Over het Volkskrantblog
Trends en tips

Vóór de zomer beloofden we dat
we het Volkskrantblog op de schop zouden nemen. Inmiddels zijn we
druk aan het werk. Sommige van de nieuwe functionaliteiten zijn
inmiddels al zichtbaar in de gebruikerspagina's, waar je je
instellingen beheert, een overzicht ziet van alle berichten, en
nieuwe berichten kunt schrijven.
Twee van die vernieuwingen zijn vanaf nu bruikbaar, hoewel ze pas zichtbaar zullen worden op het moment dat we de nieuwe layout gaan invoeren; we liggen nog steeds op schema om dat rond half september, het een-jarig bestaan van het Volkskrantblog, te doen.
Wie inlogt en dan vervolgens in de navigatiebalk klikt op 'instellingen', kan daar een kleurenschema uitkiezen. Dat bepaalt voor een deel de look en feel van je eigen pagina's op het Volkskrantblog. Het gaat hier om steunkleuren; ik wil niet de valse verwachting wekken dat de achtergrondkleur als geheel in te stellen is. We zijn de kleuren zelfs overigens nog aan het finetunen; niet bij alle combinaties is het contrast tussen kleur van de tekst en van de achtergrond geslaagd, dus daar kan nog iets in veranderen.
Daarnaast is op de pagina waar de berichten worden geschreven, de mogelijkheid toegevoegd om zogeheten tags, sleutelwoorden, te definiëren. Je zult kunnen kiezen uit bestaande sleutelwoorden, of zelf nieuwe tags bedenken. De bedoeling daarvan is uiteindelijk dat er een tagcloud, een 'woordenwolk' wordt gevormd. Alle tags van het Volkskrantblog worden daarin weergegeven, in verschillende lettergroottes; hoe populairder een tag, hoe groter het corps. Daarmee zie je in één oogopslag welke de populaire onderwerpen zijn op het Volkskrantblog als geheel, en op de afzonderlijke blogs.
Voor een voorbeeld van zulke woordenwolken, zie bijv. de website van del.icio.us, waar een grote verzameling van weblogs met behulp van tags worden ontsloten. Elke tag is bovendien aanklikbaar en leidt dan tot een verzameling van de berichten en blogs waarop de tag van toepassing is. Met het invoeren van die tags kun je vandaag al beginnen. We moedigen iedereen aan daarvan gebruik te maken.
Daarnaast ben ik blij te melden dat we ook de andere beloften die we voor de zomer hebben gedaan, kunnen inlossen. Bovendien zullen mensen die een reactie hebben opgestuurd en ingelogd zijn, die reactie na plaatsing nog korte tijd kunnen bewerken. Volgende week gaan we bekend maken hoe we de plaatsing van de blogs in de papieren krant regelen. Er is enig budget voor beschikbaar; dat betekent dat deelnemers die hun bericht in de krant terugvinden, daarvoor een (kleine) vergoeding krijgen.
Ten slotte: het gaat goed met het Volkskrantblog. De bezoekersaantallen blijven stijgen; we zitten nu aan 1,3 miljoen pageviews per maand. Dat is uiteindelijk de prestatie van alle mensen die het Volkskrantblog maken: de deelnemers met hun foto's en verhalen.
Twee van die vernieuwingen zijn vanaf nu bruikbaar, hoewel ze pas zichtbaar zullen worden op het moment dat we de nieuwe layout gaan invoeren; we liggen nog steeds op schema om dat rond half september, het een-jarig bestaan van het Volkskrantblog, te doen.
Wie inlogt en dan vervolgens in de navigatiebalk klikt op 'instellingen', kan daar een kleurenschema uitkiezen. Dat bepaalt voor een deel de look en feel van je eigen pagina's op het Volkskrantblog. Het gaat hier om steunkleuren; ik wil niet de valse verwachting wekken dat de achtergrondkleur als geheel in te stellen is. We zijn de kleuren zelfs overigens nog aan het finetunen; niet bij alle combinaties is het contrast tussen kleur van de tekst en van de achtergrond geslaagd, dus daar kan nog iets in veranderen.
Daarnaast is op de pagina waar de berichten worden geschreven, de mogelijkheid toegevoegd om zogeheten tags, sleutelwoorden, te definiëren. Je zult kunnen kiezen uit bestaande sleutelwoorden, of zelf nieuwe tags bedenken. De bedoeling daarvan is uiteindelijk dat er een tagcloud, een 'woordenwolk' wordt gevormd. Alle tags van het Volkskrantblog worden daarin weergegeven, in verschillende lettergroottes; hoe populairder een tag, hoe groter het corps. Daarmee zie je in één oogopslag welke de populaire onderwerpen zijn op het Volkskrantblog als geheel, en op de afzonderlijke blogs.
Voor een voorbeeld van zulke woordenwolken, zie bijv. de website van del.icio.us, waar een grote verzameling van weblogs met behulp van tags worden ontsloten. Elke tag is bovendien aanklikbaar en leidt dan tot een verzameling van de berichten en blogs waarop de tag van toepassing is. Met het invoeren van die tags kun je vandaag al beginnen. We moedigen iedereen aan daarvan gebruik te maken.
Daarnaast ben ik blij te melden dat we ook de andere beloften die we voor de zomer hebben gedaan, kunnen inlossen. Bovendien zullen mensen die een reactie hebben opgestuurd en ingelogd zijn, die reactie na plaatsing nog korte tijd kunnen bewerken. Volgende week gaan we bekend maken hoe we de plaatsing van de blogs in de papieren krant regelen. Er is enig budget voor beschikbaar; dat betekent dat deelnemers die hun bericht in de krant terugvinden, daarvoor een (kleine) vergoeding krijgen.
Ten slotte: het gaat goed met het Volkskrantblog. De bezoekersaantallen blijven stijgen; we zitten nu aan 1,3 miljoen pageviews per maand. Dat is uiteindelijk de prestatie van alle mensen die het Volkskrantblog maken: de deelnemers met hun foto's en verhalen.
Jos Goedmakers
25-08-2006 13:01
Dynamiek genoeg in elk geval. De 'woordenwolk' zal naar mijn idee
uiteindelijk gigantische vormen gaan aannemen, maar dat is een
deels doordachte gedachte. Hoe dan ook: de zon zal voldoende
blijven schijnen voor het Volkskrantblog.
Grutte
Pier 25-08-2006 13:14
Ik ben benieuwd.
Wat betreft die woordenwolk had ik dezelfde gedachte als Jos, dus even op de genoemde site gekeken. Ik neem aan dat jullie dus ook met categoriëen gaan werken.
Het nog even kunnen redigeren van een reactie is een uitstekend idee! Zal veel spelvouden voorkomen en wellicht kunnen leiden tot bezinning. Is het dan ook zo dat je nog even in staat bent een eigen reactie te wissen? (lijkt mij ook een goede)
Succes!
Wat betreft de achtergrondkleuren en letterkleuren, worden dit dan templates? (Als een blogger een onleesbaar blog creert lijkt me dit toch zijn eigen keuze?... :-) )
Wat betreft die woordenwolk had ik dezelfde gedachte als Jos, dus even op de genoemde site gekeken. Ik neem aan dat jullie dus ook met categoriëen gaan werken.
Het nog even kunnen redigeren van een reactie is een uitstekend idee! Zal veel spelvouden voorkomen en wellicht kunnen leiden tot bezinning. Is het dan ook zo dat je nog even in staat bent een eigen reactie te wissen? (lijkt mij ook een goede)
Succes!
Wat betreft de achtergrondkleuren en letterkleuren, worden dit dan templates? (Als een blogger een onleesbaar blog creert lijkt me dit toch zijn eigen keuze?... :-) )
Trullenhoedster 25-08-2006
14:26
Gaat het plaatsen van artikelen in de krant automatisch, of
krijgt de blogger daarvan bericht? Ik vind zelf een papieren
exemplaar toch heel anders dan een blog, en zeker reacties kunnen
vaak snel en uit de losse pols zijn, iets wat je bij een bericht
naar een krant nooit zou doen.
Bepaalde discussies zijn m.i. niet echt krantgeschikt.
Bepaalde discussies zijn m.i. niet echt krantgeschikt.
GJ
Bogaerts 25-08-2006 14:29
@allen: volgende week meer over het plaatsen in papier.
@Jos en Pier: de woordenwolk wordt beperkt in omvang (de vijftig populairste termen worden gebruikt), dus dat valt wel mee...
@Pier: het wissen van een reactie leidt tot verwarring bij de schrijver van het bericht, die vaak immers mail ontvangt als er een reactie wordt gepost. Vanzelfsprekend kun je wel de inhoud wissen, maar het is dan wel fatsoenlijk dat je in ieder geval iets meldt...
@Jos en Pier: de woordenwolk wordt beperkt in omvang (de vijftig populairste termen worden gebruikt), dus dat valt wel mee...
@Pier: het wissen van een reactie leidt tot verwarring bij de schrijver van het bericht, die vaak immers mail ontvangt als er een reactie wordt gepost. Vanzelfsprekend kun je wel de inhoud wissen, maar het is dan wel fatsoenlijk dat je in ieder geval iets meldt...
Wessel
van Leeuwen 25-08-2006 14:41
Het systeem van webloggers die in de papieren krant belanden een
vergoeding geven, lijkt mij eerlijk gezegd geen goed idee.
Ten eerste is het een verspilling van het toch al zo schaarse VK budget. Er zouden betere en mooiere dingen met dat kennelijk overvloedige budget kunnen worden gedaan. Ik denk hierbij aan het inperken van de reclame. Maar reclame-inkomsten zullen wel dermate groot zijn dat die niet in dezelfde orde van grote zijn als de overvloedigheid van jullie budget.
Ten tweede zullen financiële vergoedingen op het VK blog tot een competitie-achtige sfeer leiden op het VK blog. Die is er nu al in enige mate, maar in
een wereld die alleen maar om geld draait, zal dat er op deze manier zeker niet minder om worden. Mensen gaan elkaar sarren en pesten om zo te voorkomen dat de ander zich op goed schrijverschap kan concentreren en dus ook te voorkomen dat de ander in de papieren krant weet te belanden.
Ten derde zou het voor de VK weblogger een eer moeten zijn om in de papieren krant te komen. Het is een erkenning van zijn/haar kwaliteiten. Waarom zou je hen er dan nog geld toe voor geven ook? Op deze wijze creëer je broodschrijvers en dat zal vroeg of laat altijd ten koste gaan van de kwaliteit.
Ten vierde, hoe doet men dat met schrijvers, webloggers in den vreemde? Weet de Volkskrant hoe er geld naar Finland moet worden overgemaakt?
Ten eerste is het een verspilling van het toch al zo schaarse VK budget. Er zouden betere en mooiere dingen met dat kennelijk overvloedige budget kunnen worden gedaan. Ik denk hierbij aan het inperken van de reclame. Maar reclame-inkomsten zullen wel dermate groot zijn dat die niet in dezelfde orde van grote zijn als de overvloedigheid van jullie budget.
Ten tweede zullen financiële vergoedingen op het VK blog tot een competitie-achtige sfeer leiden op het VK blog. Die is er nu al in enige mate, maar in
een wereld die alleen maar om geld draait, zal dat er op deze manier zeker niet minder om worden. Mensen gaan elkaar sarren en pesten om zo te voorkomen dat de ander zich op goed schrijverschap kan concentreren en dus ook te voorkomen dat de ander in de papieren krant weet te belanden.
Ten derde zou het voor de VK weblogger een eer moeten zijn om in de papieren krant te komen. Het is een erkenning van zijn/haar kwaliteiten. Waarom zou je hen er dan nog geld toe voor geven ook? Op deze wijze creëer je broodschrijvers en dat zal vroeg of laat altijd ten koste gaan van de kwaliteit.
Ten vierde, hoe doet men dat met schrijvers, webloggers in den vreemde? Weet de Volkskrant hoe er geld naar Finland moet worden overgemaakt?
GJ
Bogaerts 25-08-2006 14:45
@Wessel:
Je kritiek/vragen één voor één:
1. Over ons budget maken wij ons wel zorgen; dit is een keuze die de VK wil maken.
2. Dat is wel erg pessimistisch; maar mocht je gelijk krijgen en we werkelijk het idee hebben dat het aan onze betaling zou liggen, dan hebben we het zaakje snel genoeg terug gedraaid.
3. Dat snap ik niet; ons idee is juist dat een kleine financiële vergoeding de kwaliteit verhoogt. Mensen gaan misschien beter hun best doen.
4. Daarmee hebben we voldoende ervaring.
Je kritiek/vragen één voor één:
1. Over ons budget maken wij ons wel zorgen; dit is een keuze die de VK wil maken.
2. Dat is wel erg pessimistisch; maar mocht je gelijk krijgen en we werkelijk het idee hebben dat het aan onze betaling zou liggen, dan hebben we het zaakje snel genoeg terug gedraaid.
3. Dat snap ik niet; ons idee is juist dat een kleine financiële vergoeding de kwaliteit verhoogt. Mensen gaan misschien beter hun best doen.
4. Daarmee hebben we voldoende ervaring.
Wessel
van Leeuwen 25-08-2006 14:51
Enige opheldering betreffende het derde punt. Mensen krijgen op
een gegeven moment in de gaten wát en hóe ze moeten schrijven
teneinde in de papieren krant te komen. Dit zal ertoe leiden dat
iedereen dezelfde richting op gaat, waardoor het VK blog tot een
eenheidsworst verwordt. Dat bedoelde ik met de teruggang in
kwaliteit. De charme der diversiteit zal afnemen.
Een voorbeeld zullen prachtige foto's worden. Foto's afdrukken is nu eenmaal stukken duurder dan tekst afdrukken. Prachtige foto's zullen het dus af moeten leggen tegen middelmatige tekst en zullen in veel mindere mate afgedrukt en dus op prijs gesteld worden en dus zullen foto's steeds schaarser worden.
Het VK blog wordt op deze wijze dus eigenlijk simpelweg commercieel en in de commercie spelen vraag en aanbod nu eenmaal een hoofdrol.
Een voorbeeld zullen prachtige foto's worden. Foto's afdrukken is nu eenmaal stukken duurder dan tekst afdrukken. Prachtige foto's zullen het dus af moeten leggen tegen middelmatige tekst en zullen in veel mindere mate afgedrukt en dus op prijs gesteld worden en dus zullen foto's steeds schaarser worden.
Het VK blog wordt op deze wijze dus eigenlijk simpelweg commercieel en in de commercie spelen vraag en aanbod nu eenmaal een hoofdrol.
GJ
Bogaerts 25-08-2006 14:58
Er is ons vanzelfsprekend veel aan gelegen om dit een succes te
laten worden, en juist géén eenheidsworst. We zullen dus waken
over die diversiteit.
Wessel
25-08-2006 15:02
Jullie recente algehele verbanning van het VK blog van Guus
Rombouts was nu niet bepaald een daad die tot diversiteit heeft
bijgedragen. Iedereen met een afwijkende mening (en die verdomd
goed kan schrijven) wordt verbannen. Zo krijg je op den duur
onherroepelijk eenheidsworst. Het zou jullie sieren om Guus
excuses aan te bieden en hem een kans op terugkeer aan te bieden.
Pas dán kunnen jullie met droge ogen stellen diversiteit en
kwaliteit na te streven.
Conan
25-08-2006 15:07
Ik zou Wessel ook een Romboutje geven, wat een beroepszeikstraal.
Robert
Engel 25-08-2006 15:22
@Conan
Wessel vindt het een eer om in de papieren krant te komen. Die man kun je niks kwalijk nemen, die leeft nog in de tijd dat Amelisweerd een hot onderwerp was, begin jaren tachtig.
Wessel vindt het een eer om in de papieren krant te komen. Die man kun je niks kwalijk nemen, die leeft nog in de tijd dat Amelisweerd een hot onderwerp was, begin jaren tachtig.
therataal
25-08-2006 15:35
Leuk GJB, ik ga eens op onderzoek uit hoe het allemaal werkt. Heb
je een fijne vakantie gehad? Wij hebben ons op het blog kostelijk
vermaakt. Ik tenminste.
therataal
25-08-2006 15:49
Misschien een oliedomme vraag, maar hoe maak je een tag? En...een
tag is dus een steeds terugkerend woord over een bepaald
onderwerp?
Bijvoorbeeld "vernieuwing" onder het thema Volkskrantblog, iedereen die daar over schrijft gebruikt deze tag?
Aanvankelijk dacht ik dat tag een soort estafettestokje was. Lastig hoor, digibeet zijn op het weblog.
Bijvoorbeeld "vernieuwing" onder het thema Volkskrantblog, iedereen die daar over schrijft gebruikt deze tag?
Aanvankelijk dacht ik dat tag een soort estafettestokje was. Lastig hoor, digibeet zijn op het weblog.
GJ
Bogaerts 25-08-2006 15:52
@Therataal: heerlijke vakantie gehad, dank je! Een tag is
eigenlijk een trefwoord. Het stelt de software, en dus onze
bezoekers, in staat om alle berichten die hetzelfde trefwoord
hebben, te groeperen. Stel je schrijft een stuk over Balkenende,
dan geef je 'Balkenende' in als tag. Anderen die ook een stuk
over deze man schrijven, kunnen jouw tag ook gebruiken, waarmee
Balkenende opeens een belangrijkere tag wordt, en dus op een
opvallender manier weergegeven gaat worden. In een oogopslag zien
onze bezoekers dan welke de populaire tags zijn op elk moment.
therataal
25-08-2006 16:12
Dank je GJB, en hoe maak je deze? Hetzelfde als een link, maar
dan met ?
therataal
25-08-2006 16:13
Weer wat geleerd, eh met de b in plaats van de a?
GJ
Bogaerts 25-08-2006 16:14
@Therataal: dat staat uitgelegd in mijn tekstje hierboven. Op de
pagina waar je je berichten maakt, zie je een paar nieuwe
invoervelden en een uitklapmenuutje. In het menu staan de vijftig
populairste termen van dit moment, gerangschikt op frequentie. Je
kunt je dus gemakkelijk aansluiten bij één van die termen. Ik zag
bijv. dat iemand poëzie had ingevuld, en een ander 'gedichten'.
Dan was het beter geweest om één term te gebruiken, want
feitelijk is dat hetzelfde. Zie je geen term die je aanstaat, dan
kun je zelf een nieuwe term invoeren in de tekstvelden onder het
menuutje.
Conan
25-08-2006 16:18
Ten burele van het vkblog zijn ze zwaar onderbezet als GJB zelf
de helpdesk moet bemannen. Dat wordt een schamele overboeking
naar Finland, mocht die er komen.
Isis Nedloni
25-08-2006 16:23
Even een vraagtest over de tags
mijn drie sleutel woorden waren vandaag:
ondraaglijk
lichtheid
bestaan
Die heb ik ingetoets.....
Waar kan ik deze dan weer terug vinden?
mijn drie sleutel woorden waren vandaag:
ondraaglijk
lichtheid
bestaan
Die heb ik ingetoets.....
Waar kan ik deze dan weer terug vinden?
GJ
Bogaerts 25-08-2006 16:25
@Isis: het is onderdeel van de vernieuwingen die pas half
september live worden gezet. Dat betekent dat vanaf dat moment
die 'woordenwolk' te zien zal zijn. Maar het is handig om dat
alvast nu geleidelijk aan te gaan opbouwen.
therataal
25-08-2006 16:28
Ik snap het, bedankt voor de uitleg!
Welkom terug GJB.
Die woordenwolk is intrigerend. Ik ben benieuwd. Jullie hebben in elk geval niet stil gezeten!
Die woordenwolk is intrigerend. Ik ben benieuwd. Jullie hebben in elk geval niet stil gezeten!
Isis Nedloni
25-08-2006 17:00
Zolang de populairste term niet web-log-ger-geslacht-s-deel
worden vind ik het best...hahahaha.
Misschien is het handig om nog eens een bijdrage over de kern van tags te schrijven.
Stel....ik schrijf een literair stukje waarin de dood en de passie een hoofdmoot vormen.
Dan kan ik naar literatuur, de dood en passie verwijzen?(inkadering+twee rode draden van de inhoud.)
Of
een schilderij gaat over woede en verlies.
Deze tag wordt dan beeldende kunst-woede -verlies?
Is dat de bedoeling van de tags=efficiente bundeling van thema s?
Misschien is het handig om nog eens een bijdrage over de kern van tags te schrijven.
Stel....ik schrijf een literair stukje waarin de dood en de passie een hoofdmoot vormen.
Dan kan ik naar literatuur, de dood en passie verwijzen?(inkadering+twee rode draden van de inhoud.)
Of
een schilderij gaat over woede en verlies.
Deze tag wordt dan beeldende kunst-woede -verlies?
Is dat de bedoeling van de tags=efficiente bundeling van thema s?
GJ
Bogaerts 25-08-2006 17:01
Isis: je hebt helemaal gelijk.
bedankt voor al je tag uitleg, heb ik zwijgend weer wat geleerd
het geleerde toegepast
ik heb verder niks te zeuren
ik geniet van het bloggen
ik heb verder niks te zeuren
ik geniet van het bloggen
albert van der vliet 25-08-2006 18:42
Komt er nog een gedragscode en een klachtenreglement? Zo te zien
is de redactie bezig zelf van alles uit te vinden en lapt zij de
behoeftes van de webloggers aan haar laars.
Wordt aan een (geband) IP-nummer de naam gekoppeld?
En hoe zit het met de voorkeuren van de redactie? Blijft de vriendjespolitiek gehandhaafd?
En met de bekende Nederlanders die geen reacties wensen of een heel gewone reactie niet plaatsen? Verschil moet er zijn? Blijft dat?
Is er misschien een onafhankelijke redactieraad mogelijk? Dus zonder partijdige ombudsman. Een raad gaat functioneren bij problemen?
Wordt aan een (geband) IP-nummer de naam gekoppeld?
En hoe zit het met de voorkeuren van de redactie? Blijft de vriendjespolitiek gehandhaafd?
En met de bekende Nederlanders die geen reacties wensen of een heel gewone reactie niet plaatsen? Verschil moet er zijn? Blijft dat?
Is er misschien een onafhankelijke redactieraad mogelijk? Dus zonder partijdige ombudsman. Een raad gaat functioneren bij problemen?
Robert Engel 25-08-2006 18:51
Inmiddels werk ik hard aan een verhaal over Jantje, die lul in
kut is neuken op de muur zet. En zijn vriendinnetje Annetje wil
weten wat het is. Doet het goed in de tags. En bij de
zoekmachines.
Robert Engel 25-08-2006 19:03
Albert,
Heb je ooit overwogen om in de politiek te gaan? Met die klachtenraden en gedragscodes en zo?
Heb je ooit overwogen om in de politiek te gaan? Met die klachtenraden en gedragscodes en zo?
Maria-Dolores
25-08-2006 19:12
@Robert Engel,
ja, doet het goed in de zoekmachines, alleen moet je er wel rekening mee houden dat er nog miljoenen anderen zijn die het net zo goed doen :-). geef mij maar liever een paar bezoekers die toevallig nèt dat zoeken waar ik over wil schrijven. daar heb ik veel meer aan.
ja, doet het goed in de zoekmachines, alleen moet je er wel rekening mee houden dat er nog miljoenen anderen zijn die het net zo goed doen :-). geef mij maar liever een paar bezoekers die toevallig nèt dat zoeken waar ik over wil schrijven. daar heb ik veel meer aan.
Wessel
25-08-2006 19:42
@albert van der vliet
Natuurlijk blijft de vriendjespolitiek en de partijdigheid gehandhaafd. Zo zal jij nooit op de voorpagina komen omdat GJB jou toevallig rancuneus en zeikerig vindt en niet echt flexibel is. Derhalve zal hij jou (en mij tegenwoordig overigens ook) altijd als zeer vervelend blijven zien. Kom vooral niet met inhoudelijke argumenten aan bij de bovenmeester, want GJB deelt tegenwoordig ook gretig IP bans uit. Zo is Robert van Waning hier niet meer welkom en was ik hedenmiddag ook enige tijd verband.
En tegen de anagrammen en pseudoniemen wordt uiteraard niet opgetreden. Waarom niet? Omdat dat een wens van Albert van der Vliet was (en ook van mij). En naar onze mening luistert men niet op de Wibaut. Om ons te pesten blijft men de anagrammen en pseudoniemen de hemel in prijzen.
Natuurlijk blijft de vriendjespolitiek en de partijdigheid gehandhaafd. Zo zal jij nooit op de voorpagina komen omdat GJB jou toevallig rancuneus en zeikerig vindt en niet echt flexibel is. Derhalve zal hij jou (en mij tegenwoordig overigens ook) altijd als zeer vervelend blijven zien. Kom vooral niet met inhoudelijke argumenten aan bij de bovenmeester, want GJB deelt tegenwoordig ook gretig IP bans uit. Zo is Robert van Waning hier niet meer welkom en was ik hedenmiddag ook enige tijd verband.
En tegen de anagrammen en pseudoniemen wordt uiteraard niet opgetreden. Waarom niet? Omdat dat een wens van Albert van der Vliet was (en ook van mij). En naar onze mening luistert men niet op de Wibaut. Om ons te pesten blijft men de anagrammen en pseudoniemen de hemel in prijzen.
Wessel
25-08-2006 19:43
"verband" moet natuurlijk zijn "verbannen".
Robert Engel 25-08-2006 19:51
@Maria Dolores
Ik weet het, het was ook slechts enig cynisme. Je zou echter de sites de kost moeten geven, die op die manier hits trekken. Vaak zonder dat je het weet, via een scriptje wat op je PC geladen wordt. Je bezoekt een site, zonder dat je het week.
Toch werken die tags. Ik gebruik ze op lucaswashier zeer zeker om onder de aandacht van Google te komen. En dat doet het goed.
@Wessel
Ik denk inderdaad dat de Volkskrant zich de hele dag richt op het pesten van jullie. Die beleggen vergaderingen, stippelen een beleid uit, lichten hun hoofdredacteur in, die vervolgens groen licht vraagt aan de directie, met maar een enkel target: het pesten van Wessel en Albert.
In welke wereld leef je? Het grote sprookjesbos?
Ik weet het, het was ook slechts enig cynisme. Je zou echter de sites de kost moeten geven, die op die manier hits trekken. Vaak zonder dat je het weet, via een scriptje wat op je PC geladen wordt. Je bezoekt een site, zonder dat je het week.
Toch werken die tags. Ik gebruik ze op lucaswashier zeer zeker om onder de aandacht van Google te komen. En dat doet het goed.
@Wessel
Ik denk inderdaad dat de Volkskrant zich de hele dag richt op het pesten van jullie. Die beleggen vergaderingen, stippelen een beleid uit, lichten hun hoofdredacteur in, die vervolgens groen licht vraagt aan de directie, met maar een enkel target: het pesten van Wessel en Albert.
In welke wereld leef je? Het grote sprookjesbos?
Wessel
25-08-2006 19:55
@Robert Engel
Nee, in het Land van Ooit, naast Wiegel
Nee, in het Land van Ooit, naast Wiegel
henk daalder
25-08-2006 19:56
Heel jammer dat je geentagcloud van alleenje eigen blog kunt
zien.
Is dat nog te regelen, of komt dat nog?
De tagcloud die jullienu gaan tonen zal niet zo interessant zijn.
Het gaat juist om de vingerafdruk van elk blog apart.
Je klikt dan op een specifieke blogbijdrage en links kunje dan zien waar die blogger vaak over schrijft.
Dat lijkt me toegevoegde waarde hebben hebben
- voor de lezer
- voor de blogger zelf, die ziet dan gemakkelijker of hij in herhaling valt of niet.
Als het echt maar 1 tagcloud van het hele VK blog is, dan kan dat zelfs de originele bloggers ontmoedigen, want die zien dan meteen dat ze niet tot over populaire onderwerpen schrijven.
Ik zou zeggen:
- op de voorpagina een algemene tagcloud
- op een specifieke blog bijdrage de tagcloud van die blogger
- op een thema of regioblog de daar bij horende tagcloud.
Is dat nog te regelen, of komt dat nog?
De tagcloud die jullienu gaan tonen zal niet zo interessant zijn.
Het gaat juist om de vingerafdruk van elk blog apart.
Je klikt dan op een specifieke blogbijdrage en links kunje dan zien waar die blogger vaak over schrijft.
Dat lijkt me toegevoegde waarde hebben hebben
- voor de lezer
- voor de blogger zelf, die ziet dan gemakkelijker of hij in herhaling valt of niet.
Als het echt maar 1 tagcloud van het hele VK blog is, dan kan dat zelfs de originele bloggers ontmoedigen, want die zien dan meteen dat ze niet tot over populaire onderwerpen schrijven.
Ik zou zeggen:
- op de voorpagina een algemene tagcloud
- op een specifieke blog bijdrage de tagcloud van die blogger
- op een thema of regioblog de daar bij horende tagcloud.
henk daalder
25-08-2006 20:25
Als jullie er nu snel voor zorgen dat we ook van bestaande blogs,
tags kunnen invoeren....
Dan beloon je de bloggers met een eigentag cloud.
Als we alleen bij nieuwe blogs, tags kunnen invoeren dan gaat het maatr lanzaam en is de beloning afzwezig.
Is er geen test url waar we een indruk van die tags kunenn zien?
Dan beloon je de bloggers met een eigentag cloud.
Als we alleen bij nieuwe blogs, tags kunnen invoeren dan gaat het maatr lanzaam en is de beloning afzwezig.
Is er geen test url waar we een indruk van die tags kunenn zien?
landheha 25-08-2006 20:41
Mag ik nog een kleine suggestie op het gebied van inloggen
doen.
Als je ingelogd bent, maar je vergeet een naam in te tikken, kunnen jullie dan automatisch de inlognaam aan de reactie koppelen?
Scheelt misschien wat anoniempjes.
Als je ingelogd bent, maar je vergeet een naam in te tikken, kunnen jullie dan automatisch de inlognaam aan de reactie koppelen?
Scheelt misschien wat anoniempjes.
GJ
Bogaerts 25-08-2006 20:50
En wat ook vervelend is, is dat mensen onder valse namen kunnen
inloggen, zoals ik nu.
Wessel
25-08-2006 20:51
Die nep Bogaerts was ik dus, voor de goede orde. Wel raar dat dat
zomaar kan.
albert van der vliet 25-08-2006 20:51
@Robert Engel
Ik blijf het een bezwaar vinden dat we overgeleverd zijn (jij niet waarschijnlijk) aan de nukken en grillen van één weblogredacteur.
Als hij je niet mag, schorst hij je - zonder dat er van enige objectiviteit sprake is. Iemand anders zou die schorsingen moeten uitvoeren. GJB kan nu telkens dezelfde bloggers een schorsing opleggen. Hij zou dat moeten voorleggen aan een achterwacht.
Die achterwacht (twee personen) moeten ook beslissen of een klacht in behandeling moet worden genomen of niet.
Nu beschouwt GJB bijvoorbeeld elke klacht tegen mij als gegrond. Elke klacht (het waren er heel weinig) die ik had tegen andere bloggers, meestal wegens belediging, heeft GJB niet ontvankelijk verklaard.
Het nadeel van GJB is dat hij journalist is en die beroepsgroep kan niet tegen kritiek. Kritische geesten op dit weblog worden daarom neergesabeld. Dit weblog is mislukt door het verkeerde, paranoïde beleid van de dictatoriale redactie.
Ik blijf het een bezwaar vinden dat we overgeleverd zijn (jij niet waarschijnlijk) aan de nukken en grillen van één weblogredacteur.
Als hij je niet mag, schorst hij je - zonder dat er van enige objectiviteit sprake is. Iemand anders zou die schorsingen moeten uitvoeren. GJB kan nu telkens dezelfde bloggers een schorsing opleggen. Hij zou dat moeten voorleggen aan een achterwacht.
Die achterwacht (twee personen) moeten ook beslissen of een klacht in behandeling moet worden genomen of niet.
Nu beschouwt GJB bijvoorbeeld elke klacht tegen mij als gegrond. Elke klacht (het waren er heel weinig) die ik had tegen andere bloggers, meestal wegens belediging, heeft GJB niet ontvankelijk verklaard.
Het nadeel van GJB is dat hij journalist is en die beroepsgroep kan niet tegen kritiek. Kritische geesten op dit weblog worden daarom neergesabeld. Dit weblog is mislukt door het verkeerde, paranoïde beleid van de dictatoriale redactie.
Conan
25-08-2006 21:22
@Isis 20:26, Welnee, je bent hier ook een gek mens.
henk daalder
25-08-2006 21:50
ipv het zeer wollige "woordenwolk", stel ik LABELKAART voor, als
het toch nederlands moet zijn.
Wessel
25-08-2006 21:56
@henk daalder
LABEL is een anglicisme en daar is dus niets Nederlands aan
LABEL is een anglicisme en daar is dus niets Nederlands aan
Robert
Engel 25-08-2006 22:10
@Van Vliet
Waarom ben je overgeleverd aan de grillen van een weblog redacteur? De man reageert slechts op de klachten die uit het kleuterklasje komen. En ik kan me daarvan voorstellen dat het hem af en toe de strot uitkomt, als mensen maar blijven zeiken en zuigen. Wat denk je dat een gedragscode oplost? Nog meer gezeik, nog meer klachten. Het is niet zo dat de kritische geesten op dit weblog worden neergesabeld. Ik ben er toch ook nog? Over mislukken kun je niet spreken, met het aantal unieke bezoekers wat men per dag haalt.
Men zou gek zijn een klachtencommissie in het leven te roepen, De bloggers lekker hun gang laten gaan en de zuigers die steeds dezelfde problemen veroorzaken voor het leven lang schorsen. Bovendien: waarom heb je een klachtencommissie nodig om jezelf te beschermen? Bloggen kan overal. Moet je voor jezelf beginnen, op een eigen server. Deed ik ook, en heb last van helemaal niemand, behalve van een enkel bloggertje of een politica’tje die mij wilden aanklagen. Die klachten zijn nooit in behandeling genomen. Simpelweg omdat er geen grond voor bleek te bestaan.
Waarom ben je overgeleverd aan de grillen van een weblog redacteur? De man reageert slechts op de klachten die uit het kleuterklasje komen. En ik kan me daarvan voorstellen dat het hem af en toe de strot uitkomt, als mensen maar blijven zeiken en zuigen. Wat denk je dat een gedragscode oplost? Nog meer gezeik, nog meer klachten. Het is niet zo dat de kritische geesten op dit weblog worden neergesabeld. Ik ben er toch ook nog? Over mislukken kun je niet spreken, met het aantal unieke bezoekers wat men per dag haalt.
Men zou gek zijn een klachtencommissie in het leven te roepen, De bloggers lekker hun gang laten gaan en de zuigers die steeds dezelfde problemen veroorzaken voor het leven lang schorsen. Bovendien: waarom heb je een klachtencommissie nodig om jezelf te beschermen? Bloggen kan overal. Moet je voor jezelf beginnen, op een eigen server. Deed ik ook, en heb last van helemaal niemand, behalve van een enkel bloggertje of een politica’tje die mij wilden aanklagen. Die klachten zijn nooit in behandeling genomen. Simpelweg omdat er geen grond voor bleek te bestaan.
Vladi
Verbanletter 25-08-2006 22:53
@ Robert
Laat die arme oude man toch, als hij niets te klagen heeft leeft hij klaarblijkelijk niet. Het is zo ontzettend jammer dat dit weblog langzaam kapot gaat aan deze inhoudsloze figuren die niets anders doen dan afkraken, afbreken en slopen. Zo jammer, je zou ze haast een functie geven in de redaktie om ze kennis te laten maken met zichzelf.
Laat die arme oude man toch, als hij niets te klagen heeft leeft hij klaarblijkelijk niet. Het is zo ontzettend jammer dat dit weblog langzaam kapot gaat aan deze inhoudsloze figuren die niets anders doen dan afkraken, afbreken en slopen. Zo jammer, je zou ze haast een functie geven in de redaktie om ze kennis te laten maken met zichzelf.
Isis Nedloni
25-08-2006 23:13
He Robo(r)t Engerd
Ik heb je net opgegeven voor de beste blogintrigant alhier...voor het guinnes book of records...Goh...wat ben je nu een braaf jongetje.Ik sla stijl achterover.Bestaat die tag ook al? Intrigant?(Sorry GJB...Dit is mn laatste nawee)
Ik heb je net opgegeven voor de beste blogintrigant alhier...voor het guinnes book of records...Goh...wat ben je nu een braaf jongetje.Ik sla stijl achterover.Bestaat die tag ook al? Intrigant?(Sorry GJB...Dit is mn laatste nawee)
S. Weels
25-08-2006 23:17
@Wessel
Misschien kunt u in Helsinki voor de lokale krant wat gaan 'schrijven' en internet aldaar onveilig gaan maken. Uw geklaag overstemt de echte bloggers hier. Jammer dat u zich zo laat kennen. Ach, 26 lees ik, u moet nog groeien...
Misschien kunt u in Helsinki voor de lokale krant wat gaan 'schrijven' en internet aldaar onveilig gaan maken. Uw geklaag overstemt de echte bloggers hier. Jammer dat u zich zo laat kennen. Ach, 26 lees ik, u moet nog groeien...
Solvejg 25-08-2006 23:18
Ik vind het een loffelijk streven om de breed geinteresseerde
blogger hiermee een instrument in handen te geven. Woordenwolk
vind ik wel een mooi woord ervoor, misschien toch treffender dan
categorie of thema, omdat dat gestructureerder lijkt dan het is.
Bij de flickr (foto)site heb je overigens de mogelijkheid zelf
een dergelijke woordenwolk te maken. Ik voel wel voor het idee
van henk daalder voor verschillende 'tagclouds'. Overigens GJ:
welkom terug en ik hoop dat je ook je foto's van de vakantie op
het weblog zet :)
alib 25-08-2006 23:24
Jawel, laten we vooral proberen alles fijn in hokjes te proppen,
of in wolkjes te wrikken. 'No label' is ook een hokje natuurlijk!
En laten we dan alles een kleurtje geven. Prachtig.
Nog meer meubelpoets. Zouden we niet eerst zorgen dat de kwaliteit van de logjes wordt opgeschroefd?
Behalve het concurrentie=element heb ik daar nog geen voorstellen voor gezien. En dat begint op te vallen. Het gaat steeds over technieken en systeemveranderingen, nooit over de inhoud. Pourquoi? Zou het zo kunnen zijn dat inhouden er niet toe doen? En als dat niet zo is, waarom is daar dan zo weinig aandacht voor? Als de redactie zoveel tijd heeft om zich met uiterlijkheden bezig te houden, waarom is er dan zo weinig aandacht voor de inhoud? Geen tijd betekent ook hier: geen prioriteit.
Nog meer meubelpoets. Zouden we niet eerst zorgen dat de kwaliteit van de logjes wordt opgeschroefd?
Behalve het concurrentie=element heb ik daar nog geen voorstellen voor gezien. En dat begint op te vallen. Het gaat steeds over technieken en systeemveranderingen, nooit over de inhoud. Pourquoi? Zou het zo kunnen zijn dat inhouden er niet toe doen? En als dat niet zo is, waarom is daar dan zo weinig aandacht voor? Als de redactie zoveel tijd heeft om zich met uiterlijkheden bezig te houden, waarom is er dan zo weinig aandacht voor de inhoud? Geen tijd betekent ook hier: geen prioriteit.
GJ
Bogaerts 25-08-2006 23:31
@Henk, dat is ook precies de bedoeling: er komt een algemene
tagcloud, voor het hele blog, op de voorpagina; en er komt per
blog apart ook een tagcloud, die te zien zal zijn op de eigen
pagina van de blogger.
Je kunt nu al beginnen met het invoeren van tags, zoals hierboven beschreven.
Je kunt nu al beginnen met het invoeren van tags, zoals hierboven beschreven.
Isis Nedloni
26-08-2006 00:21
Inhoud?
De inhoudsradar alhier kijkt naar -redactie beveelt aan-meest gelezen-meeste redacties-top tien lijstjes met een te flexibele blog regelement.
De inhoud?
Het gaat uiteindelijk om mee te draaien in de vermaakindustrie/veel gelezen te worden/te scoren/reclame aantikken/ en daarin een grote te worden.
De inhoud is geheel op eigen verantwoordelijkheid. Wat vind de maker belangrijk?
Of gaat deze zich aanpassen aan de massa of de trends.
Er zit een groot gevaar aanvast dat het hele blog een groot leesboulevard wordt. Ik heb een geluk.Ik kan niets anders dan dat ik doe...en tgroeit....in mij.
De inhoudsradar alhier kijkt naar -redactie beveelt aan-meest gelezen-meeste redacties-top tien lijstjes met een te flexibele blog regelement.
De inhoud?
Het gaat uiteindelijk om mee te draaien in de vermaakindustrie/veel gelezen te worden/te scoren/reclame aantikken/ en daarin een grote te worden.
De inhoud is geheel op eigen verantwoordelijkheid. Wat vind de maker belangrijk?
Of gaat deze zich aanpassen aan de massa of de trends.
Er zit een groot gevaar aanvast dat het hele blog een groot leesboulevard wordt. Ik heb een geluk.Ik kan niets anders dan dat ik doe...en tgroeit....in mij.
Robert Engel 26-08-2006 01:15
Isis,
Een intrigant is iemand die infiltreerd, die zich door middel van smoezen en gekonkel ergens naar binnen werkt en partijen tegen elkaar opzet.
Je kunt me veel verwijten, maar dat ik links en rechts om steun vraag en achter de schermen een intriganten spel opvoer toch niet.
Ik doe mee aan de discussie over bloggen. En ik voer een inhoudelijke discussie, op dit moment. Dat kan ik ook. Erg goed, overigens.
Een intrigant is iemand die infiltreerd, die zich door middel van smoezen en gekonkel ergens naar binnen werkt en partijen tegen elkaar opzet.
Je kunt me veel verwijten, maar dat ik links en rechts om steun vraag en achter de schermen een intriganten spel opvoer toch niet.
Ik doe mee aan de discussie over bloggen. En ik voer een inhoudelijke discussie, op dit moment. Dat kan ik ook. Erg goed, overigens.
alib 26-08-2006 02:31
@Engel
Maar net als Isis kan je niet spellen.
'Een intrigant is iemand die infiltreerd.' Met t.
En in het Nederlands schrijven we alles aan elkaar:
'Intriganten spel'. Intrigantenspel dus.
Van jou -als literator- had ik toch verwacht dat je het groene (dan wel witte) boekje van buiten kende. isis spelt moedwillig verkeerd, ook ergerlijk zo nu en dan, maar goed, ze noemt zichzelf geen 'stukjesschrijver' of 'columnist'. Ze noemt zich 'kunstenaar' en die meestal dyslectisch. Arme drommels.
Wat jij goed kan, weten we: het intrigantje spelen (de pot verwijt de ketel...). Ga daar vooral mee door. Het is heel vermakelijk. In deze vermakelijkheidscultuur kan de Volkskrant iemand van jouw kaliber goed gebruiken tenslotte... Zorg wel dat er een prijskaartje aan hangt. Talent geef je niet weg, toch?
Maar net als Isis kan je niet spellen.
'Een intrigant is iemand die infiltreerd.' Met t.
En in het Nederlands schrijven we alles aan elkaar:
'Intriganten spel'. Intrigantenspel dus.
Van jou -als literator- had ik toch verwacht dat je het groene (dan wel witte) boekje van buiten kende. isis spelt moedwillig verkeerd, ook ergerlijk zo nu en dan, maar goed, ze noemt zichzelf geen 'stukjesschrijver' of 'columnist'. Ze noemt zich 'kunstenaar' en die meestal dyslectisch. Arme drommels.
Wat jij goed kan, weten we: het intrigantje spelen (de pot verwijt de ketel...). Ga daar vooral mee door. Het is heel vermakelijk. In deze vermakelijkheidscultuur kan de Volkskrant iemand van jouw kaliber goed gebruiken tenslotte... Zorg wel dat er een prijskaartje aan hangt. Talent geef je niet weg, toch?
alib 26-08-2006 02:34
Ach, wat ben ik onvolmaakt. Ergens heb ik vergeten 'zijn' te
typen. Bij deze. Ik heb het geschreven, het staat er. zij het
niet op de juiste plaats. Excuse-moi.
alib 26-08-2006 02:43
Ach, ik ben ook maar een mens. Net als Robert Engel. Ik heb
helemaal niks vergeten... Het moet zijn: ik ben vergeten. Sla me.
Nou, kom op dan.
'Zelfreflectie'. Zou dat woord bestaan in de wereld van Engel en Conan en... hun 'paardjes'?
'Vrijheid' is steeds het sleutelwoord, maar de vrijheid om jezelf te bevrijden van je eigen stomme fouten... Ik heb het nog niet gezien bij Engel en zijn 'paardjes'.
Ik wacht.
'Zelfreflectie'. Zou dat woord bestaan in de wereld van Engel en Conan en... hun 'paardjes'?
'Vrijheid' is steeds het sleutelwoord, maar de vrijheid om jezelf te bevrijden van je eigen stomme fouten... Ik heb het nog niet gezien bij Engel en zijn 'paardjes'.
Ik wacht.
Robert Engel 26-08-2006 02:49
Isis spelt moedwillig verkeerd.
MUHAHAHAHAHAHA
En ik niet.
MUHAHAHAHAHAHA
MUHAHAHAHAHAHA
En ik niet.
MUHAHAHAHAHAHA
Robert Engel 26-08-2006 02:53
Over Nederlandse taal gesproken, nu je toch die uitdrukking over
die pot gebruikt, leg eens uit wat je daarmee bedoelt?
alib 26-08-2006 02:56
Jij bent de pot en zij de ketel. Meer weten? Zoek het op in de
Dikke. Geen abonnee, misschien heb je nog een ouderwets boek?
thera
26-08-2006 08:57
Ik stel voor in verband met de betere leesbaarheid van die blog,
persoonlijk vetes die niet ter zake doende zijn te schrappen. GJB
plaats een stuk en dan kun je aftellen, ja hoor, daar zijn ze
weer, de kiftende neurootjes, de grootste bek over de ander,
zichzelf schuldig makend aan hetzelfde, ga naar een psychiater!
Val de andere lezers niet lastig met dit zeer uit de keel
hangende conflict.
thera
26-08-2006 09:12
Fijn trouwens, dat we binnenkort de typefouten in onze reacties
kunnen verbeteren.
albert van der vliet 26-08-2006 12:09
@Rudy Engel
Waarom zou ik eigenlijk in discussie gaan met iemand als jij die kwantiteit en kwaliteit niet van elkaar kan onderscheiden...
We gaan lekker door met schelden, beledigen, pseudoniemen, anagrammen, anoniemen.
Aan je armoedige suggesties heb ik trouwens ook geen behoefte.
Waarom zou ik eigenlijk in discussie gaan met iemand als jij die kwantiteit en kwaliteit niet van elkaar kan onderscheiden...
We gaan lekker door met schelden, beledigen, pseudoniemen, anagrammen, anoniemen.
Aan je armoedige suggesties heb ik trouwens ook geen behoefte.
TIBBlog
26-08-2006 16:22
misschien leuk om voortaan per blog het aantal gehaalde pageviews
te laten zien?
Wessel
26-08-2006 19:08
@TIBBlog
pageviews zijn veel te makkelijk te manipuleren door een kwartiertje lang bij voortduring op de 'pagina opnieuw laden'-knop te drukken.
@albert van der vliet
Robert Engel is er eentje die van GJB ongelimiteerd en vooral off topic flink zijn gang mag gaan. Hij gebruikt hem als zgn. excuusschoft. GJB knuffelt hem dood, om zo te laten zien dat hij absoluut niet principieel tegen kritische en vooral stijlloze mensen is.
pageviews zijn veel te makkelijk te manipuleren door een kwartiertje lang bij voortduring op de 'pagina opnieuw laden'-knop te drukken.
@albert van der vliet
Robert Engel is er eentje die van GJB ongelimiteerd en vooral off topic flink zijn gang mag gaan. Hij gebruikt hem als zgn. excuusschoft. GJB knuffelt hem dood, om zo te laten zien dat hij absoluut niet principieel tegen kritische en vooral stijlloze mensen is.
albert van der vliet 26-08-2006 20:23
@Wessel
Scherpe observatie. Alib is GJB's allochtone Engel.
Scherpe observatie. Alib is GJB's allochtone Engel.
Wessel
26-08-2006 22:20
Ik word weer gecensureerd door GJB. Had net een reactie getypt en
werd doorgeleid naar de voorpagina zonder dat deze reactie
geplaatst werd. GJB zegt dat dat aan een spamfilter ligt, maar
dat is niet juist: het was een zeer vriendelijke en correcte
reactie.
albert van der vliet 27-08-2006 07:19
Soms is er geen cijfer opgegeven, bedoeld om reactiespam te
vermijden. Dan tik ik altijd een willekeurig getal in en kom
daarna op de voorpagina terecht. De reactie staat er dan wel.
Qabouter
27-08-2006 07:44
@Albert:
Ja, ik zag dat ook al, maar ik typ dan nooit mijn berichtje, maar druk op F5 (pagina herladen) en dan komt er wel een cijfer te staan.
Ja, ik zag dat ook al, maar ik typ dan nooit mijn berichtje, maar druk op F5 (pagina herladen) en dan komt er wel een cijfer te staan.
Isis Nedloni
27-08-2006 18:00
Nimmer heb ik steun aan iemand gevraagd.Dat gebleer van mij op
Lucasetc. is mijn boosheid in humor omdat ik altijd alles over me
heen krijg en zelfs de redactie beweerd dat ik dingen uit lok!
Wat een waanzin!Ik stink gewoon iedere keer weer in de intriges
van intriganten.Zelfs nu ben je lekker bezig hier Engel.Je bent
me gewoon kapot aan het maken!!! En iedereen trapt er in. In
jou!Het spijt me GJB dat ik je reactieruimte gebruik. Je mag het
ook verwijderen.Engel heeft mij ge.i.p. bant en is heerlijk over
mijn rug de boel aan het kapot maken.Niemand kan me helpen, omdat
intriganten altijd sluwer zijn dan zwakkeren .
Wessel
27-08-2006 18:45
Isis,
Je moet niet bij GJB komen met negatieve verhalen over Robert Engel. Hij houdt smeerlap Engel namelijk de hand boven het hoofd. Engel mag hier veel verder gaan dan welke andere blogger dan ook. De reden daarvoor is tergend eenvoudig: GJB is bang voor Robert Engel. Bang dat hij op die smerige lucaswashier site van hem helemaal wordt vernederd, net zoals er thans met jou gebeurd. De angst regeert dus op de wibaut en in feite is Robert Engel en niet Geert-Jan Bogaerts hier de baas.
Je moet niet bij GJB komen met negatieve verhalen over Robert Engel. Hij houdt smeerlap Engel namelijk de hand boven het hoofd. Engel mag hier veel verder gaan dan welke andere blogger dan ook. De reden daarvoor is tergend eenvoudig: GJB is bang voor Robert Engel. Bang dat hij op die smerige lucaswashier site van hem helemaal wordt vernederd, net zoals er thans met jou gebeurd. De angst regeert dus op de wibaut en in feite is Robert Engel en niet Geert-Jan Bogaerts hier de baas.
Wessel
27-08-2006 18:47
@Isis Nedloni
Jij was laatst toch geschorst hier? Denk je dat het Geert-Jan was die achter dat besluit zat? In praktische zin wel, maar het was op bevel van Robert Engel.
Jij was laatst toch geschorst hier? Denk je dat het Geert-Jan was die achter dat besluit zat? In praktische zin wel, maar het was op bevel van Robert Engel.
albert van der vliet 27-08-2006 18:58
@Isis
Je blogt of je leven ervan afhangt. Heb je echt geen alternatief? Bloggen moet iets zijn naast je gewone leven. Anders ben je internetverslaafd. Doe een maand niks als blogger en je zult zien hoe de lucht opklaart.
Je blogt of je leven ervan afhangt. Heb je echt geen alternatief? Bloggen moet iets zijn naast je gewone leven. Anders ben je internetverslaafd. Doe een maand niks als blogger en je zult zien hoe de lucht opklaart.
Isis Nedloni
27-08-2006 19:14
Ach ,het spijt me dat ik even zo door ging en de boel uit zijn
context haalde en niet goed las.Mijn excuses aan Gjb(Haal svp
mijn niet relevante reacties weg)En aan Engel.Ik heb het verkeerd
gelezen.Mijn reactie is een typisch voorbeeld van: het door de
worden gehaald worden op een website
en dan later horen dat het allemaal satire is.
Mijn excuses.
en dan later horen dat het allemaal satire is.
Mijn excuses.
Wessel
27-08-2006 19:44
@albert van der vliet
Als jij die psychopaat van een Robert Engel achter je aan had zitten, ging je ook bloggen alsof je leven er vanaf hangt.
Als jij die psychopaat van een Robert Engel achter je aan had zitten, ging je ook bloggen alsof je leven er vanaf hangt.
albert van der vliet 27-08-2006 22:06
Bloggen is een nieuwe manier van communiceren en ieder moet zijn
draai daarin vinden. Het bevalt mij het best als ik geen reacties
verwacht. Doe je dat wel dan kan dat wel eens tegenvallen en
kunnen de negatieve reacties je humeur verpesten.
Ik wil gewoon mijn ei kwijt en dat doe ik. Dat is prima want ingezonden brieven schrijven is een frustrerende bezigheid.
Mensen die nare reacties plaatsen en in strijd met mijn reglement die ban ik gewoon. Wat anderen daarvan vinden, dat zal me worst zijn. Het gaat me toch niet om de reacties.
Het weblog is voor mij een legbatterij. Het is alleen jammer dat een incompetente weblogredactie geen link weet te leggen tussen krant en weblog. De redactie kan niet tegen kritiek op de journalistiek en juist dat element zou het meest interessant kunnen zijn van het hele weblog. Een gemiste kans.
Ik wil gewoon mijn ei kwijt en dat doe ik. Dat is prima want ingezonden brieven schrijven is een frustrerende bezigheid.
Mensen die nare reacties plaatsen en in strijd met mijn reglement die ban ik gewoon. Wat anderen daarvan vinden, dat zal me worst zijn. Het gaat me toch niet om de reacties.
Het weblog is voor mij een legbatterij. Het is alleen jammer dat een incompetente weblogredactie geen link weet te leggen tussen krant en weblog. De redactie kan niet tegen kritiek op de journalistiek en juist dat element zou het meest interessant kunnen zijn van het hele weblog. Een gemiste kans.
christinA IP213.84.211.137
27-08-2006 22:32
@Wessel 27 augustus 2006 18:47
:), je amuseert je kostelijk zie ik.
:), je amuseert je kostelijk zie ik.
Wessel
28-08-2006 06:13
@albert van der vliet
Kijk nou uit met het geven van je mening hier, straks word je weer geschorst, Vrijheid van meningsuiting is op het VK blog namelijk een wassen neus.
@christinA IP213.84.211.137
Ja, het is wel eens minder amusant geweest hier.
Kijk nou uit met het geven van je mening hier, straks word je weer geschorst, Vrijheid van meningsuiting is op het VK blog namelijk een wassen neus.
@christinA IP213.84.211.137
Ja, het is wel eens minder amusant geweest hier.
albert van der vliet 28-08-2006 07:08
@Wessel
Als ik geschorst word omdat ik mijn mening geef, dan is het Vk-weblog niet de moeite waard om er verder nog aan mee te doen. Geen man overboord.
Er is helaas wel een man overboord, namelijk Robert van Waning, begreep ik van jou. Anders dan iedereen denkt is hij geen 'vriendje' van mij. Ik weet van niks. Weet niet of hij geschorst is en waarom.
Dat is het vervelende met dat het journalistenwereldje: het is ziek. Iemand riep vorig jaar dat Robert van Waning, Guus Rombouts en ik (beroeps)querulanten zijn en alle journalisten hollen als lemmingen achter dat standpunt aan, ook die halvegare ombudsman.
GJB heeft vanaf het begin geprobeerd mij te elimineren, op grond van niks. Door met twee maten te meten.
Het probleem is dat journalisten panisch zijn voor mensen met een hoger opleidingsniveau, zoals Robert en ik. Journalisten zijn controlefreaks. Zíj hebben de wereld in handen, niemand anders.
Het gaat slecht met de Vk en het weblog. Meer bezoekers op het weblog zegt niks. Ja, dat betekent meer advertentieverkoop. Wat je wat ook vreselijk populair is? Homeopathie en dat is ook een wassen neus.
Als ik geschorst word omdat ik mijn mening geef, dan is het Vk-weblog niet de moeite waard om er verder nog aan mee te doen. Geen man overboord.
Er is helaas wel een man overboord, namelijk Robert van Waning, begreep ik van jou. Anders dan iedereen denkt is hij geen 'vriendje' van mij. Ik weet van niks. Weet niet of hij geschorst is en waarom.
Dat is het vervelende met dat het journalistenwereldje: het is ziek. Iemand riep vorig jaar dat Robert van Waning, Guus Rombouts en ik (beroeps)querulanten zijn en alle journalisten hollen als lemmingen achter dat standpunt aan, ook die halvegare ombudsman.
GJB heeft vanaf het begin geprobeerd mij te elimineren, op grond van niks. Door met twee maten te meten.
Het probleem is dat journalisten panisch zijn voor mensen met een hoger opleidingsniveau, zoals Robert en ik. Journalisten zijn controlefreaks. Zíj hebben de wereld in handen, niemand anders.
Het gaat slecht met de Vk en het weblog. Meer bezoekers op het weblog zegt niks. Ja, dat betekent meer advertentieverkoop. Wat je wat ook vreselijk populair is? Homeopathie en dat is ook een wassen neus.
Wessel
28-08-2006 08:04
@albert van der vliet
Robert van Waning is niet geschorst, voor zover ik weet, hij heeft alleen een IP ban bij GJB. De reden? Wel, hij was kritisch jegens GJB en het VK blog, net zoals jij en ik, en we zijn nu allemaal geschorst of verbannen geweest. Een duidelijker bewijs van vriendjespolitiek is niet mogelijk. Op zich niet erg, maar dan moet men niet de schijn trachten op te houden van objectiviteit. Zo'n figuur als Robert Engel gaat en ging vele malen verder dan jij, van Waning en Rombouts bij elkaar. De enige reden dat hij dat mag is omdat GJB bang voor hem is. Engel beheert namelijk zo'n drek-site die geloof is lucaswashier heet en GJB is bang aldaar te worden aangepakt. Dat is in het verleden al eens gebeurd en het is sindsdien de angst die regeert in GJB's houding jegens Engel.
Overigens zal ik vanwege deze reactie wel een IP ban krijgen bij GJB, dus als ik opeens niet meer reageer weet iedereen waardoor dat komt.
Robert van Waning is niet geschorst, voor zover ik weet, hij heeft alleen een IP ban bij GJB. De reden? Wel, hij was kritisch jegens GJB en het VK blog, net zoals jij en ik, en we zijn nu allemaal geschorst of verbannen geweest. Een duidelijker bewijs van vriendjespolitiek is niet mogelijk. Op zich niet erg, maar dan moet men niet de schijn trachten op te houden van objectiviteit. Zo'n figuur als Robert Engel gaat en ging vele malen verder dan jij, van Waning en Rombouts bij elkaar. De enige reden dat hij dat mag is omdat GJB bang voor hem is. Engel beheert namelijk zo'n drek-site die geloof is lucaswashier heet en GJB is bang aldaar te worden aangepakt. Dat is in het verleden al eens gebeurd en het is sindsdien de angst die regeert in GJB's houding jegens Engel.
Overigens zal ik vanwege deze reactie wel een IP ban krijgen bij GJB, dus als ik opeens niet meer reageer weet iedereen waardoor dat komt.
albert van der vliet 28-08-2006 09:24
@Wessel
Het blijft jammer dat het weblog niet op een volwassen manier wordt gebruikt om de lezer schrijver te laten zijn. De journalistiek mist de grootmoedigheid om niet-journalisten aan het woord te laten en te respecteren.
Het is te vergelijken met die dikke Elias gisteravond in Zomergasten die aan Fortuyn vroeg: zitten de mensen te wachten op een relnicht in de politiek?
Politici en ook journalisten schermen hun terrein af, zoals de zomergast zei. Het is hun domein en van democratie is geen sprake.
Vandaag kun je weer zien dat de Volkskrant een studentenkrant wil zijn. De journalisten bedienen een andere doelgroep dan zijzelf. De dood in de pot.
Het blijft jammer dat het weblog niet op een volwassen manier wordt gebruikt om de lezer schrijver te laten zijn. De journalistiek mist de grootmoedigheid om niet-journalisten aan het woord te laten en te respecteren.
Het is te vergelijken met die dikke Elias gisteravond in Zomergasten die aan Fortuyn vroeg: zitten de mensen te wachten op een relnicht in de politiek?
Politici en ook journalisten schermen hun terrein af, zoals de zomergast zei. Het is hun domein en van democratie is geen sprake.
Vandaag kun je weer zien dat de Volkskrant een studentenkrant wil zijn. De journalisten bedienen een andere doelgroep dan zijzelf. De dood in de pot.
Anno
Zijlstra 29-08-2006 05:34
Grote klasse, behalve een goede krant ook dit positieve verhaal,
geweldig.
app 01-09-2006 11:53
Leuk! VK-weblog II krijgt vorm en inhoud. Ik ga zeker gebruik
maken van de verschillende functies, zolang ik ze vind passen bij
mijn weblog tenminste.
de Stripman 06-09-2006 11:05
Mooi dat er aan het VKblog gewerkt wordt. Over de lieden die maar
blijven somberen over gebruikers die zich misdragen zou ik me
maar niet al te druk maken. Je hoeft niet alles te lezen en
vooral niet alles serieus te nemen ;-)
Ernst 07-09-2006 16:36
Zeg heer GJ B. kun je niet beter al die zwartmaak- onzin- en
frustreerverhalen er gewoon afhalen en de serieuse reacties op
het artikel laten staan. Je moet dit zien als een soort
huishoudelijke mededeling en het beperken tot zinnige relevante
zaken. Er staan verhelderende dingen tussen, maar dan moet je
eerst langs die Wessels en Engels, Roberts en van Leeuwens. Als
ik een weblog wil met een brabants bontje en gordijntjes voor de
ramen dan moet ik dat toch zelf weten? Of begin ik nu ook al te
zeiken. Oh oh ik heb het al zo moeilijk de laatste dagen.
Een weblog bijhouden is ingrijpend in het leven GBJ. Jullie hebben wat overhoop gehaald. Succes er mee.
Een weblog bijhouden is ingrijpend in het leven GBJ. Jullie hebben wat overhoop gehaald. Succes er mee.
happy newsman 12-09-2006 16:03
Je schrijft:
'Er is enig budget voor beschikbaar; dat betekent dat deelnemers die hun bericht in de krant terugvinden, daarvoor een (kleine) vergoeding krijgen.'
Ik veronderstel dat je je houdt aan de NVJ-normen!!!
Gaarne nadere toelichting.
'Er is enig budget voor beschikbaar; dat betekent dat deelnemers die hun bericht in de krant terugvinden, daarvoor een (kleine) vergoeding krijgen.'
Ik veronderstel dat je je houdt aan de NVJ-normen!!!
Gaarne nadere toelichting.
Ireneus
Torquaij 05-11-2006 19:50
Waarom is het alleen maar mogelijk tags toe te voegen aan
nieuwe berichten?
Wordt het in de toekomst mogelijk ook de oude berichten van deze trefwoorden te voorzien?
Reactie is geredigeerd
Wordt het in de toekomst mogelijk ook de oude berichten van deze trefwoorden te voorzien?
Reactie is geredigeerd
Beste GJ,
Kun je ook tags verwijderen? Bij mij staat "wetenschap" groot vermeld, maar dat komt van verwijderde items. Ik zou het graag weghalen.
Groet,
Ien
Kun je ook tags verwijderen? Bij mij staat "wetenschap" groot vermeld, maar dat komt van verwijderde items. Ik zou het graag weghalen.
Groet,
Ien
GJB: hoe kan men al die nieuwe tags uitschakelen anders dan ze
een voor een te 'deleten'? Ik krijg nu een te groot aantal dat
niets zegt over de inhoud van het artikel.
Vrgr, jjwvw
PS
(1) Wel erg plezierig is dat men nu bij redigeren niet de hele tekst hoeft te corrigeren vanwege ingevoegde 's.
(2) Een nadeel is dat eigen spaties tussen alinea's nu worden weggelaten waardoor alles achter elkaar wordt gereproduceerd.
Vrgr, jjwvw
PS
(1) Wel erg plezierig is dat men nu bij redigeren niet de hele tekst hoeft te corrigeren vanwege ingevoegde 's.
(2) Een nadeel is dat eigen spaties tussen alinea's nu worden weggelaten waardoor alles achter elkaar wordt gereproduceerd.
Annemarie 11-12-2007 22:20
Hoe krijg ik de titels van de logs in een ander kleur? In de
steunkleur van het betsaande kleurenschema???
Annemarie
Annemarie
rolanda
08-05-2008 22:46
Reactie is geredigeerd
a.j.cornelese 20-08-2008 14:21
Prima. Mogelijk dat mijn "probleem" nu wordt opgelost. Tot heden
kwamen mijn blogs (vrijwel altijd politiek die ik ook als zodanig
aanmerkte/klikte) nooit tevoorschijn als ik daarna de tag
POLITIEK bekeek. Ik kreeg het gevoel daarmee een tweede soort
blog te zijn.
Zeer wel mogelijk dat ik altijd iets fout heb gedaan , maar weet niet wat.
Zeer wel mogelijk dat ik altijd iets fout heb gedaan , maar weet niet wat.
Geweldige blog site!
Weet jij al hoe het met de teller zit? Komt dat nog een keer?
Weet jij al hoe het met de teller zit? Komt dat nog een keer?
Sugar&Spice 22-02-2009
12:16
Kunnen de kleuren niet wat uitgebreid worden. Ze zijn voor mij
personlijk wel erg primair.
Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.
Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).


