010 14:07
Dank voor jullie commentaren.
Het gaat mij niet zozeer over iemands levensovertuiging, maar om de noodzaak samen te leven in een maatschappij die zoveel anders is dan in de tijd van onze ouders.
Met extreem geschreeuw van welke zijde dan ook komen we er niet. Wel met inlevingsvermogen.
Het is de taak van de overheden te voorkomen dat een subcultuur gaat overheersen.
Scheiding van kerk en staat is daarbij een conditio sine qua non.
Als ik informatie ontleen aan krant, tijdschrift , radio of tv is het mijn enige doel anderen via dit blog er van in kennis te stellen. Je leert van elkaar, zeker middels het internet.
Tommie
15-02-2010 20:56
Dit zijn ze:
1. Jansen, Hans (2008).Zelf koranlezen. Amsterdam: Arbeiderspers. ISBN: 9789029566285.
2. Ibn Warraq (2009). Weg uit de islam. Amsterdam: Meulenhoff. ISBN: 9789029081535.
3. Jansen, H. & Snel, B. (Eds) (2009). Eindstrijd. Amsterdam: Van Praag. ISBN: 9789049024048.
4. Sultan, W. (2009). A God Who Hates. New York: St. Martins. ISBN: 97880312538354.
5. Groenendijk, Frans (2010). Islamofobie? Een nuchter antwoord. Amsterdam: Pumbo. ISBN: 9789081474016.
Het is geen lectuur voor bange lieden.
WIE DURFT?
SAPERE AUDE!
Leuk is het niet, maar ik heb mijn oordeel over Wilders 179 graden moeten draaien.
Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.
Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).

De eerste en de laatste zin kloppen.
Waar de vulling vandaan komt, wil je misschien liever niet weten.