Over het Volkskrantblog
Trends en tips

Wie had dat nou ooit gedacht: GeenStijl als pleitbezorger van het
burgermansfatsoen en van censuur. Valt me toch een beetje
tegen.
GS vindt het een grof schandaal: 'Dat kan toch niet zomaar, een pedo in de gelederen?' De makkers van GS zijn wakker geschud door het Nederlands Juridisch Dagblad, dat zich in een anonieme column ook al afvraagt wat ons in godsnaam bezielt.
Over wie hebben we het hier eigenlijk? Over Marthijn Uittenbogaard, bestuurslid van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit, die bij het Volkskrant een weblog onderhoudt. Sinds maart overigens al, dus sommige collega's elders op het internet zijn rijkelijk laat wakker geworden. De populaire benaming voor de PNVD is de 'pedofielenpartij', zo genoemd omdat deze partij onder meer seks met kinderen vanaf 12 jaar wettelijk wil toestaan.
Natuurlijk hebben wij ons maanden geleden al afgevraagd of we dit weblog zouden moeten toestaan. Bij dit soort vragen laten wij ons door twee dingen leiden: de Nederlandse wet, en de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog.
Over de wet is enige tijd geleden duidelijkheid gekomen. Pogingen om PNVD zelf of haar deelname aan de verkiezingen wettelijk te verbieden, liepen stuk op een rechterlijke uitspraak. Er is geen enkele reden om de PNVD of haar deelname te verbieden, bleek uit dat vonnis. Het is een democratische partij, die in strafrechterlijke noch in civielrechterlijke zin iets te verwijten valt.
We stelden ook vast dat Uittenbogaard zich keurig houdt aan de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog. Hij publiceert geen pornografie, laat staan kinderporno.
Moeten wij een partij het recht ontzeggen gebruik te maken van een publiek podium als het Volkskrantblog, alleen omdat we het niet eens zijn met hun standpunten? Sorry, dat is wel erg gemakkelijk.
Ik vind het begrijpelijk, maar wel slap dat Uittenbogaard geen reacties toestaat onder zijn berichten. Ik hoef hier ook niet te betogen dat de meningen van de PNVD niet die van de Volkskrant zijn - integendeel. Maar wij zullen wel proberen te voorkomen dat anderen gaan vertellen welke meningen hier wel en welke niet mogen worden verdedigd. Zolang de wet en de gebruiksvoorwaarden worden geëerbiedigd, mag iedereen hier schrijven wat hij wil.
GS vindt het een grof schandaal: 'Dat kan toch niet zomaar, een pedo in de gelederen?' De makkers van GS zijn wakker geschud door het Nederlands Juridisch Dagblad, dat zich in een anonieme column ook al afvraagt wat ons in godsnaam bezielt.
Over wie hebben we het hier eigenlijk? Over Marthijn Uittenbogaard, bestuurslid van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit, die bij het Volkskrant een weblog onderhoudt. Sinds maart overigens al, dus sommige collega's elders op het internet zijn rijkelijk laat wakker geworden. De populaire benaming voor de PNVD is de 'pedofielenpartij', zo genoemd omdat deze partij onder meer seks met kinderen vanaf 12 jaar wettelijk wil toestaan.
Natuurlijk hebben wij ons maanden geleden al afgevraagd of we dit weblog zouden moeten toestaan. Bij dit soort vragen laten wij ons door twee dingen leiden: de Nederlandse wet, en de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog.
Over de wet is enige tijd geleden duidelijkheid gekomen. Pogingen om PNVD zelf of haar deelname aan de verkiezingen wettelijk te verbieden, liepen stuk op een rechterlijke uitspraak. Er is geen enkele reden om de PNVD of haar deelname te verbieden, bleek uit dat vonnis. Het is een democratische partij, die in strafrechterlijke noch in civielrechterlijke zin iets te verwijten valt.
We stelden ook vast dat Uittenbogaard zich keurig houdt aan de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog. Hij publiceert geen pornografie, laat staan kinderporno.
Moeten wij een partij het recht ontzeggen gebruik te maken van een publiek podium als het Volkskrantblog, alleen omdat we het niet eens zijn met hun standpunten? Sorry, dat is wel erg gemakkelijk.
Ik vind het begrijpelijk, maar wel slap dat Uittenbogaard geen reacties toestaat onder zijn berichten. Ik hoef hier ook niet te betogen dat de meningen van de PNVD niet die van de Volkskrant zijn - integendeel. Maar wij zullen wel proberen te voorkomen dat anderen gaan vertellen welke meningen hier wel en welke niet mogen worden verdedigd. Zolang de wet en de gebruiksvoorwaarden worden geëerbiedigd, mag iedereen hier schrijven wat hij wil.
Jezzebel
16-09-2006 11:10
Ik vind je dapper. Blij hier te zijn.
app 16-09-2006 11:11
Gewoon laten schrijven; dat kan in een democratisch land als
Nederland. In minder democatische landen als de VS, Iran of China
was het weblog allang uit de lucht gehaald. Ten onrechte naar
mijn mening. Zolang iemand op normale toon dingen zegt die binnen
de grenzen van onze wetten gezegd mogen worden, is er toch niets
aan de hand?
Jacopone
16-09-2006 11:12
GJB, groot gelijk. In elk opzicht.
Ed 16-09-2006 11:14
Je hebt ook nog zoiets als een morele verantwoordelijkheid. Je
kunt alles wel proberen te begrijpen, analyseren en alles te
willen tolereren maar soms moet je gewoon de deur dichtslaan voor
dit soort gasten want anders komen ze bij je binnen en drink je
thee met ze.
peter
louter 16-09-2006 11:16
1-1
henk
daalder 16-09-2006 11:16
Wat ik veel erger vindt is dat je sinds vandaag niet meer vaker
dan 1 keer kunt reageren.
Een echte censuur maatregel van het VK blog
Een echte censuur maatregel van het VK blog
henk
daalder 16-09-2006 11:18
Even testen,
Op mijn eigen blog mag ik aar 1 reactie plaatsen,
mag dat op dit blog wel vaker?
Op mijn eigen blog mag ik aar 1 reactie plaatsen,
mag dat op dit blog wel vaker?
henk daalder
16-09-2006 11:20
Hoe zit dat GJB?,
Hoe kan het dat ik op dit blog wel 3 reacties mag geven, maar op mijn eigen blog maar 1?
Hoe kan het dat ik op dit blog wel 3 reacties mag geven, maar op mijn eigen blog maar 1?
Rob
16-09-2006 11:22
Geert-Jan, jij schrijft net als alle andere journalisten in
Nederland dat de PNVD seks met kinderen vanaf twaalf jaar
wettelijk wil toestaan. Echter, in het door mij al eerder
aangehaalde partijprogramma staat het volgende te lezen:
9.2 Jongeren mogen vanaf twaalf jaar seksuele contacten aangaan.
[…]De NVD wil op den duur deze leeftijdsgrens helemaal afschaffen. […]
Dat Uittenbogaard een weblog heeft, soit. Maar praat elkaar als journalisten voor één keer niet allemaal na en schrijf naar waarheid dat de PNVD de minimumleeftijd voor seksuele contacten helemaal wil afschaffen. Het lijkt me een verschil van wezenlijk belang.
Het hele partijprogramma van de PNVD vind je tegenwoordig hier.
9.2 Jongeren mogen vanaf twaalf jaar seksuele contacten aangaan.
[…]De NVD wil op den duur deze leeftijdsgrens helemaal afschaffen. […]
Dat Uittenbogaard een weblog heeft, soit. Maar praat elkaar als journalisten voor één keer niet allemaal na en schrijf naar waarheid dat de PNVD de minimumleeftijd voor seksuele contacten helemaal wil afschaffen. Het lijkt me een verschil van wezenlijk belang.
Het hele partijprogramma van de PNVD vind je tegenwoordig hier.
Zwollywood 16-09-2006
11:26
Gemiste kans voor de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid &
Diversiteit
GJB......in reactie op je log hierboven:
Je analyse van de situatie is juist: iedereen heeft het grondrecht op vrije meningsuiting. Marthijn Uittenbogaard maakt daar op het VK-blog gebruik van.
Het siert VK & GJB dat het principe goed is begrepen waardoor Marthijn een VK-weblog als podium ter beschikking krijgt. De VK biedt gratis virtuele ruimte teneinde een podium te zijn voor meningvorming, kunstuiting, analyse en dialoog e.a.
Heel goed.......iedereen mag op dat podium tenzij huisregels worden overschreden.
Maar waar gaat het nu om...het principe van een open dialoog wordt getart..........en dat is juist ernstig als het gaat om een politike partij in wording...
Het kenmerk van het VK-weblogpodium is, dat deze zó is ingericht dat er een dialoog kan ontstaan tussen de weblogger en z'n partij of vereniging of zijn of haar duivenclub en de consumenten....d.w.z. de lezers van dergelijke VK-weblogs.
VK heeft het zó georganiseerd dat de lezers kunnen reageren: hulde aan dit principe van dialoog.
Schrijnend daarentegen is dat webloggers er soms voor kiezen om de reactieruimte te sluiten voor het democratische principe: de dialoog.
Dat Marthijn Uittenbogaard WEL het VK-blog als podium kiest voor zijn pleidooi......maar dat hij tegelijkertijd een dialoog blokkeert (door de reactieruimte te sluiten) tekent dat hij ook een blok zet tegen het democratische principe van de dialoog.
De conclusie moet zijn dat een politieke partij in oprichting niet in dialoog wil met de potentiële kiezers...... Voor de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit is dit een gemiste kans voor een parij die nog maar moet zien of ze kiezers voor zich kan winnen!
GJB......in reactie op je log hierboven:
Je analyse van de situatie is juist: iedereen heeft het grondrecht op vrije meningsuiting. Marthijn Uittenbogaard maakt daar op het VK-blog gebruik van.
Het siert VK & GJB dat het principe goed is begrepen waardoor Marthijn een VK-weblog als podium ter beschikking krijgt. De VK biedt gratis virtuele ruimte teneinde een podium te zijn voor meningvorming, kunstuiting, analyse en dialoog e.a.
Heel goed.......iedereen mag op dat podium tenzij huisregels worden overschreden.
Maar waar gaat het nu om...het principe van een open dialoog wordt getart..........en dat is juist ernstig als het gaat om een politike partij in wording...
Het kenmerk van het VK-weblogpodium is, dat deze zó is ingericht dat er een dialoog kan ontstaan tussen de weblogger en z'n partij of vereniging of zijn of haar duivenclub en de consumenten....d.w.z. de lezers van dergelijke VK-weblogs.
VK heeft het zó georganiseerd dat de lezers kunnen reageren: hulde aan dit principe van dialoog.
Schrijnend daarentegen is dat webloggers er soms voor kiezen om de reactieruimte te sluiten voor het democratische principe: de dialoog.
Dat Marthijn Uittenbogaard WEL het VK-blog als podium kiest voor zijn pleidooi......maar dat hij tegelijkertijd een dialoog blokkeert (door de reactieruimte te sluiten) tekent dat hij ook een blok zet tegen het democratische principe van de dialoog.
De conclusie moet zijn dat een politieke partij in oprichting niet in dialoog wil met de potentiële kiezers...... Voor de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit is dit een gemiste kans voor een parij die nog maar moet zien of ze kiezers voor zich kan winnen!
coming soon 16-09-2006 11:32
Ik ben het helemaal mee eens met GJB.
Waar kan ik mijn handtekening zetten?
Oh, dat heb ik al gedaan toen ik akkoord ging met de voorwaarden van het VKblog.
Waar kan ik mijn handtekening zetten?
Oh, dat heb ik al gedaan toen ik akkoord ging met de voorwaarden van het VKblog.
GJ
Bogaerts 16-09-2006 11:38
@Rob: daarom schrijf ik ook 'onder meer' - er staat inderdaad
veel meer in dat programma, maar ik heb geen zin om dat volledig
te citeren.
@Henk: een beetje off-topic, maar onjuist natuurlijk: waarschijnlijk gebruik je een woord dat in de spamlijst staat.
@Ed: daarin heb je helemaal gelijk; maar morele verantwoordelijkheid is uiteindelijk een zeer rekbaar begrip. We proberen daar goed mee om te gaan, maar moeten ook enige objectiviteit proberen te betrachten; vandaar dat beroep op wet en gebruiksvoorwaarden.
@Zwollywood: zeker, een gemiste kans. Dom...
@Henk: een beetje off-topic, maar onjuist natuurlijk: waarschijnlijk gebruik je een woord dat in de spamlijst staat.
@Ed: daarin heb je helemaal gelijk; maar morele verantwoordelijkheid is uiteindelijk een zeer rekbaar begrip. We proberen daar goed mee om te gaan, maar moeten ook enige objectiviteit proberen te betrachten; vandaar dat beroep op wet en gebruiksvoorwaarden.
@Zwollywood: zeker, een gemiste kans. Dom...
Het zou pas echt vreemd zijn, wanneer er censuur toegepast zou
worden op weblogs van mensen met een andere mening. Zolang
Uittenbogaard de regels niet overtreedt is er geen reden hem te
weren.
Wel is het een zwaktebod van Uittenbogaard dat hij geen open discussie aan durft te gaan. Daarmee laat hij zien dat hij de vrije meningsuiting waar hij zelf gebruik maakt aan zijn laars lapt als het vrije meningsuiting van anderen (een grondrecht) betreft. Maakt geen democratische indruk.
Wel is het een zwaktebod van Uittenbogaard dat hij geen open discussie aan durft te gaan. Daarmee laat hij zien dat hij de vrije meningsuiting waar hij zelf gebruik maakt aan zijn laars lapt als het vrije meningsuiting van anderen (een grondrecht) betreft. Maakt geen democratische indruk.
Rob
16-09-2006 11:53
Sorry Geert-Jan, maar dat vind ik een weinig bevredigend
antwoord. Ik vind het van groot belang dat de Nederlanders weten
wat de PNVD werkelijk wil, en niet wat de PNVD als 'milde' versie
van hun programma als eerste naar voren gebracht wil zien. Ze
willen die leeftijdsgrens afschaffen en daar hoef je het hele
partijprogramma niet voor te citeren. Stel je voor dat een kleine
rechtse partij stelt dat ze "alle allochtonen centraal wil
registreren", en dat er verderop in hetzelfde programmapunt staat
dat ze deze mensen "op termijn allemaal wil uitzetten." Wat zou
je dán in je krant schrijven?
Theodora
16-09-2006 11:55
dat hele weblog van die Marthijn was mij nog niet opgevallen tot
vandaag...brrrr. Gewoon niet lezen zou ik zeggen.
En het staat een ieder vrij om zijn reactieruimte open te stellen of niet en ip-bannetjes uit te delen of niet. Om dat nou schrijnend te noemen beste Zwollywood lijkt me overdreven.
Dat ze geen dialoog met lezers willen zal me werkelijk een worst wezen. Ik wil ook geen dialoog met hen. Doodzwijgen die mannetjes en vooral niet aanbevelen.
GJB heeft gelijk dat hij dit weblog hier laat staan. In de krant komen ze ook aan het woord, als er nieuws is over dit stelletje mafketels neem ik aan.
En het staat een ieder vrij om zijn reactieruimte open te stellen of niet en ip-bannetjes uit te delen of niet. Om dat nou schrijnend te noemen beste Zwollywood lijkt me overdreven.
Dat ze geen dialoog met lezers willen zal me werkelijk een worst wezen. Ik wil ook geen dialoog met hen. Doodzwijgen die mannetjes en vooral niet aanbevelen.
GJB heeft gelijk dat hij dit weblog hier laat staan. In de krant komen ze ook aan het woord, als er nieuws is over dit stelletje mafketels neem ik aan.
Isis Nedloni
16-09-2006 12:30
-Zolang de wet en gebruiksvoorwaarden worden geeerbiedigd-
In deze stelling, die zo ruim van aard is, zit een grote valkuil
* Uitspraken als: sex met kinderen vanaf 12 jaar wettelijk willen invoeren....getuigd voor mij als een wettelijke goedgekeurde vorm van kindermisbruik.
Ja, ik weet het ...pedofielen willen geen sex met kinderen, dat zijn pedo-seksuelen.
Waarom wil men dan zo n wet(kind.vanaf 12 jr) doordrukken?
En vraag me telkens af wat pedofilie in godsnaam met politiek heeft te maken?
Voor mij is dit weer een zoveelste voorbeeld van de -alles moet kunnen wereld- en internet is daar een extreem voorbeeld van.
Ook vrijheid van mening is begrensd.
De vrijheid en bescherming van kinderen is , door het accepteren van zo n partij, verdwenen.
In deze stelling, die zo ruim van aard is, zit een grote valkuil
* Uitspraken als: sex met kinderen vanaf 12 jaar wettelijk willen invoeren....getuigd voor mij als een wettelijke goedgekeurde vorm van kindermisbruik.
Ja, ik weet het ...pedofielen willen geen sex met kinderen, dat zijn pedo-seksuelen.
Waarom wil men dan zo n wet(kind.vanaf 12 jr) doordrukken?
En vraag me telkens af wat pedofilie in godsnaam met politiek heeft te maken?
Voor mij is dit weer een zoveelste voorbeeld van de -alles moet kunnen wereld- en internet is daar een extreem voorbeeld van.
Ook vrijheid van mening is begrensd.
De vrijheid en bescherming van kinderen is , door het accepteren van zo n partij, verdwenen.
G.W.Bush
16-09-2006 13:17
Natuurlijk moet je een blog van de Partij voor Naastenliefde,
Vrijheid & Diversiteit toestaan. Stel je voor: straks mag ik
op mijn blog niet meer pleiten voor het martelen van vermeende
terroristen. Dat zou van de gekke zijn.
jacob
hesseling 16-09-2006 13:31
Goede opstelling, tja, zolang het allemaal controleerbar blijft,
kritisch blijven volgen, zou ik zeggen.
henk daalder
16-09-2006 13:53
is het eigenlijk wel de moeite waard om op "geen stijl" te
reageren?
Er zijn toch veel belangrijker verkiezings-onderwerpen en zelfs partijen om over te bloggen?
De 10 "belangrijkste" verkiezings onderwerpen uit de krant van deze zaterdag bijvoorbeeld. Mijn blog van vandaag gaat daarover....
Er zijn toch veel belangrijker verkiezings-onderwerpen en zelfs partijen om over te bloggen?
De 10 "belangrijkste" verkiezings onderwerpen uit de krant van deze zaterdag bijvoorbeeld. Mijn blog van vandaag gaat daarover....
Een zeer goed onderbouwde column GJB, hulde.
GeenStijl pleit alleen voor selectieve burgermansfatsoen en censuur als het past in hun rechts-populistisch plaatje.
Verwacht maar wel wéér een reactie van GeenStijl tegen de ''azijnbode''.
Tenslotte zijn de Islam, moslims en de Volkskrant hun favoriete onderwerpen.
GeenStijl pleit alleen voor selectieve burgermansfatsoen en censuur als het past in hun rechts-populistisch plaatje.
Verwacht maar wel wéér een reactie van GeenStijl tegen de ''azijnbode''.
Tenslotte zijn de Islam, moslims en de Volkskrant hun favoriete onderwerpen.
christinA IP213.84.211.137
16-09-2006 14:08
=Maar wij zullen wel proberen te voorkomen dat anderen gaan
vertellen welke meningen hier wel en welke niet mogen worden
verdedigd.=
Mooi, als anderen dit nu ook zouden doen, scheelt het minstens de helft aan reakties.
Mooi, als anderen dit nu ook zouden doen, scheelt het minstens de helft aan reakties.
Blogbuster 16-09-2006
14:54
Aldus christinA IP213.84.211.137, fervent reaguurder bij
lucaz.
Mooi, als anderen dit nu ook zouden doen, scheelt het minstens de helft aan reakties.
Dank je christinA, wanneer begin je?
Mooi, als anderen dit nu ook zouden doen, scheelt het minstens de helft aan reakties.
Dank je christinA, wanneer begin je?
alib 16-09-2006 15:39
Tis allemaal reclame, tis allemaal spam. Zou het geen
achterkamertjesafspraak zijn? Volgens mij hebben de Volkskrant,
Geen Stijl en de Pedopartij een geheime afspraak om elkaar 'in
het nieuws' te houden.
En? Hoe vind je mijn complottheorietje?
En? Hoe vind je mijn complottheorietje?
Isis Nedloni
16-09-2006 16:05
Zolang de wet en de spelregels worden eerbiedigt....goh...je mag
dus seksistische uitspraken over kinderen doen....in
verhalen.
Je mag meer stemmers werven voor je uiteindelijk zeer kindonvriendelijke partij.
Er mogen dan ook extremisten met hun visies komen.
Of godsdienst waanzinnigen.
Waarom onderzoekt de volkskrant niet eerst wat een pedoseksueel is.
In mijn vakgebied (ggz) zijn dat een van de meest moeilijkst te behandelen clienten.En ze richten zoveel schade aan kinderen aan. Sommigen van deze slachtoffers worden ook weer, bij geen vroege behandeling, pedofiel.
De volkskrantblog pleit eigenlijk voor de vrijheid die de vrijheid van anderen aantast.
Triest is het dat dit soort misselijkmakende thema s ook nog eens als reclame trekkertje van beide partijen wordt gebruikt.Allemaal radartjes die elkaar gebruiken voor het uiteindelijk misbruik van een kind.Brrrrrr...marktwerking en naiviteit is een gevaarlijke en trieste combinatie.
De wereld wordt een groot grensoverschrijdend pretpark(tussen 2 aanhalingstekens)
Je mag meer stemmers werven voor je uiteindelijk zeer kindonvriendelijke partij.
Er mogen dan ook extremisten met hun visies komen.
Of godsdienst waanzinnigen.
Waarom onderzoekt de volkskrant niet eerst wat een pedoseksueel is.
In mijn vakgebied (ggz) zijn dat een van de meest moeilijkst te behandelen clienten.En ze richten zoveel schade aan kinderen aan. Sommigen van deze slachtoffers worden ook weer, bij geen vroege behandeling, pedofiel.
De volkskrantblog pleit eigenlijk voor de vrijheid die de vrijheid van anderen aantast.
Triest is het dat dit soort misselijkmakende thema s ook nog eens als reclame trekkertje van beide partijen wordt gebruikt.Allemaal radartjes die elkaar gebruiken voor het uiteindelijk misbruik van een kind.Brrrrrr...marktwerking en naiviteit is een gevaarlijke en trieste combinatie.
De wereld wordt een groot grensoverschrijdend pretpark(tussen 2 aanhalingstekens)
Isis Nedloni
16-09-2006 16:13
De redactie vind het slap dat het pedofielen blog geen reacties
toelaat.
Dat heeft dan toch met een bepaald inzicht in de evt. reacties te maken?
Men wil geen modder over zich heen.
Ik vind het veel slapper dat het vkblog dit soort blogs toelaat. En is het ook een beetje een macho taal.Slap.Niet slap.Wel slap.Waar is de inhoud?
Dat heeft dan toch met een bepaald inzicht in de evt. reacties te maken?
Men wil geen modder over zich heen.
Ik vind het veel slapper dat het vkblog dit soort blogs toelaat. En is het ook een beetje een macho taal.Slap.Niet slap.Wel slap.Waar is de inhoud?
en wil je dan TOCH een geil autobiografisch verhaal lezen over
een jongetje van elf, lees dan het verhaal HONINGTANTE in 7
afleveringen:
deel 1: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34283
deel 2: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34359
deel 3: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34463
deel 4: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34590
deel 5: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34806
deel 6: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34809
deel 7 (einde): http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34811
deel 1: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34283
deel 2: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34359
deel 3: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34463
deel 4: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34590
deel 5: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34806
deel 6: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34809
deel 7 (einde): http://www.volkskrantblog.nl/bericht/34811
alib 16-09-2006 17:26
@CS
Dat weet ik. Ik loop tussen aanrecht en computer heen en weer. Is dat mannelijk of niet?
Dat weet ik. Ik loop tussen aanrecht en computer heen en weer. Is dat mannelijk of niet?
GJ
Bogaerts 16-09-2006 18:33
Rudolf Paul, ik heb je laatste reactie verwijderd; vanwege de
enorme link die je had gemaakt (en die geen echte link was) werd
de layout scheef getrokken.
oké GJ Bogaerts, ik zal het opnieuw proberen, zo'n echte link in
het rood - 'tis me nog nooit eerder gelukt.
@ alib
dat ik niet goed genoeg schrijf wil ik wel van je aannemen. daarom ga ik ook eind van deze maand me verder bekwamen in het verhalenschrijven bij de
dat ik niet goed genoeg schrijf wil ik wel van je aannemen. daarom ga ik ook eind van deze maand me verder bekwamen in het verhalenschrijven bij de
verdomme... weer niet gelukt. ik snap er echt de ballen van. ik
geef het op. alib, je krijgt geen reactie van mij. ik ga iets
anderes doen, een boek lezen ofzo.
Rudolf
Paul 16-09-2006 19:06
jaaaaa gelukt, op de valreep nog een 'last desperate attempt' en
hey presto, een echte link in het rood.
shit, waarom was ik nou weer niet ingelgd?
2alib
en nog iets alib: als je effe op deze site kijkt, zie je dat er, alles bij elkaar opgeteld, ongeveer 70.000 hits op mijn 36 bijdragen zijn geweest. Wow! Ik krijg daar een stijve plasser van, zeventig duizend! Jammer dat ik geen zakjapanner heb om het precieze aantal uit te rekenen. Ik plaats daar nu geen teksten meer omdat ik er m'n aanstootgevende verhaal De corpsstudent niet in z'n geheel mocht plaatsen. Gelukkig wel op de Volkskrantweblog.
(hoop dat nu alles goed gaat met die link -- even duimen)
2alib
en nog iets alib: als je effe op deze site kijkt, zie je dat er, alles bij elkaar opgeteld, ongeveer 70.000 hits op mijn 36 bijdragen zijn geweest. Wow! Ik krijg daar een stijve plasser van, zeventig duizend! Jammer dat ik geen zakjapanner heb om het precieze aantal uit te rekenen. Ik plaats daar nu geen teksten meer omdat ik er m'n aanstootgevende verhaal De corpsstudent niet in z'n geheel mocht plaatsen. Gelukkig wel op de Volkskrantweblog.
(hoop dat nu alles goed gaat met die link -- even duimen)
petrus
16-09-2006 19:28
Beste GJB,
Vrijheid van meningsuiting houdt geen vrtijblijvendheid van mening in. Wat "Geen stijl" meent is hun zaak en het kan dus niet de bedoeling zijn dat omdat "Geen stijl" iets zegt, de VK het tegendeel zegt in de trant van GS is reactionair en wij van de VK zijn dat lekker niet.
De VK biedt nu de gelegenheid aan een man van een politieke partij die de normen van menselijkheid overschrijdt een blog te houden. De VK moet goed nadenken of ze dit wil doen. Als ze van mening blijft dat dit kan dan moet ze straks ook andere extreme meningen aanvaarden van bloggers zoals bijvoorbeeld "vergas de joden", "weg met alle buitenlanders", "dood aan het linkse tuig" enz. De vrijblijvendheid van de VK keert zich dan tegen zichzelf todat er niets meer is om voor te staan. Dan staat de VK met lege handen.
Met groet
Vrijheid van meningsuiting houdt geen vrtijblijvendheid van mening in. Wat "Geen stijl" meent is hun zaak en het kan dus niet de bedoeling zijn dat omdat "Geen stijl" iets zegt, de VK het tegendeel zegt in de trant van GS is reactionair en wij van de VK zijn dat lekker niet.
De VK biedt nu de gelegenheid aan een man van een politieke partij die de normen van menselijkheid overschrijdt een blog te houden. De VK moet goed nadenken of ze dit wil doen. Als ze van mening blijft dat dit kan dan moet ze straks ook andere extreme meningen aanvaarden van bloggers zoals bijvoorbeeld "vergas de joden", "weg met alle buitenlanders", "dood aan het linkse tuig" enz. De vrijblijvendheid van de VK keert zich dan tegen zichzelf todat er niets meer is om voor te staan. Dan staat de VK met lege handen.
Met groet
alib 16-09-2006 22:28
@RP
Het is niet waar! Ik ben zwaar onder de indruk.
@Petrus
Het is een moeilijk ding, die vrijheid van meningsuiting. Volgens mij bieden de spelregels alhier enige uitkomst...
Het is niet waar! Ik ben zwaar onder de indruk.
@Petrus
Het is een moeilijk ding, die vrijheid van meningsuiting. Volgens mij bieden de spelregels alhier enige uitkomst...
Isis Nedloni
16-09-2006 22:54
Mijn complimenten voor Alib, die op deze pag. laat zien hoe je
het beste met extremiteiten op weblogs om kunt gaan.
In zijn reactie om 17.08 staat een link die naar de wetgeving wijst ,waar het hier over gaat.Het zou prettig zijn als GJB ,eens deze link in doek...en Rudolf P. ook,zodat uwer kennis wordt vergroot.En kennis is immers een goede vorm van macht; )))
In zijn reactie om 17.08 staat een link die naar de wetgeving wijst ,waar het hier over gaat.Het zou prettig zijn als GJB ,eens deze link in doek...en Rudolf P. ook,zodat uwer kennis wordt vergroot.En kennis is immers een goede vorm van macht; )))
petrus 16-09-2006 23:25
@alib
Dank voor je advies. Ik ken de spelregels. Waar het hier om gaat is dat de VK de gelegenheid geeft aan iemand om een mening te verkondigen die niet deugt. Daar kan en mag de VK geen gelegenheid toe geven. Ik wil beslist niet de vrijheid van meningsuiting van MU beperken. Hij kan toch zijn eigen website starten? Niemand die hem tegenhoudt.
Nog een goede avond
Dank voor je advies. Ik ken de spelregels. Waar het hier om gaat is dat de VK de gelegenheid geeft aan iemand om een mening te verkondigen die niet deugt. Daar kan en mag de VK geen gelegenheid toe geven. Ik wil beslist niet de vrijheid van meningsuiting van MU beperken. Hij kan toch zijn eigen website starten? Niemand die hem tegenhoudt.
Nog een goede avond
Rob
16-09-2006 23:54
Petrus: "een mening die niet deugt". Mogen wij dat zelf ontdekken
of zag je liever dat er iemand boven ons gesteld wordt om dat
voor ons te doen?
Marthijn Uittenbogaard 17-09-2006 00:02
Slap dat ik geen reacties toe sta. Ik kreeg zeer veel mailtjes
binnen en heb toen meteen alles uitgevinkt om erger te voorkomen.
Ik krijg nog genoeg mailtjes trouwens via deze blog. Meestal niet
al te vrolijke reacties. Mensen die willen reageren op zaken
kunnen dat op veel plaatsen maar dikwijls verpesten reacties ook
een hoop daar er veelal weinig nuttige bijdragen tussen zitten.
En mensen niet lezen maar meteen gaan schelden als ze die optie
hebben.
Isis Nedloni
17-09-2006 00:56
De tip van de link via Alib ,alhier, geldt uiteraard ook voor
Mathijn uittenBoogeaart .
Leest die eens aandachtig door svp.
Leest die eens aandachtig door svp.
Helena 17-09-2006 01:01
Ik vraag me wel af of het de bedoeling is dat het VKblog bedoeld
is voor politieke partijen, die hun standpunten willen uitdragen
op het VKblog. Is dat niet wat raar? Natuurlijk, het VKblog is
voor iedereen.
Maar je mag toch ook niet spammen? Spammen is misschien wat anders, maar stel dat ik elders een weblog heb (heb ik niet) en ik schrijf hier alleen maar stukjes die over dat andere weblog gaan. Mag dat wel?
Ik schrijf bijvoorbeeld hier alleen maar stukjes waarin ik de artikelen of berichtjes van mijn andere weblog nader uitleg. En ik reageer op mijn weblog bij het VKblog op de reacties die ik ontvang bij het andere weblog. Wat doen jullie dan?
Maar je mag toch ook niet spammen? Spammen is misschien wat anders, maar stel dat ik elders een weblog heb (heb ik niet) en ik schrijf hier alleen maar stukjes die over dat andere weblog gaan. Mag dat wel?
Ik schrijf bijvoorbeeld hier alleen maar stukjes waarin ik de artikelen of berichtjes van mijn andere weblog nader uitleg. En ik reageer op mijn weblog bij het VKblog op de reacties die ik ontvang bij het andere weblog. Wat doen jullie dan?
alib 17-09-2006 02:06
@Petrus
Ook een mening die niet deugt, bestaat. Het bestaan ontkennen heeft geen zin, hem onderdrukken heeft ook geen zin. Een blogredactie kan vragen van zijn bloggers bepaalde regels in acht te nemen, al het andere zou 'inperking van de vrijheid van meningsuiting' zijn.
Ook een mening die niet deugt, bestaat. Het bestaan ontkennen heeft geen zin, hem onderdrukken heeft ook geen zin. Een blogredactie kan vragen van zijn bloggers bepaalde regels in acht te nemen, al het andere zou 'inperking van de vrijheid van meningsuiting' zijn.
Qabouter
17-09-2006 07:51
Geenstijl loopt weer lekker te stoken, dat doen ze nou eenmaal.
Je hoeft je van hun verontwaardigdheid dan ook niet zoveel aan te
trekken.
Dat zever-stuk in het Juridisch dagblad vind ik wel raar. Van een dergelijk blad zou je toch verwachten dat die beter bij dergelijke dingen nadenken. Want hoewel je de gedachten en meningen van Marthijn verwerpelijk kan vinden, zijn die meningen nog altijd niet verboden.
Daarnaast kan je het weblog van deze mafkees wel verbieden op het VKblog, zijn podium heeft hij toch wel op martijn.org een website waar verontrustend veel mensen dezelfde mening hebben.
Dat zever-stuk in het Juridisch dagblad vind ik wel raar. Van een dergelijk blad zou je toch verwachten dat die beter bij dergelijke dingen nadenken. Want hoewel je de gedachten en meningen van Marthijn verwerpelijk kan vinden, zijn die meningen nog altijd niet verboden.
Daarnaast kan je het weblog van deze mafkees wel verbieden op het VKblog, zijn podium heeft hij toch wel op martijn.org een website waar verontrustend veel mensen dezelfde mening hebben.
Henk 17-09-2006
09:15
Ik ben het met GJB eens. Zolang deze mensen de spelregels maar in
acht houden.
Groeten, Henk.
Groeten, Henk.
Jacopone
17-09-2006 11:03
@Qabouter: het voordeel van de weblog van Marthijn is dat de
namen bekend worden van degenen die zijn mening delen. Zo hep elk
nadeel se voordeel.
PF 17-09-2006 11:14
De toelichting van de webredactie staat volgens mij in de
traditie van Voltaire die ooit de onsterfelijke wooden zei: 'Ik
ben het zeer oneens met u ( idee, overtuiging, ideologie) maar
zal altijd het recht van het vrije woord verdedigen' of iets van
die strekking.
In nederland is de quillotine afgeschaft dus ik begrijp alle ophef en vertier niet zo goed.Die Uitttenboogaard en zijn partij interesseert me geen bal. Al die negatieve moraliserende energie van u kan beter gestoken worden in betere voorlichting, opvoeding, onderwijs en armoedebestrijding.
En meer politie units met machtsmiddelen om de kinderhandel en grootschalige prostitutie in te dammen en op te heffen. Zo'n rukker als M.v.d. Uitdenbroek moet men isoleren en zijn liberalisme en narcisme omvormen met ideologische tegendruk totdat het implodeert als een zwarte ster.
In nederland is de quillotine afgeschaft dus ik begrijp alle ophef en vertier niet zo goed.Die Uitttenboogaard en zijn partij interesseert me geen bal. Al die negatieve moraliserende energie van u kan beter gestoken worden in betere voorlichting, opvoeding, onderwijs en armoedebestrijding.
En meer politie units met machtsmiddelen om de kinderhandel en grootschalige prostitutie in te dammen en op te heffen. Zo'n rukker als M.v.d. Uitdenbroek moet men isoleren en zijn liberalisme en narcisme omvormen met ideologische tegendruk totdat het implodeert als een zwarte ster.
Qabouter
18-09-2006 08:36
Jacopone,
Op die site zitten ze allemaal onder alias. Of in ieder geval bijna allemaal. Dus zo makkelijk is het nou ook weer niet om te achterhalen wie het allemaal zijn.
Op die site zitten ze allemaal onder alias. Of in ieder geval bijna allemaal. Dus zo makkelijk is het nou ook weer niet om te achterhalen wie het allemaal zijn.
Wim
Heitinga 18-09-2006 20:12
Ik ben het met GS eens. Kut pedau`s.
Iemand bier?
Iemand bier?
Dzjebe
18-09-2006 20:20
Ik ben om.. ik lees geen VK meer.. met een snik in mijn hart want
ik vind het nog steeds de enige 'krant' van Nederland.
Maar dit politiek correct gezemel vind ik té erg voor woorden. Zeker (nog) geen kinderen?
Mafkezen..
Maar dit politiek correct gezemel vind ik té erg voor woorden. Zeker (nog) geen kinderen?
Mafkezen..
Het
geweten 18-09-2006 20:42
kennen we deze nog:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009300.html ? Hypocriet!
Peter
18-09-2006 20:51
Ten eerste spreekt de wet wel degelijk over partijen en/of
individuen die de maatschappelijke orde willen verstoren. Helaas
is dit een subjectief begrip en had de rechter in kwestie
blijkbaar een burgeroorlog of erger in gedachten. Ten tweede zegt
de wet niets over het recht van corporaties als banken of, zeg de
volkskrant, om mensen te mogen uitsluiten van hun diensten ( of
weblogs ). Als de volkskrant van mening is dat wat door de heer
Uittenboogaard word verkondigd ethisch onverantwoord is mag zij
daar gewoon naar handelen. Nu de VK daar in gebreke blijft kun je
niet met een strak gezicht vertellen hoezeer je onze democratie
probeert te verdedigen. Zoals de wijze mannen van GS zich al
afvragen: zijn principes belangrijker dan uitgescheurde
kinderaarsjes?
Kees
Konijn 18-09-2006 20:59
Bedankt voor dit bericht welke zorgt dat ik mijn sociale omgeving
alweer een goede reden kan geven om hun volkskrant abbonnement op
te zeggen. Verschrikkelijk dat dit soort criminelen een plaats
krijgen om hun gedachtengoed te kunnen verspreiden.
Reactie is geredigeerd
Reactie is geredigeerd
..zapper
18-09-2006 21:01
"Business ethics" zijn helaas vreemd bij de Volkskrant. Probeer
dit standpunt maar eens uit te leggen aan de ouders van een negen
jarig meisje uit Breda, dan snap je meteen wat er niet aan deugd.
Arnaud
18-09-2006 22:01
Kijk eens naar jezelf: waar was je me bezig toen je 10 jaar was:
sex? nee geloof ik niet en mijn vriendjes ook niet. De heer
Uitenbogaard en zijn mede partijgenoten bepleiten iets omwille
van hun eigen sexuele voorkeur. Sex kent geen abolsute
leeftijdsgrens maar onder de 12 is ridicuul.
Wessel
18-09-2006 22:10
Vrijheid van meningsuiting... de wet... alsof die kinderen daar
wat aan hebben als ze straks 'bijles' krijgen van meneer
Uittenbogaard...
Viktor
18-09-2006 22:10
Geen dialoog,dat zooitje dat zich partij noemt staat voor
pedofilie, daar valt niet over te discussieren.
Vooral omdat dat portret fijn theorietjes mag spuien op zijn weblog die alleen tot doel dienen pedofilie goed te praten.
Gesloten voor reacties is dat blog, dus is het regelrechte propaganda voor pedolfilie.
Waar blijf je dan met je "dialoog"?
Schande, dit gaat de Volkskrant alweer abonees kosten.
Vooral omdat dat portret fijn theorietjes mag spuien op zijn weblog die alleen tot doel dienen pedofilie goed te praten.
Gesloten voor reacties is dat blog, dus is het regelrechte propaganda voor pedolfilie.
Waar blijf je dan met je "dialoog"?
Schande, dit gaat de Volkskrant alweer abonees kosten.
Amy
18-09-2006 22:14
Ik behoor niet echt tot de doelgroep van GS, maar wat ben ik blij
dat ze er zijn en dat zij het welzijn en de veiligheid van de
kinderen wel hoog in het vaandel hebben staan. Ik was een
Volkskrantlezer maar daar ben ik subiet mee opgehouden. Geef mij
maar de "fatsoensrakkers" van GS zoals u ze denigrerend noemt.
Daar hebben kinderen meer aan. Ze hebben niets aan mensen zoals
u. Wat zeg ik? Niemand heeft wat aan mensen zoals u... ja behalve
de pedo's dus.
Marijn
18-09-2006 22:16
Weg met die partij, geen ze geen voet in dit land! Stuur een mail
naar radio 538 ruud@radio538.nl met de tekst STOP DE PARTIJ VAN
DE KINDERPORNO!!! alle stemmen zijn welkom.
dick
18-09-2006 22:21
Goed bezig "azijnbode". Eigenlijk is deze door GS bedachte naam
een mooie geuzennaam. Ze noemen hun eigen inspiratiebron heel
lief de "Televaag". Maar ik zou m'n reet er nog niet mee willen
afvegen. Wat een tendentieus roddelkrantje. Gadverdamme nou, dan
al die VVD invloeden. Lees "egoverhalen", dan maar een beetje
kritische pers. Maar omdat ik elke krant te duur vind voor wat je
hebt en mij de tijd ontbreekt om het helemaal te lezen (dat wil
ik toch als ik een abonnement heb). Volg ik het (al dan niet
zwaar rechts gekleurde; GS) nieuws via internet.
Suc6 met jullie krant. Ik vind wel dat nieuws met een kwinkslag en humor gebracht prettiger leest.
Groeten,
Dick (een Mathijs van Nieuwkerk-fan)
idd dezelfde Dick als van de weblog van Hans Larous
En de kwestie: tja jammer maar VERZIN dan regels om ze te boycotten of laat ruimte voor reacties; verplicht ze in ieder geval ruimte te laten voor REACTIES. Anders mogen ze toch geen speeltuin onder jullie naam?
Reactie is geredigeerd
Suc6 met jullie krant. Ik vind wel dat nieuws met een kwinkslag en humor gebracht prettiger leest.
Groeten,
Dick (een Mathijs van Nieuwkerk-fan)
idd dezelfde Dick als van de weblog van Hans Larous
En de kwestie: tja jammer maar VERZIN dan regels om ze te boycotten of laat ruimte voor reacties; verplicht ze in ieder geval ruimte te laten voor REACTIES. Anders mogen ze toch geen speeltuin onder jullie naam?
Reactie is geredigeerd
dick
18-09-2006 22:23
Gadverdamme Marijn; wat probeert die verschrikkelijk stotterende,
lelijke ego weer goedkoop te scoren op die reclame-radio.
Op zich een goeie actie als Giel of Claudia zelf Stenders of Inkel hem had opgestart; ja zelfs die brave Hardenberger had ik mee gedaan (mail gestuurd). Ruud heeft voor mij afgedaan.
EXIT
Op zich een goeie actie als Giel of Claudia zelf Stenders of Inkel hem had opgestart; ja zelfs die brave Hardenberger had ik mee gedaan (mail gestuurd). Ruud heeft voor mij afgedaan.
EXIT
Javaansejongen 18-09-2006
22:39
wordt dit ook weer weggejorist?
***fap***
Proost Wim!
***fap***
Proost Wim!
Duns
Ouray 18-09-2006 23:31
Bogaerts schrijft dat:
"We stelden ook vast dat Uittenbogaard zich keurig houdt aan de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog. Hij publiceert geen pornografie, laat staan kinderporno."
Maar de gebruiksvoorwaarden verbieden ook: "anderen (seksueel) intimideren of beledigen, ... [en] materiaal dat de eerbaarheid van minderjarigen aantast"
De begruiksvoorwaarden bieden dus wel degelijk de mogelijkheid om dit pedo-log te verbieden. De Volkskrant doet dit niet.
Blijkbaar vindt de Volkskrant de page-views belangrijker dan de mogelijkheid van kinderverkrachting...
"We stelden ook vast dat Uittenbogaard zich keurig houdt aan de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog. Hij publiceert geen pornografie, laat staan kinderporno."
Maar de gebruiksvoorwaarden verbieden ook: "anderen (seksueel) intimideren of beledigen, ... [en] materiaal dat de eerbaarheid van minderjarigen aantast"
De begruiksvoorwaarden bieden dus wel degelijk de mogelijkheid om dit pedo-log te verbieden. De Volkskrant doet dit niet.
Blijkbaar vindt de Volkskrant de page-views belangrijker dan de mogelijkheid van kinderverkrachting...
boesj
18-09-2006 23:45
De Volkskrant is niet meer serieus te nemen.
Rot op
18-09-2006 23:51
Alle volkskrantjournalisten die zichzelf nog serieus nemen zouden
ontslag moeten indienen.....Volkskrant = Staatskrant geworden.
Waarom doe je het nog? Er zijn vast nog wel integere mensen bij
de Volkskrant......Of niet????????? Zelf reflectie gewenst.......
Bas
18-09-2006 23:52
Wat een gezeur zeg. Laat GS lekker bashen. De PNVD verdient niet
beter.
Trouwens, wie neemt er een krant als de Volkskrant nog serieus, met om de 4 zinnen een ernstige stijl-, spelling- of grammaticale fout.
Trouwens, wie neemt er een krant als de Volkskrant nog serieus, met om de 4 zinnen een ernstige stijl-, spelling- of grammaticale fout.
Ronald
19-09-2006 00:16
Jammer dat de Volkskrant zich verlaagt tot het reageren op
GeenStijl, een site met journalistieke pretenties die echter geld
verdient met extremistisch geschreeuw.
SA 19-09-2006 01:16
Waarom worden er hier meerdere malen reacties verwijderd, die
overigens kwalitatief en steekhoudend zijn naast het vele
geblaat.
Kabouter
Plop 19-09-2006 07:46
Wat een sneau links intelectueel grachtengordel gewauwel... Dat
je een partij als deze een structureel platform geeft en het OOK
nog eens gaat verdedigen?? Eens kijken of GJB nog zo blij is als
onze kindervrind zijn buurman wordt... Viespeauk!
Reactie is geredigeerd
Reactie is geredigeerd
Bart
van de Hulsbeek 19-09-2006
07:51
Natuurlijk moeten we de vrijheid van meningsuiting hooghouden.
Natuurlijk mogen wij anderen geen beperkingen opleggen die niet
wettelijk op te leggen zijn. We mogen echter wel het debat
aangaan over de opvattingen en we mogen ook onze afschuw tonen
over de denkbeelden van deze partij. En wees eerlijk GJB, Zou jij
iedereen met een afwijkende kijk op de wereld toestaan een column
te schrijven? Waarschijnlijk niet.
Mijn interpretatie van de denkbeelden van de PNVD is dat het in orde moet zijn om kleine kinderen te verkrachten, misbruik te maken van een onvermogen om zich te verzetten. Misbruik maken van het onvermogen om... Klinkt dat niet regelrecht als onderdrukking?
We kunnen best wel eens de discussie aangaan over de leeftijd "16" in zijn algemeenheid (de jeugd is vroeger wereldwijs?) maar op het dossier "sex" de discussie aangaan is wel erg bekrompen.
Wat mij betreft: PNVD, ongezien de typhus! (of mag ik mijn mening niet geven?)
Mijn interpretatie van de denkbeelden van de PNVD is dat het in orde moet zijn om kleine kinderen te verkrachten, misbruik te maken van een onvermogen om zich te verzetten. Misbruik maken van het onvermogen om... Klinkt dat niet regelrecht als onderdrukking?
We kunnen best wel eens de discussie aangaan over de leeftijd "16" in zijn algemeenheid (de jeugd is vroeger wereldwijs?) maar op het dossier "sex" de discussie aangaan is wel erg bekrompen.
Wat mij betreft: PNVD, ongezien de typhus! (of mag ik mijn mening niet geven?)
extremistische schreeuwer 19-09-2006 09:05
Ja een bekrompen burgermannetje ben ik, omdat ik vind dat
slachtoffers van misbruik het recht hebben om vergast te blijven
van de stuitende propaganda van de PNVD. Het gaat ze maar om één
ding, acceptatie van hun psycho-sexuele stoornis. Voor al die
voorstanders van de vrije meningsuiting hier (geldt dat ook voor
de Nationale Alliantie of de Hofstadgroep die hier een weblog
willen starten?), wees eens heel ruimdenkend en leen je kind
anders uit aan Marth.
jimmy
19-09-2006 09:18
Beste GJB, als uw logica, ethisch gevoel en moraal de conclusie
opleveren dat er in een democratie ruimte moet zijn voor het
woord van de partij NVD, dan zou ik eens kritisch in de spiegel
kijken. Ik zou mezelf niet als perfect beschouwen, maar tot
dergelijke conclusies ben ik nooit gekomen. Dat heeft inderdaad
met fatsoen te maken, maar niet met bekrompenheid of
burgerlijkheid. Dit is waar progressief liberaal denken in
extreme zin tot kan leiden. Schaam je.
Reactie is geredigeerd
Reactie is geredigeerd
jooster
19-09-2006 09:29
Het gaat hier om de vraag; in welk type land willen we leven? Hoe
gaan we met elkaar om? Iedere pedagoog, gedragswetenschapper,
psycholoog, etc. kan beamen dat mensen worden gevormd in de fase
naar hun, pakweg, 16e jaar. Andere mensen blootstellen aan
activiteiten die dat proces, mogelijk op lange duur, kunnen
verstoren of in een ongewenste richting buigen is immoreel.
Mensen die die weg voorstaan, die onze maatschappij in die
richting willen veranderen zijn ook immoreel. Ik vind dat juist
de moraliserende VK zich hier niet kan verschuilen achter het
wetboek.
Michiel
Ris 19-09-2006 09:41
U begrijpt er werkelijk helemaal niets van. Dit zijn geen
STANDPUNTEN, maar misdaden. Volgens de wet ja
Alina de
Reus 19-09-2006 09:49
Ik wil graag een weblog beginnen over dat ik vind dat bepaalde
groepen mensen een gele ster op hun jas moeten dragen, als
dwangarbeider moeten werken en, als ze te oud worden of te ziek
zijn, vergast moeten worden. Is mijn mening. Wat fijn dat ik bij
de VK terecht kan.
Jan uit
Oss 19-09-2006 09:56
Prachtige column van GJB, het feit dat een partij of een bepaald
gedachtengoed nog niet is verboden door de rechter geeft
uiteraard alle aanleiding om deze representant een podium te
gunnen [ironie].
Ik ben daarom zo benieuwd: wanneer krijgt Filip de Winter bij de Volkskrant zijn podium? De beste man is nog nooit persoonlijk veroordeeld, trekt hartstikke veel stemmen in België en kan volgens mij prachtige stukjes schrijven die minder controversieel zijn dan die van Marthijn.
But seriously. Internet biedt de pedopartij voldoende mogelijkheden het gedachtengoed te verspreiden. Ik zie maar één reden waarom de Volkskrant actieve "hoor" en "wederhoor" wil gunnen aan dit gedachtengoed: het wordt gezien als een interessant gedachtenexperiment m.b.t. hoever gaan de grenzen van ons fatsoen, in hoeverre is sprake van een taboe of in hoeverre is sprake van een grens die je als samenleving niet over wil.
Het is prachtig om overal rationeel over te kunnen nadenken. Ik hoorde laatst van een psychologe dat kinderen pas getraumatiseerd raken van sexueel misbruik als ze horen dat het niet normaal is. Dat geeft hoop voor de pedopartij nietwaar, sexueel misbruik is perceptie. Ik ben ervan overtuigd dat hetzelfde geldt voor folteren. Als je dit maar consequent toepast vanaf een jaar of vijf zal een kind het als volkomen normaal beschouwen. Daarmee blijft de vraag staan: je kunt er rationeel over nadenken, alles wegen en beschouwen, maar is dan werkelijk niets heilig? De volkskrant maakt ons duidelijk dat niets heilig is, niets vast staat en alles stroomt. Houvast wordt niet geboden door de Volkskrant, wanneer dit wassende water op ons neerdaalt. De Volkskrant staat voor niets.
Ik ben daarom zo benieuwd: wanneer krijgt Filip de Winter bij de Volkskrant zijn podium? De beste man is nog nooit persoonlijk veroordeeld, trekt hartstikke veel stemmen in België en kan volgens mij prachtige stukjes schrijven die minder controversieel zijn dan die van Marthijn.
But seriously. Internet biedt de pedopartij voldoende mogelijkheden het gedachtengoed te verspreiden. Ik zie maar één reden waarom de Volkskrant actieve "hoor" en "wederhoor" wil gunnen aan dit gedachtengoed: het wordt gezien als een interessant gedachtenexperiment m.b.t. hoever gaan de grenzen van ons fatsoen, in hoeverre is sprake van een taboe of in hoeverre is sprake van een grens die je als samenleving niet over wil.
Het is prachtig om overal rationeel over te kunnen nadenken. Ik hoorde laatst van een psychologe dat kinderen pas getraumatiseerd raken van sexueel misbruik als ze horen dat het niet normaal is. Dat geeft hoop voor de pedopartij nietwaar, sexueel misbruik is perceptie. Ik ben ervan overtuigd dat hetzelfde geldt voor folteren. Als je dit maar consequent toepast vanaf een jaar of vijf zal een kind het als volkomen normaal beschouwen. Daarmee blijft de vraag staan: je kunt er rationeel over nadenken, alles wegen en beschouwen, maar is dan werkelijk niets heilig? De volkskrant maakt ons duidelijk dat niets heilig is, niets vast staat en alles stroomt. Houvast wordt niet geboden door de Volkskrant, wanneer dit wassende water op ons neerdaalt. De Volkskrant staat voor niets.
W. D.
Sparling 19-09-2006 09:58
... En ik wil graag een partij die castratie van Volkskrantlezers
wettelijk verplicht maakt, om zodoende de verspreiding van
linksig gedachtegoed tegen te gaan...
anoniem
19-09-2006 10:56
Uitgescheurde kinderaarsjes en volgespoten kindersmoeltjes,
personen die geil worden van uw zoontje of dochtertje van 4. Het
is een groot schandaal dat de volkskrant hier aan mee werkt. Als
Samir a zegt dat nederlanders varkens en christenhonden zijn, en
dat "volgens hem" alle christenen dood moeten, mag hij dat dan
hier ook komen vertellen? Is niets illegaals aan als die meneer
dat vindt.
VK wordt wakker, jullie hebben een morele plicht. Wat denk je van de kinderverkrachters die horen dat de volkskrant colums van pedo's toestaat. Die denken, oh ik ben zo slecht nog niet. Pedo's zijn geen slachtoffers, het zijn daders van zeer smerige en mensonterende toestanden. Maar helaas, de VK censureert, dus dit stukje zal ook wel worden verwijderd.
VK wordt wakker, jullie hebben een morele plicht. Wat denk je van de kinderverkrachters die horen dat de volkskrant colums van pedo's toestaat. Die denken, oh ik ben zo slecht nog niet. Pedo's zijn geen slachtoffers, het zijn daders van zeer smerige en mensonterende toestanden. Maar helaas, de VK censureert, dus dit stukje zal ook wel worden verwijderd.
Jaap
Lemmoins 19-09-2006 10:56
Als geenstijl fatsoensrakkers zijn dat is de volkskrant een pedo
netwerk... zout toch op met je verbergen achter vrijheids van
meningsuitting. Joehoe ik wil een partij voor pedokillers
beginnen, mag ik ook een blogje?
Dat kan toch is immers vrijheids van meningsuitting!
Dat kan toch is immers vrijheids van meningsuitting!
kapoerewiet 19-09-2006
11:43
Op deze manier geeft de VK een klankbord aan een partij die
oproept tot het willens en wetens kwaad berokkenen aan een
uitermate kwetsbare bevolkingsgroep, (onder het motto van
naastenliefde, zodat het niet strafbaar is) De VK is dan schuldig
aan het verspreiden en promoten van afgrijselijke denkbeelden,
zonder het in een discussie aan de kaak te stellen.
Nogmaals, een weblog waarin bloedserieus en systematisch, maar op zoetsappige toon, gepleit wordt voor het martelen voor joden en surinamers, omdat het goed voor ze zou zijn, zou absoluut niet door de VK getolereerd worden, omdat dit bij de wet strafbaar is. Maar wat is er overgebleven van de eigen morele verantwoordelijkheid en ethisch inzicht, waar wetsartikelen en geboden op gebaseerd zijn?
Wat ik zo raar vind, is dat de VK zich verschuilt achter de toch vreselijk achterhaalde en rammelende formuleringen van ons strafrecht en de eigen morele verantwoordelijkheid hieraan ondergeschikt stelt. Dat is de omgedraaide wereld.
Nogmaals, een weblog waarin bloedserieus en systematisch, maar op zoetsappige toon, gepleit wordt voor het martelen voor joden en surinamers, omdat het goed voor ze zou zijn, zou absoluut niet door de VK getolereerd worden, omdat dit bij de wet strafbaar is. Maar wat is er overgebleven van de eigen morele verantwoordelijkheid en ethisch inzicht, waar wetsartikelen en geboden op gebaseerd zijn?
Wat ik zo raar vind, is dat de VK zich verschuilt achter de toch vreselijk achterhaalde en rammelende formuleringen van ons strafrecht en de eigen morele verantwoordelijkheid hieraan ondergeschikt stelt. Dat is de omgedraaide wereld.
Amy
19-09-2006 12:35
@ Kapoerewiet
Heel goed stuk. Laten we hopen dat de VK zijn morele verantwoordelijkheid alsnog oppakt en terugkomt op dit onzalige besluit. Het betreffende weblog is ook nog gesloten voor reacties dus de VK maakt zich schuldig aan pure propaganda voor pedofilie.
Heel goed stuk. Laten we hopen dat de VK zijn morele verantwoordelijkheid alsnog oppakt en terugkomt op dit onzalige besluit. Het betreffende weblog is ook nog gesloten voor reacties dus de VK maakt zich schuldig aan pure propaganda voor pedofilie.
MENGLER
19-09-2006 12:44
hee mijn berichten zijn weg gejorist?
mag ik mijn mening niet geven?
mag ik mijn mening niet geven?
verbaasd
19-09-2006 14:18
dat U voor vrijheid van meningsuiting bent is erg goed en lovend
voor U. Maar dat u meneer pedofiel van de pnvd een weblog laat
schrijven gaat te ver. Zeker omdat Ad van den Berg van de pnvd
heeft bekend kinderen seksueel te hebben misbruikt.(maar dat dit
al verjaard is om nog te worden vervolgt.) niet te min betekent
dit dat u dus kennelijk de praktijken van ad vanden berg ook
goedkeurt.
Fatsoensrakker 19-09-2006
14:50
Jullie bieden ruimte aan een gestoorde engerd die kinderen wil
misbruiken. Wanneer zulke lui een podium krijgen, zullen er
altijd mensen zijn die gaan denken dat het normaal is, waardoor
jullie een bijdrage leveren aan de normalisering van
kindermisbruik. Voor mij heeft de Volkskrant definitief afgedaan.
Leerling
19-09-2006 16:57
Ik ben best wel geschokt door deze reactie van de Volkskrant. De
altijd zo vreselijk politiek correcte krant. Nu zelfs zo politiek
correct dat ze dus zelfs de PNVD-bestuursleden toestaan hier hun
gedachtengoed 'subtiel' te verspreiden. Waar ik ook benieuwd naar
ben is of je bestuursleden van extreem rechtse, maar binnen de
wet opererende, partijen (ook) gaat toestaan? Moet ik nog zien..
!
GeenStijl
19-09-2006 20:32
Hierbij zeg ik mijn abonnement met onmiddelijke ingang op!
Gefeliciteerd mensen, ruimte geven aan mensen die ook jullie
kinderen kunnen misbruiken!
..zapper
19-09-2006 21:09
Een partijprogramma voorzien van een aantal stukken
propogandische tekst met als doel het politiek beschermd
uitvoeren van huidig strafbare feiten, zonder daarvoor
discussieruimte te bieden. Dat is toch geen weblog? Mijn fantasie
aan scheldwoorden om dit te benadrukken schiet in deze absoluut
te kort om aan te kunnen duiden hoe ontzettend boos ik hierom kan
worden. Heb je nog gebeld met de ouders van het misbruikte meisje
in Breda? Nee he? Dacht ik al. Laffe zak.
Guus
19-09-2006 21:30
De Partij van de Naastenliefde... Is naastenliefde de lusten
botvieren op nog onbedorven (kinder)leven? Is naastenliefde
mensen de rest van hun leven beschadigen? Is naastenliefde
kinderen dwingen, chanteren, om hen de allergoorste
perversiteiten te laten ondergaan? Een partij die de politiek en
de democratie wil misbruiken om de door hen bedreven misdaden te
kunnen legaliseren. Blogger Martijn schrijft in bovenstaande
reactiedraad dat hij geen reacties toe staat omdat hij zoveel
scheldmailtjes ontvangt, scheldmailtjes doen hem zo pijn. Blogger
Martijn staat er niet bij stil welke door merg en been gaande
pijn hij en zijn eveneens ziekelijk kornuiten kinderen, hun
onverwoordbaar onthutste ouders, aan doen. Blogger Martijn snapt
niet dat die zogenaamde scheldmailtjes de uiting van
verontwaardiging, afschuw, zijn. Blogger Martijn c.s. vinden niks
kinderen lief, zijn helemaal niet bezig met naastenliefde, ze
kunnen alleen maar denken en voelen in het egoïsme van hun
bevredigingverlangen. De "kwaliteitskrant" De Volkskrant vind men
dat men zulke andere niet respecterenden een podium moet bieden,
hen niet van het blog kan verwijderen want ze houden zich keurig
aan de 'huisregels'. Logisch dat ze dat doen want ze krijgen
nergens anders een podium. God verhoedde het dat deze partij ook
maar één Tweede Kamer-zetel krijgt want dan is de Volkskrant aan
dat succes medeschuldig. G.J.B. Integenstelling tot jou ontmoet
ik dagelijks pedofielenslachtoffers. Mensen welke twintig,
dertig, veertig, vijftig, zestig, jaar geleden voor de rest van
hun leven zijn vernederd, ongekend beschadigd. Geert-Jan
Bogaerts, ik huil..!
COSTA
NOSTRA 19-09-2006 21:42
GJB ik hoop dat je kinderen kennis maken met de pedopartij.(of
sta je zelf ook op de lijst)
ik hoop dat jullie vroeg sterven aan een aarsfractuur.
ik hoop dat jullie vroeg sterven aan een aarsfractuur.
Guus
19-09-2006 22:44
@Costa Nostra
Je reactie is heel erg grof, te grof. Overduidelijk heeft G.J.B., de rest van de redactie, zulke dingen niet van nabij meegemaakt. Die viespeuken... het enige wat een mens ècht bezit is zijn/haar lichaam, dààr heeft men als die ander dat niet wil onder alle omstandigheden met zijn poten, tong en pik van af te blijven!!! Iemand respecteren, zelfbeheersing hebben, dat is NAASTENLIEFDE!!!
Je reactie is heel erg grof, te grof. Overduidelijk heeft G.J.B., de rest van de redactie, zulke dingen niet van nabij meegemaakt. Die viespeuken... het enige wat een mens ècht bezit is zijn/haar lichaam, dààr heeft men als die ander dat niet wil onder alle omstandigheden met zijn poten, tong en pik van af te blijven!!! Iemand respecteren, zelfbeheersing hebben, dat is NAASTENLIEFDE!!!
Costa
Nostra 20-09-2006 06:35
@guus.
Guus weet je wat grof is je dat je kind verkracht wordt door een pedo dat is grof.
en wat de VK betreft ze horen ook bij de PEDOpartij anders had je geen toestemming gegeven om zoiets walgelijks als een van de PEDOpartij hier een weblog krijgt.
dat ik geen vrijheids van meningsuiting maar het goed praten van een mongaul die een neqschot verdient.
Guus weet je wat grof is je dat je kind verkracht wordt door een pedo dat is grof.
en wat de VK betreft ze horen ook bij de PEDOpartij anders had je geen toestemming gegeven om zoiets walgelijks als een van de PEDOpartij hier een weblog krijgt.
dat ik geen vrijheids van meningsuiting maar het goed praten van een mongaul die een neqschot verdient.
Guus
20-09-2006 09:51
@Costa Nostra
Over één ding zijn we het overduidelijk eens: Ronduit verwerpelijk is het dat het VK-blog een podium geeft aan zulke mensen. Het mailtje van G.J.B. aan Matthijn is op zijn zachtst gesteld slap. Te voorzien was dat zulke lieden alleen maar een blog hebben om propaganda te maken voor hun absolute goorheden welke ze dankzij een gerechtelijke uitspraak trachten te legaliseren middels een politieke partij waarbij het hen geen bal interesseert dat ze daarmee diezelfde politiek verkrachten. Door hen ruimte te bieden maakt de Volkskrant zich medeschuldig. Waar ik het niet mee eens ben is dat men de familie van G.J.B. en andere Volkskrant-employées een afschuwelijke dood moet toewensen omdat A)zij niet verantwoordelijk zijn voor het gedachtengoed van hun kostwinner en B) hun tragische overlijdens de pedosexualiteit niet zal stoppen. Doorbreek deze vicieuse cirkel van grofheden, we winnen het het snelst wanneer wij beschaafd en argumentatierijk blijven. Kijk maar naar bovenstaande reactiedraad. Al die grofheden doet Matthijn c.s. zich steeds meer slachtoffer voelen, zich nog meer inspannen om hun verwerpelijkheden te kunnen realiseren.
Reactie is geredigeerd
Over één ding zijn we het overduidelijk eens: Ronduit verwerpelijk is het dat het VK-blog een podium geeft aan zulke mensen. Het mailtje van G.J.B. aan Matthijn is op zijn zachtst gesteld slap. Te voorzien was dat zulke lieden alleen maar een blog hebben om propaganda te maken voor hun absolute goorheden welke ze dankzij een gerechtelijke uitspraak trachten te legaliseren middels een politieke partij waarbij het hen geen bal interesseert dat ze daarmee diezelfde politiek verkrachten. Door hen ruimte te bieden maakt de Volkskrant zich medeschuldig. Waar ik het niet mee eens ben is dat men de familie van G.J.B. en andere Volkskrant-employées een afschuwelijke dood moet toewensen omdat A)zij niet verantwoordelijk zijn voor het gedachtengoed van hun kostwinner en B) hun tragische overlijdens de pedosexualiteit niet zal stoppen. Doorbreek deze vicieuse cirkel van grofheden, we winnen het het snelst wanneer wij beschaafd en argumentatierijk blijven. Kijk maar naar bovenstaande reactiedraad. Al die grofheden doet Matthijn c.s. zich steeds meer slachtoffer voelen, zich nog meer inspannen om hun verwerpelijkheden te kunnen realiseren.
Reactie is geredigeerd
anoniem
20-09-2006 10:00
Guus je heb helemaal gelijk ik zal mijn toon ook wat
temperen.Maar ik kan hier zo boos over worden.Moet je eens zien
hoeveel slachtoffers(kinderen)je hier mee pijn doet maar dat maak
niet uit want die PEDO(martijn)mag lekker hier op VK=(volkomen
KUT)zijn zieltjes werven.en slachtoffers kwetsen.
maar gelukkig mijn ouders en mijn zusters hebben nu het licht gezien en hebben hun lidmaatschap opgezegt.ze willen niet vergeleken worden met een krant die PEDOFIELIE goedkeurd.
GOEIE ACTIE VK
Reactie is geredigeerd
maar gelukkig mijn ouders en mijn zusters hebben nu het licht gezien en hebben hun lidmaatschap opgezegt.ze willen niet vergeleken worden met een krant die PEDOFIELIE goedkeurd.
GOEIE ACTIE VK
Reactie is geredigeerd
Guus
20-09-2006 12:59
@ Ik neem aan dat anoniem Costa Nostra is.
Doodziek ben ik dat die lieden, geesteszieken, misdadigers, elk democratisch recht -het meest elementaire van dat recht is iemand verbieden aan je lichaam te zitten- aan hun laars lappend op basis van diezelfde democratie hier een podium hebben gekregen.Dit podium is zo ongekend gevoelloos, kwetsend, pijnlijk, voor die tienduizenden pedofielslachtoffers in de breedste zin des woords. De formulering: "Moeten wij een partij het recht ontzeggen gebruik te maken van een publiek podium als het Volkskrantblog, alleen omdat we het niet eens zijn met hun standpunten? Sorry, dat is wel erg gemakkelijk" is in die zin op zijn zachtst gezegd slap dat er voor het uiten van sommig gedachten- en gevoelsgoed alleen maar ruimte zou mogen zijn in psychiaterspreekkamers. Die ruimte past zeker niet op een blog waar mensen voor meningen over minder controversionele onderwerpen een algehele IP-ban hebben gekregen. Oprecht is te hopen dat binnenkort de schellen van de ogen vallen, de Volkskrant in deze een eigen koers zal gaan varen welke een volledig andere is de gerechtelijke.
Ik neem aan dat je opmerking 'Goeie Actie VK' sarcastisch is bedoeld, zo niet lees ik binnenkort graag je motivering.
Doodziek ben ik dat die lieden, geesteszieken, misdadigers, elk democratisch recht -het meest elementaire van dat recht is iemand verbieden aan je lichaam te zitten- aan hun laars lappend op basis van diezelfde democratie hier een podium hebben gekregen.Dit podium is zo ongekend gevoelloos, kwetsend, pijnlijk, voor die tienduizenden pedofielslachtoffers in de breedste zin des woords. De formulering: "Moeten wij een partij het recht ontzeggen gebruik te maken van een publiek podium als het Volkskrantblog, alleen omdat we het niet eens zijn met hun standpunten? Sorry, dat is wel erg gemakkelijk" is in die zin op zijn zachtst gezegd slap dat er voor het uiten van sommig gedachten- en gevoelsgoed alleen maar ruimte zou mogen zijn in psychiaterspreekkamers. Die ruimte past zeker niet op een blog waar mensen voor meningen over minder controversionele onderwerpen een algehele IP-ban hebben gekregen. Oprecht is te hopen dat binnenkort de schellen van de ogen vallen, de Volkskrant in deze een eigen koers zal gaan varen welke een volledig andere is de gerechtelijke.
Ik neem aan dat je opmerking 'Goeie Actie VK' sarcastisch is bedoeld, zo niet lees ik binnenkort graag je motivering.
dick
21-09-2006 22:10
Reactie is geredigeerd=er is dus redactie gevoerd aan mijn post;
of is de formulering aangepast?
Ben ik lekker mee, WAT mankeerd er dan aan mijn stijl? Ik heb toch nog wel ietsie stijl!?
Wat betreft pedo's: als het een afwijking is doe dan alles om het te temperen (medicatie/opname etc)! Lukt dat niet, tja dan moet je maar bij kinderen (en zeker de mijne) worden weggehouden.
Kom!!! Mensen kunnen/moeten tegenwoordig toch overal vanaf komen?!
Ben ik lekker mee, WAT mankeerd er dan aan mijn stijl? Ik heb toch nog wel ietsie stijl!?
Wat betreft pedo's: als het een afwijking is doe dan alles om het te temperen (medicatie/opname etc)! Lukt dat niet, tja dan moet je maar bij kinderen (en zeker de mijne) worden weggehouden.
Kom!!! Mensen kunnen/moeten tegenwoordig toch overal vanaf komen?!
Nick
26-09-2006 17:44
Ik heb de vele reacties niet letterlijk gelezen, maar vluchtig
gescand en ik geloof niet dat eerder de volgende
gebruiksvoorwaarde van Volkskrant weblogs is aangehaald:
b. Alle content is toegestaan met uitzondering van:
....
content die niet in de geest is van of niet past bij de redactionele formule van de Volkskrant en/of die de belangen van de Volkskrant en/of haar medewerkers (onevenredig) kan schaden.
De Volkskrant mag zich beroepen op vrijheid van meningsuiting, ik doe dat ook. Ik interpreteer de hierboven aangehaalde gebruiksvoorwaarde als dat het gedachtengoed van de pedopartij in de geest van de Volkskrant formule is. Het proefabonnement dat ik momenteel heb zal zeker niet voortgezet worden. Gegroet pedovrienden!
b. Alle content is toegestaan met uitzondering van:
....
content die niet in de geest is van of niet past bij de redactionele formule van de Volkskrant en/of die de belangen van de Volkskrant en/of haar medewerkers (onevenredig) kan schaden.
De Volkskrant mag zich beroepen op vrijheid van meningsuiting, ik doe dat ook. Ik interpreteer de hierboven aangehaalde gebruiksvoorwaarde als dat het gedachtengoed van de pedopartij in de geest van de Volkskrant formule is. Het proefabonnement dat ik momenteel heb zal zeker niet voortgezet worden. Gegroet pedovrienden!
Inloggen is niet verplicht om je commentaar achter te laten.
Beperkt HTML (<b>vet</b>, <i>cursief</i> en <u>onderstreept</u> toegestaan; webadressen worden automatisch omgezet in werkende links).



Bring on the show!