Wilders
Alle kritiek wordt weerlegd
VKBlog Headerimage

Neofascisme in de Synagoog

dinsdag 9 februari 2010 18:27 door Plaatjesch

 

  •  “The right to religious freedom should not apply to Islam.
  •  
  •  “They don't deserve the rights of our democracy and they don't deserve the rights of the rule of law.
  •  
  •  “Islamic schools should be closed down, because they are fascist institutions.”

 

 

Is het niet fantastisch hoe Wilders hier een aardig woordje over de grens spreekt, kameraden, en is het niet fantastisch ook dat een synagoog (die van Rabbi Hausman) haar deuren openstelt, voor dergelijke krasse uitspraken? Men zou uit die hoek eerder een cliché verwachten als, “Dat nooit meer, voor geen enkel volk,” als het gaat om zaken als deportaties, het verbieden van een geloofsovertuiging en een belasting voor alle hoofdvoddendragende inwoners van Nederland.

 

Gelukkig heeft men eindelijk geleerd hoe de  vrijheid van meningsuiting een groot goed is, voor eenieder die hier rechtmatig aanspraak op maken kan, zoals Wilders. 

 

Volgend artikel in dit blog

6reacties Volg reacties met RSS   aanbevelen afbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van janplezier janplezier 09-02-2010 20:48
Persoonlijk ben ik het met de inhoud van de tekst eens.
De islam is de verpersoonlijking van het kwaad, maar het past niet om dat vanuit een Synagoge te uiten, net als dat het oproepen van moord op de Joden dagelijks vanuit duizenden moskeeen plaatsvind.
Het verschil is dat niet alleen de maker van het artikel hier zwijgt over de haatoproepen vanuit de moskeeen, maar ook de politiek negeert dit feit.
Daarentegen wordt de onwelgevallige taal richting Islam vanuit één Synagoge wel opgeblazen.
Ik blijf het vreemd vinden.
Avatar van joost tibosch sr joost tibosch sr 09-02-2010 22:12
Het doet mij enorm verdriet om deze golf van Islamhaat uit een symagoge over me heen te krijgen. En dan van iemand die geen enkele poging kan/wil doen om ook maar iets te begrijpen van het geloof in Allah, de prakrijk van de vijf zuilen en die een Koran uit de 7de eeuw alleen maar fundamentalistisch kan lezen en begrijpen, zonder nog zijn eigen hersens te gebruiken. Eigenlijk moest ik het niet doen, maar toch.....op een ander VK-blog zag ik vandaag een beschrijving van een film over de Shoa met een weergave van onmenselijkheden die je godsonmogelijk kunt begrijpen. Daar vergelijk ik Wilders niet mee, maar nu hij zo makkelijk vanuit een synagoge over de islam staat te praten...Beseft hij wel dat de onmenselijkheden van de Shoa begonnen met dezelfde praatjes over jodendom. (o, hij zal ongetwijfeld weer riposteren met de onmenselijkheden van de islam en wil maar niet beseffen dat dat van een fundamentalistisch -zij lezen de Koran, zoals Wilders dat doet- terrorisme is, wat met staatsgeweld dient aangepakt, en niet met het ontzeggen van godsdienstvrijheid aan de islam!)
Avatar van Plaatjesch Plaatjesch 09-02-2010 22:35
Bedankt voor jullie beider constructieve bijdragen/reacties.

Janplezier, je hebt gelijk. Er wordt geen aandacht besteed aan haatoproepen vanuit moskeeën die natuurlijk aan de orde van de dag zijn. Ik ben het echter niet met je eens dat de politiek hier geen aandacht aan besteedt of het zelfs negeert. Laten we niet vergeten dat de PVV inmiddels de grootste partij is, als we de peilingen mogen geloven. Daarnaast besteedt zowat iedere andere partij hier aandacht aan, misschien met uitzondering van de Partij voor de Dieren?
Avatar van P.H.M. van de Kletersteeg P.H.M. van de Kletersteeg 10-02-2010 13:27
@janplezier; uitstekend gesteld.

Daarnaast: we zijn een cultuur die totstand gekomen is oa door invloeden van het jodendom en christendom.
Op deze twee zijn veel kritische aanmerkingen mogelijk; maar dat is niet relevant.

De islam is een leer, die reigieus zowel als profaan wil overheersen en die absoluut geen kritiek duldt, of aanpassing wil.

Derhalve past de islam in geen enkel beschaafd of ontwikkeld land; en dient gebant te worden, ook omdat met groeiende aanwezigheid, onze cultuur meer en meer in gevaar komt
Avatar van P.H.M. van de Kletersteeg P.H.M. van de Kletersteeg 10-02-2010 13:30
Leden van andere geloven passen zich wel aan; zie boedhisme en hindoeisme; zij vormen geen bedreiging of risico.
Avatar van Plaatjesch Plaatjesch 10-02-2010 17:37
Nou meneer of mevrouw Van de Kletersteeg. U klinkt alsof u de wijsheid in pacht hebt. Boedisten en hindoeisten zullen nu wel in hun handjes klappen van vreugd dat ze niet geband worden. U legt verder uit dat de Nederlandse cultuur tot stand is gekomen door o.a. het Jodendom. Hoe uit zich dat dan? En in hoeverre verhoudt zich dat tot het Christendom. Belangrijker, waarom is het acceptabel? Kijk toch waar (religieuze) fanatici toe in staat zijn:

Some hard-line settlers say they will attack Palestinians in retaliation for any Israeli government measure they see as threatening Jewish settlements. It is a policy they call the "price tag".

news.bbc.co.uk/2/hi/8482700.st...

Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.

Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).

  •  
Profielfoto Plaatjesch

Plaatjesch

Disclaimer: Dit weblog is niet speciaal geschikt voor (al dan niet professionele) aanstootnemers.
Beroep: Opiniestrategist
  • Niet verplicht
  • Je boodschap moet minstens 5 en hoogstens 1500 tekens bevatten
  •  

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Campagneposter

Groepen

Favorieten van Plaatjesch

jbourbon Mawiyah off-topic

Laatste reacties

persona

Neofascisme in de Synagoog
Plaatjesch: Nou meneer of mevrouw Van de Kletersteeg. U klinkt alsof …

persona

Neofascisme in de Synagoog
P.H.M. van de Kletersteeg: Leden van andere geloven passen zich wel aan; zie boedhisme …

persona

Neofascisme in de Synagoog
P.H.M. van de Kletersteeg: @janplezier; uitstekend gesteld. Daarnaast: we zijn een cultuur die totstand gekomen …

persona

Neofascisme in de Synagoog
Plaatjesch: Bedankt voor jullie beider constructieve bijdragen/reacties. Janplezier, je hebt gelijk. …

persona

Neofascisme in de Synagoog
joost tibosch sr: Het doet mij enorm verdriet om deze golf van Islamhaat …

Archief / RSS

Bekijk het hele archief van Plaatjesch, of klik op een van de jaren hieronder om een deel van het archief te ontsluiten.

2010

Zoek in het archief



Zoeken

Abonnementen

Alle blogs rss google netvibes
Deze gebruiker rss google netvibes

Statistieken

TelMiep
  •